Topics: 7
Het is geen blok van volvo. Dit blok is in een renault 25 turbo geplaatst.
Ga binnen kort een praatje over het PVR blok houden en heb me een beetje verdiept in het motorblok. Daar kwam ik erachter dat en een turbo bestond. Voor zover ik kan zien heeft deze een enkele inspuiting. Het vermogen zoek ik nog even voor je op.
Heb inmiddels een PVR blok helemaal uit elkaar gehaalt en zal deze binnenkort weer in elkaar zetten, gereviseerd en al.
Moet een mooi blokje worden, kleppendeksel en distributiekettingkast worden verchroomd, mischien nog wel meer.
Bij 1800 toeren heeft hij al 182 Pk met een top snelheid van 228 KmH.
Turbo druk is 0,65 bar. Verbuik is 12,7 liter per 100 km ipv de turboloze v6 met 12.0 liter per 100 km.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Topics: 0
Carlos Knaap schreef:Het is geen blok van volvo. Dit blok is in een renault 25 turbo geplaatst.
Bij 1800 toeren heeft hij al 182 Pk met een top snelheid van 228 KmH.
Turbo druk is 0,65 bar. Verbuik is 12,7 liter per 100 km ipv de turboloze v6 met 12.0 liter per 100 km.
En volgens mij heeft hetzelfde blok in de Alpine V6Turbo gelegen met 250pk. Kijk ook eens op
http://www.volvo-forum.nl daar staat ook al heel wat over het PRV blok.
Maar dat lijkt een leuk projectje Carlos. Vind je het overigens niet jammer om de originaliteit geweld aan te doen?
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Topics: 55
Lijkt me een verantwoord project: men neme een 240 van begin jaren '80 en bouwt 'm om tot 260 T6 (of 260 R): een soort nog sportievere en luxere variant van de 240 turbo, met de PRV6 Turbomotor en daarmee een 850 T5 /R avant la lettre....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 7
Heb trouwens ergens gelezen dat dit turbo blok in een 760 geplaatst is, maar kan niet meer terug vinden waar. Weet iemand anders dit?
Of ik de orginaliteit van de auto geweld aan doe als ik een paar onderdelen van het blok laat verchromen? Ja en nee. Als hij mooi is gepolijlst, glimt hij ook bijzonder mooi, alleen is dit na een half jaartje er weer af en zult je het blok weer moeten gaan poetsen. En laat ik nu net niet een persoon zijn om het motorblok vaak te poetsen.
Het vuil ect, gaat met een hoge drukreiniger bij een verchroomde blok er sneller af ed. Een mooi blok onder de motor kap vind ik toch wel mooi.
Een turboblok wil ik er niet in hebben, dat tast de orginaliteit te veel aan, maar het lijkt me wel leuk om hiermee te rijden. Het verbruik valt erg mee, als ik de cijfers moet geloven.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Topics: 0
Carlos Knaap schreef:Of ik de orginaliteit van de auto geweld aan doe als ik een paar onderdelen van het blok laat verchromen? Ja en nee. Als hij mooi is gepolijlst, glimt hij ook bijzonder mooi, alleen is dit na een half jaartje er weer af en zult je het blok weer moeten gaan poetsen. En laat ik nu net niet een persoon zijn om het motorblok vaak te poetsen.
Het vuil ect, gaat met een hoge drukreiniger bij een verchroomde blok er sneller af ed. Een mooi blok onder de motor kap vind ik toch wel mooi.
Een turboblok wil ik er niet in hebben, dat tast de orginaliteit te veel aan, maar het lijkt me wel leuk om hiermee te rijden. Het verbruik valt erg mee, als ik de cijfers moet geloven.
Gelukkig, ik dacht dat je dat turboblok wilde inbouwen. Maar het blijkt alleen maar een grondige revisie met wat mooimakerij (wat ik ook zou doen).
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480