Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
BartMandersRacing schreef:Beetje miereneukerig misschien maar uhhhhhh........
Dat klopt niet helemaal wat je hier zegt.Dan zou je de motor dus verzuipen.
De lucht is koeler en daarom kan er meer van in dezelfde ruimte als wanneer die niet gekoeld wordt,daar heb je dan weer meer brandstof voor nodig om een goed mengsel te krijgen.......... Er blijft dus NIET meer ruimte over voor de brandstof.
yep , dat is um.. als het een graad of 5-6 en mistig is loopt ie bij mij het beste, hoor je zelfs..
Berichten: 188
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2010
Jambon schreef:yep , dat is um.. als het een graad of 5-6 en mistig is loopt ie bij mij het beste, hoor je zelfs..
Mist is inderdaad geweldig, koppel lijkt er hoger van te worden. Is het nu zo dat de fijne waterdruppels uit de mist op de IC verdampen en zo extra koeling geven. Of dat vochtige lucht een betere verbranding mogelijk maakt?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
het vocht voert de warmte extra af, feitelijk opp vergroting, dan werkt het bij een IC vast dubbelop... ik zag dat ook al toen ik een oliekoeler gebruikte, scheelde soms 10 graden..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
6 March 2012, 00:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 March 2012, 00:32 door Black Moose.)
Door de verdamping van het water ontrek je warmte uit de ic waardoor deze afkoelt.
Op
deze site zie je praktische toepassingen en er kan dus ook alcohol (zonde hè) gebruiken, dat verdampt sneller en dan wordt de lucht nog kouder. Je kan het ook op youtube vinden.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Alcoholdamp onder de motorkap :-). Ik voorzie een ietwat bolle motorkap.