Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SwedeDemon's
DopdeDouwer schreef:Ziet er goed uit! NA of een B204FT?

Ik had gedacht dat de motor wel op originele steunen zou kunnen staan (redblok = redblok), maar dat is niet zo dus?
En heb je het vliegwiel van de B2?4? niet nodig voor de aansturing? Of skip je het LH systeem?

Je hebt vast ook wel het topic van cameron gezien op TB, ben benieuwd wat jij voor moois je bij het inlaatspruitstuk gaat maken. (90graden naar beneden of een turbo inlaat)

Op dit moment wil ik proberen het tijdelijk allemaal zo aan de praat te krijgen. Zal dus waarschijnlijk wel een 90 graden bocht worden.
Qua motormanagement komt er een standalone op. Een Link G4 in dit geval.
Het is geen turbo motor en ja het blok is anders aan de buitenkant dus passen B2X(0) steunen niet. Dit heeft o.a. met de balans assen te maken. Aan de uitlaat kant zit deze op de plek waar bij een B2X(0) de steun zit. De inlaat kant steun in wel anders maar de hoek en hartlijn is wel hetzelfde als de B2X(0). De B234 gebruikt aan deze kant een dikker motor rubber maar deze is wel weer goed pas te maken op de 200 subframe steun.
Antwoord
Johann, vind je het een beetje tof om aan die ouwe redblock hokken te sleutelen i.p.v. aan de 850's?
Antwoord
leuk! erg mooi allemaal, het vers geverfde spul, de afwerking, 16V of whiteblock maakt niet uit, goed bezig!

16V standaard is al lekker, zeker in een lichte 240. dan nog een set folkrace assen, goeie header etc en je moet er goeie n/a pk's uit kunnen halen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Drk schreef:Johann, vind je het een beetje tof om aan die ouwe redblock hokken te sleutelen i.p.v. aan de 850's?

Achja. Maakt niet zoveel uit want het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. De oudere 200 serie is een iets simpeler auto en daar hou ik wel van. Ben zelf geen fan van de B2XX motoren en ken de 5 cilinders beter dus daar hou ik op dit moment iets minder van. Verder valt of staat het natuurlijk met het uiteindelijke resultaat. Heb eigenlijk nog geen meter in deze modellen gereden. Rolleyes

Misschien weet je dat ik ook een oudere Datsun heb met vergelijkbare techniek aan boord?

[Afbeelding: 8.jpg]

[Afbeelding: 1.jpg]

Het is iig geen onbekend concept voor mij.
Antwoord
Johann schreef:Achja. Maakt niet zoveel uit want het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. De oudere 200 serie is een iets simpeler auto en daar hou ik wel van. Ben zelf geen fan van de B2XX motoren en ken de 5 cilinders beter dus daar hou ik op dit moment iets minder van. Verder valt of staat het natuurlijk met het uiteindelijke resultaat. Heb eigenlijk nog geen meter in deze modellen gereden. Rolleyes

Misschien weet je dat ik ook een oudere Datsun heb met vergelijkbare techniek aan boord?

[Afbeelding: 8.jpg]

[Afbeelding: 1.jpg]

Het is iig geen onbekend concept voor mij.
ook mooi..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Update,

Veel gedaan weinig opgeschoten..
Had de auto draaiende willen hebben voor de Elandrun maar dat is helaas niet gelukt.

Wat er wel gedaan is,

Natuurlijk moest het hart van de motor een plaatsje krijgen,

[Afbeelding: link-g4-inst.jpg]

Ook een leuke relais-zekering blok er bij,

[Afbeelding: fusebox.jpg]

Hele kabelboom inmiddels klaar.

Op de sloop een brandstof systeem van een LH 240 kunnen bemachtigen. Wilde deze niet van de 244 overzetten omdat die voor K-jet is en een filter onder de voorruit heeft zitten. Spulletjes schoon gemaakt en in de verf gezet. Nieuwe pomp had ik nog liggen.

[Afbeelding: fuelpump.jpg]

Brackets gemaakt voor een portie overtollige S60T5 remmen welke nog ergens in de schuur lagen,

[Afbeelding: S60T5-brake.jpg]

Zou nu zo ook R 330 mm spul op kunnen maar eerst dit maar proberen daar het doorgaans gewoon goed remt op een S60.
Ook nieuwe harde remleidingen voor en naar achter. Het dubbele systeem is er compleet uit. De achterste druk potjes hangen er nog wel tussen.

Dikke 940 radiator,

[Afbeelding: radiator.jpg]

Met Spal fan,

[Afbeelding: spal.jpg]

Koelreservoir, sproeier reservoir en ook de sproeiers met slangetjes weer een plek gegeven,

[Afbeelding: bay2.jpg]

En zoals op bovenstaande foto te zien heb ik een andere gasklep met bocht gemaakt om het te grote inlaat plenum probleem tijdelijk te omzeilen. Het is wel een 850 65 mm gasklep omdat deze een potmeter heeft ipv een vollast schakelaar. Ombouw van de 234 gasklep was me te veel werk. Om een passende gaskabel te maken moest de halve rempruttel weer voor het schutbord weg anders kom je er niet bij... :tsk:

Wasted spark bobine een ongebruikelijke plek gegeven,

[Afbeelding: msd.jpg]

Tweede poging krukas sensor was wel een succes,

[Afbeelding: crank-trigger-v2.jpg]

Had eerst op de freesbank een 60-2 vertanding in de rand van de poelie gemaakt maar blijkbaar waren de tanden te klein. Misschien was het gietijzer ook wel onderdeel van het probleem maar 3 verschillende sensoren wilden er niet mee samenwerken. Nu dus een 36-1 gemaakt met bredere vertanding en nu werkt het wel.

Motor heeft inmiddels stationair gelopen maar de uitlaat lekte tussen vlampijp en spruitstuk. Bij een poging dit te verhelpen brak een tapeind af. Heb het spruitstuk van de motor moeten halen om deze te kunnen verwijderen wat inmiddels ook al gelukt is maar moet nog wachten op nieuwe pakkingen. Zijn morgen hopelijk binnen.

Nog twee leuke foto's,

[Afbeelding: bottom.jpg]

[Afbeelding: 245.jpg]
Antwoord
Wat zie ik daar voor mooie wielen?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Speedline Mistral 17"

Voor is 17x8.5 met een 225/45 band. Achter is 17x9 met een 245/40 band.

[Afbeelding: speedline-1.jpg]
Antwoord
Ziet er goed uit!
Antwoord
Dat wordt een smÃÃÃrige coupÃ......

(positief bedoeld)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)