Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pierburg 175 CD carburateur
zo dit is mijn eerste post hier op de forum
Sinds 2 weken heb ik een volvo 740 GL (uit zweden) (1985, 160.000 km).ik heb er gas in laten bouwen en dat rijdt voortreffelijk (en goedkoop) Onze planning is om met deze bak lang te blijven rijden. (daar we normaal een auto van dit formaat en luxe niet kunnen veroorloven) We rijden er hooguit 11000km per jaar mee en hij wordt garage gestald dus als alles goed gaat kunnen we er nog lang van genieten. daarnaast hebben we nog een zak japanner
Ik heb zo links en rechts gehoord dat met lpg rijden de slijtage aan de carb groter is.

Nu zijn er nog volop onderdelen verkrijgbaar zijn en heb ik zoiets van "een extra carb. of bobine" ed. kan geen kwaad. het ligt op de plank en eet geen brood. Over pakweg 15jaar als ik dan ooit problemen heb dan kan t weleens een helse zoektocht worden voor dit of dat. Vandaar dat ik zo om deze reden een beetje zit te kijken voor een reserve carb. Nu is t zo dat mijn carb een pierburg 175 CD is met een choke kabeltje.

Nu ben ik in de gelegenheid om een
pierburg 175 CD voor niet al te veel te kunnen kopen. Dit is echter een carb met een choke die met koelvloeistof bediend wordt.

het lijkt mij een simpel verhaal van: plug & play ........komt namelijk van een vergelijkbaar blok af.
Nu is mijn vraag: is het simpel deze om te bouwen naar een kabel werkende choke of is het een simpel karwei om hier en daar slangen af te takken om de choke op koelvloeistof te laten werken.

gr arno

In mijn MGB-GT heb ik ooit overwogen ook een ombouw te doen ivm ombouw en rijden op LPG, waar ik toen twee SU carburateurs in had zitten, puur om de boel eenvoudiger in afstel en onderhoud te maken. Ik heb toen een dergelijke carburateur uit een amerikaans model MGB gekocht (waterchoke) en had nog een dergelijke carburateur van een saab 99 met handbediende choke, van beide wilde ik ÃÃn goede handbediende choke maken, het is er nooit van gekomen en helaas voor jou heb ik de spullen niet meer in bezit.
Ik zou zeker voor de kabelchoke optie gaan, het fijne weet ik er niet meer van maar in waterchoke van je pierburg zit een bimetaaltje of ed. wat door vervuiling etc.. niet meer goed zal/ kan werken. Iemand vertelde mij dat hierdoor MG's zouden zijn uitgebrand wegens oververhitting, al lijkt mij dat wat sterk, maar een choke die open blijft staan is natuurlijk niet best.
De Pierburg met autom. choke is waarschijnlijk niet dezelfde als je nu hebt, wat ze ook zeggen. Die met autom. choke is de 2B5 of 2B7, een verticale carb. die op de B230K zat in de 740.

Deze heb je nu (ook al staat hier Stromberg 175CD op), een Pierburg 175CDUS: http://link.marktplaats.nl/539553260 De 175CDUS is een horizontale carb.
Op zich een heel goed idee om alvast zo'n ding weg te leggen, ze eten geen brood en sommige onderdelen zijn nu al niet meer verkrijgbaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
bedankt voor de snelle reacties, het klopt als een bus, als ik die foto van de link bekijk dan is die stromberg 175 cd identiek aan mij pierburg. in zo'n geval is t echt een kwestie van plug & play als ik t goed begrijp.

gr
arno
Ja. De CDUS met het gele dopje uit het midden is alleen op de B23(0)A geleverd. Deze motor zat in de 240 en in de 740, vooral in Zweden heb ik zo het idee.

Hier nog 1: http://link.marktplaats.nl/539229959 De sproeierbuis hiervan is niet meer te vinden, en 1 van de onderdelen die slijten door LPG rijden. Volgens mij is die sproeierbuis specifiek voor Volvo alleen gemaakt.
Nou hoeft dat nog geen ramp te zijn zelfs als je de laatste CDUS ter wereld versleten hebt, want er zijn andere carburateurs die je erop kan zetten.

Aha, een Pierburg CDUS met autom. choke van een Benz, met oranje dopje: http://link.marktplaats.nl/539048681
beste marc, dus als ik het helemaal goed begrijp zijn de strombergs met gele doppie niet op de 2.1 motor gebruikt. gasnaald /sproÃier gebeuren is dus direct geschikt voor mn 740 met 2.3 blok?
gr

arno
Die met het gele doppie uit het midden moet je hebben, de Pierburg (DVG) 175CDUS. De B21A had een wit dopje in het midden, die van de Benz zo te zien een oranje dop.

Download Volvo Greenbook TP11740-2 van scribd.com, met de Pierburg op de B23(0)A in detail.
toppie, ik ben er helemaal uit!!!!!!

thanks!

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  pierburg 175 CD carburateur adebouwer1 0 2.185 13 March 2012, 21:47
Laatste bericht: adebouwer1

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)