13 March 2012, 21:40
zo dit is mijn eerste post hier op de forum
Sinds 2 weken heb ik een volvo 740 GL (uit zweden) (1985, 160.000 km).ik heb er gas in laten bouwen en dat rijdt voortreffelijk (en goedkoop) Onze planning is om met deze bak lang te blijven rijden. (daar we normaal een auto van dit formaat en luxe niet kunnen veroorloven) We rijden er hooguit 11000km per jaar mee en hij wordt garage gestald dus als alles goed gaat kunnen we er nog lang van genieten. daarnaast hebben we nog een zak japanner
Ik heb zo links en rechts gehoord dat met lpg rijden de slijtage aan de carb groter is.
Nu zijn er nog volop onderdelen verkrijgbaar zijn en heb ik zoiets van "een extra carb. of bobine" ed. kan geen kwaad. het ligt op de plank en eet geen brood. Over pakweg 15jaar als ik dan ooit problemen heb dan kan t weleens een helse zoektocht worden voor dit of dat. Vandaar dat ik zo om deze reden een beetje zit te kijken voor een reserve carb. Nu is t zo dat mijn carb een pierburg 175 CD is met een choke kabeltje.
Nu ben ik in de gelegenheid om een pierburg 175 CD voor niet al te veel te kunnen kopen. Dit is echter een carb met een choke die met koelvloeistof bediend wordt.
het lijkt mij een simpel verhaal van: plug & play ........komt namelijk van een vergelijkbaar blok af.
Nu is mijn vraag: is het simpel deze om te bouwen naar een kabel werkende choke of is het een simpel karwei om hier en daar slangen af te takken om de choke op koelvloeistof te laten werken.
gr arno
Sinds 2 weken heb ik een volvo 740 GL (uit zweden) (1985, 160.000 km).ik heb er gas in laten bouwen en dat rijdt voortreffelijk (en goedkoop) Onze planning is om met deze bak lang te blijven rijden. (daar we normaal een auto van dit formaat en luxe niet kunnen veroorloven) We rijden er hooguit 11000km per jaar mee en hij wordt garage gestald dus als alles goed gaat kunnen we er nog lang van genieten. daarnaast hebben we nog een zak japanner
Ik heb zo links en rechts gehoord dat met lpg rijden de slijtage aan de carb groter is.
Nu zijn er nog volop onderdelen verkrijgbaar zijn en heb ik zoiets van "een extra carb. of bobine" ed. kan geen kwaad. het ligt op de plank en eet geen brood. Over pakweg 15jaar als ik dan ooit problemen heb dan kan t weleens een helse zoektocht worden voor dit of dat. Vandaar dat ik zo om deze reden een beetje zit te kijken voor een reserve carb. Nu is t zo dat mijn carb een pierburg 175 CD is met een choke kabeltje.
Nu ben ik in de gelegenheid om een pierburg 175 CD voor niet al te veel te kunnen kopen. Dit is echter een carb met een choke die met koelvloeistof bediend wordt.
het lijkt mij een simpel verhaal van: plug & play ........komt namelijk van een vergelijkbaar blok af.
Nu is mijn vraag: is het simpel deze om te bouwen naar een kabel werkende choke of is het een simpel karwei om hier en daar slangen af te takken om de choke op koelvloeistof te laten werken.
gr arno