Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Kinugawa Turbo op Ebay. Heel veel mooie spulletjes in stock!
Antwoord
DennisvdB schreef:Kinugawa Turbo op Ebay. Heel veel mooie spulletjes in stock!

Klopt, link naar webshop
Het is een japanner volgens mij. Veel spullen uit zijn shop liggen daar in ieder geval. De slangen die ik had lagen dan toevallig weer in de UK. Wel zo handig ivm lage verzendkosten en geen kans op douanegedoe.
Het is even zoeken maar er is veel te vinden. Ik heb de dikste slang gezocht, 8AN (1/2") leek me dun. Het setje dat ik heb gekocht is voor een andere motor (1of2 JZ-GTE), als de flensjes (aan de turbo kant) maar goed zijn.
Antwoord
Thanks! Zak het in gedachten houden als ik m'n turbootje nog eens ga wisselen voor een moderner type.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Gisteren avond toch een poging gewaagd om de stalen originele harde pijp in de juiste vorm terug te buigen (die flex was te lang, weer laten inkorten duurt weer langer). Dat is gelukt, wastegateactuator ff weggehaald en dan kom je er best goed bij.

Vandaag ff een APK-keuring laten doen; joepie, maar weer een jaartje vooruit.
(volgende keer die accu toch echt eens goed vastzetten als je 'm er even uitgehaald hebt...:dohSmile
Antwoord
DopdeDouwer schreef:(die flex was te lang, weer laten inkorten duurt weer langer)
kon die niet met een bochtje gemonteerd worden? Heb je de rest nog gepast?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ja de nippels en flensen passen. (of bedoel je een andere rest?)
Op de turbo gewoon zoals de pijp ook gemonteerd zit; 2 boutjes en een pakkingkje.
Op de motor heb ik de losse nippel (middelste op foto) 1x omwikkeld met teflontape. De originele rode rubbere pakkingring in het blok gestopt, vervolgens die nippel in het blok draaien (in die rubberring dus eigenlijk), zat goed vast.
Slang wel even getest terwijl hij loshing. Als de mogelijkheid zich voordoet wil ik ook weleens zien hoeveel olie er nou eigenlijk doorheen komt. "Flowt" goed, er komt best wat doorheen maar met lage druk; alsof je een kraan op een klein kiertje zet.

De slang was (veel) te lang; Het setje was incl koppelingen 50cm dacht ik. Volgens mij is een slang van 30cm voor een B200ET genoeg. Omdat die slang zo vloeiend mogelijk en naar beneden moet lopen lukte dat niet. 30cm moet het ongeveer zijn.
Ik hou 'm als backup voor als het spruitstuk of turbo er nogeens af moet; slang moet dan nog ingekort worden. Bijvoorbeeld door Pirtec.

Binnenkort eens tijd maken voor de MBC, turbodrukmetertje, CV met AB, zomervelgen, hemeltje achterin (adresje voor zwarte/antraciet stof met foamlaagje?) en misschien verlagen.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Binnenkort eens tijd maken voor de MBC, turbodrukmetertje, CV met AB, zomervelgen, hemeltje achterin (adresje voor zwarte/antraciet stof met foamlaagje?) en misschien verlagen.
Begin feb auto voor de APK gebracht, ging er zonder moeite doorheen. Das wel lekker.
Dus geen tijd nodig voor apk-reparaties, maar tijd voor wat goodies erop te schroeven:
- afstandbediening voor de centrale vergrendeling (van groupbuy 700site).
- turbodrukmetertje op een tijdelijke plek.
- verlagingsveren (van 't forum)
- rode koni's achter (van 't forum)
- MBC (van groupbuy 700site)

after foto's heb ik nog niet, wel voor/tijdens (de rechter)
[Afbeelding: IMG_0001.jpg]

tegenvallers: bouten moroes achter zaten muur vast in de bussen, had geen veerspanners voor de voorkant.
meevallers: klusmaat had reserve veerpoten die we konden voorbereiden, uiteindelijk mooie verlaging en toch comfortabel, boost in eerste instantie nogal hoog maar man wat gaat die dan hard. :evil: Toch maar teruggeschroeft naar 0,7-0,8 nu ongeveer.
Na wat resultaat is dat tjoenen wel leuk. Eerst volgende upgrade is een AFR metertje, daarna een chip die boost hoger dan 0,7 toelaat.
Antwoord
Leuk bezig! Ik zou alleen niet verslaafd raken aan boost verhogenTongue Andere uitlaat etc. helpt ook flink

Die linker 740 heeft een mooie korte antenne, waar vind ik die?
760 | Groen | Snel
Antwoord
Ik zal eens vragen of die spriet zelf gekocht is of er al op zat (ik denk het laatste).

Uitlaat staat eigenlijk ook op het program ja :verward: (je houd jezelf lekker bezig).
Sowieso die laatste (van de 3) demper heeft weinig toegevoegde waarde volgens mij. En die "dubbele pijppot" vind ik bovendien niet mooi. Is dat nou origineel, ik zie heel veel tic's met zon eind pot met dubbele uitgang.

Bij de 142 van Frox hebben we de laaste demper vervangen door een rechte rvs pijp, dat lijkt me wel wat. Ik heb dan nog 2 dempers over + de turbo dempt ook nog wat geluid, lijkt me genoeg.

Jij had zelf wat samengesteld toch?
Antwoord
04kicks schreef:Fly By ;D

plaatje

Driveby twee:
[Afbeelding: th_12052012013.jpg]

Mucho poetso to do.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)