Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injector reiniger
weet het niet meer zeker, zal morgen ens onder het klepje snuffelen..

een vergelijk trekken tussen het geen wat z'n werk heeft gedaan via de tank of ultrasoon kan ik niet, zal voorlopig wel meevallen met 1 jaar oude injectoren.

Ik heb al eens kero willen kopen in Gilze, omdat dat vlakbij is, maar helaas, gaat daar niet lukken.. maar dan alleen om een goedkope booster te hebben. Het spul an sich gaat er iig in om te reinigen, en dat merk (want dat was ook m'n vraag) is al net zo onverkrijgbaar als kero wat dat betreft..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Rijd je even naar een Welkoop / Boerenbond al naar gelang waar je woont in NL .

Die Zibro kachels die ze daar verkopen branden op kerosine, is eigenlijk altijd op voorraad in diverse verpakkingsmaten (grotere meen ik met statiegeld)
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
beetje spiritus bij de brandstof doet ook vaak goed. met name oudere autos die lang still hebben gestaan. zit dan vaak vocht in tank ed. en dat komt met spriritus mooi mee. water en benzine mixt niet. water en spiritus wel.
Antwoord
pwassink schreef:Rijd je even naar een Welkoop / Boerenbond al naar gelang waar je woont in NL .

Die Zibro kachels die ze daar verkopen branden op kerosine, is eigenlijk altijd op voorraad in diverse verpakkingsmaten (grotere meen ik met statiegeld)
briljant zeg.. zal er ens heen bellen, of beter, op de Zibro-site kijken,. zolang de kosten niet te gek worden (alhoewel, 2,84 euri p l voor een liter peut gaat anders ook helemaal verkeerd zo..) Ens zien of het alleen kero is zonder allerlei toevoegingen.. Ooit stond er in "Het Automobiel" een stukje over een 544 in Ralley-jas, waar de eigenaar tot 10% kero bij de benzine deed. Dat was dan sowiezo al betere dan de kwaliteit die we nu tanken. Dat zou iets van een 15% meer vermogen opleveren vanwege het daardoor verhoogde octaangetal

(Btw, al iemand het merk Tunap gesignaleerd voor onze Panda..?)
Antwoord
Jambon schreef:Ooit stond er in "Het Automobiel" een stukje over een 544 in Ralley-jas, waar de eigenaar tot 10% kero bij de benzine deed. Dat was dan sowiezo al betere dan de kwaliteit die we nu tanken. Dat zou iets van een 15% meer vermogen opleveren vanwege het daardoor verhoogde octaangetal)
Dat heeft alleen nut als je de ontsteking er ook op aanpast. Een grotere vervroeging betekent meer vermogen (tot op zekere hoogte), maar daar heb je een hogere 'klopvastheid' en dus octaangetal voor nodig.
Dat betekent ontsteking vervroegen en altijd kerosine (bij)tanken, anders gaat-ie pingelen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de compressie van de cilinders: hogere compressie levert meer trekkracht (dus meer vermogen), maar het octaangetal moet hoger zijn om pingelen te voorkomen.

Een moderne high-performance motor zal op Euro 95 minder vermogen leveren dan op Super 98. Niet omdat er minder energie in zit, maar omdat de computer merkt dat de motor pingelt d.m.v. de knock-sensor, en daarom de ontsteking verlaat.

Alleen het octaangetal verhogen levert je geen extra vermogen op.
Antwoord
keter schreef:Dat heeft alleen nut als je de ontsteking er ook op aanpast. Een grotere vervroeging betekent meer vermogen (tot op zekere hoogte), maar daar heb je een hogere 'klopvastheid' en dus octaangetal voor nodig.
Dat betekent ontsteking vervroegen en altijd kerosine (bij)tanken, anders gaat-ie pingelen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de compressie van de cilinders: hogere compressie levert meer trekkracht (dus meer vermogen), maar het octaangetal moet hoger zijn om pingelen te voorkomen.

Alleen het octaangetal verhogen levert je geen extra vermogen op.
dan zal ie dat gedaan hebben, en "lagere" kop toch wel, destijds was octaan geen probleem aan de pomp. Dat kero de klopvastheid verhoogd weet ik, daarom alleen al zou ik het willen toevoegen. Vermogen laat ik ff in het midden, feit is wel dat wanneer de klopvastheid toeneemt, de verbranding dus gecontrolleerder verloopt, en er op het juistere tijdstip de ontbranding plaatsvindt, en dus het beschikbare vermogen precies op tijd benut wordt. Korter maar heftiger.. dus meer nuttig vermogen..
Antwoord
Jambon schreef:dan zal ie dat gedaan hebben, en "lagere" kop toch wel, destijds was octaan geen probleem aan de pomp. Dat kero de klopvastheid verhoogd weet ik, daarom alleen al zou ik het willen toevoegen. Vermogen laat ik ff in het midden, feit is wel dat wanneer de klopvastheid toeneemt, de verbranding dus gecontrolleerder verloopt, en er op het juistere tijdstip de ontbranding plaatsvindt, en dus het beschikbare vermogen precies op tijd benut wordt. Korter maar heftiger.. dus meer nuttig vermogen..
Een hoger octaangetal zorgt voor een langzamere verbranding. De verbranding wordt dus over een groter deel van de zuigerslag uitgesmeerd. En aangezien W=∫P*dV, levert dit een groter vermogen op. Om te voorkomen dat de verbranding doorgaat na BDC, moet de ontsteking vroeger gezet worden.
Dit is ook een aardig artikel.
Antwoord
Zibro geeft aan..

Zibro Kristal is de meest hoogwaardige petroleum brandstof. Niet alleen in het assortiment van Zibro maar op de gehele markt. Deze brandstof is gemaakt van volledig synthetische isoparaffine en is zelfs geurloos.
da's dus 1 type..

is Kero hetzelfde als petroleum..?

het kost op een gemiddelde site omgerekend 2,45 pl. dus dat scheelt iig, maar nu de samenstelling nog..
Antwoord
mooi artikel.. ook avgas wordt weer aangehaald maar kun je simpelweg niet makkelijk aan komen. En dus, voeg je wat toe behoor je de ontsteking aan te passen en altijd ervoor te zorgen dat je hetzelfde tankt..
Antwoord
Nog even over injectorcleaners etc.
Ik rij dagelijks op een BMW R1100s. Deze vertoonde vlak na aanschaf kuren in die zin dat de motor continu in de noodloop bleef springen. Katalysator verwisseld, lambda-sonde verwisseld, ECU verwisseld, compressie gemeten (was in orde), met een endoscoop in de verbrandingskamers gekeken, etc. etc. niets kreeg die motor uit dat noodprogramma. Uiteindelijk is de motor behandeld met een engine flush van Fortà en het probleem was weg. Nu 15.000 km later heb ik nog steeds geen problemen.
Misschien is het toch een idee om het beeld van deze additieven iets bij te schaven. Ik moest er ook niets van hebben maar nu het goedje me een hoop geld heeft bespaard ben ik iets minder sceptisch. Ik ga er daarom van uit dat injectorreiniger ook helpt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)