Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rara??
#11
Idd. Lijkt op photoshop.

Vergeet echter niet dat er idd. enkele (waarvan minimaal 2 in nederland geleverd.) 165's zijn gemaakt.
Ik heb op de VKB in Utrecht in ieder geval 1 exemplaar gezien, en dat was het exemplaar dat Sponge op de foto's van Walter (Liempde) heeft gespot.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#12
Je bedoelt dat er ORIGINEEL een paar 165's zijn geleverd????? Hoeveel dan? Nog nooit van gehoord, dacht dat het allemaal zelfbouwprojecten waren.
Antwoord
#13
ik ben nog niet overtuigd, sorry. Ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat die 165 nooit af-fabriek gebouwd is. Maar dit moet wel ergens in de boeken staan dan neem ik aan mocht het wel zo zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#14
Ik had laatst ook een discussie daarover.
Maar de 165 is officieel nooit geleverd door Volvo.
Mijn conclusie is dat wat je ziet een prototype kan zijn of een zelfbouwmodel.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#15
Jongens,

Ik kan het ook niet helpen, ik dacht ook dat er geen 165's geleverd waren maar op de VKB heb ik er toch echt ÃÂÃÂn in levenden lijve gezien.
Naar wat ik heb begrepen zijn ze inderdaad niet door VOLVO zelf geassembleerd (Er staat ook niets van in het grote boek) maar is er een carosseriebouwer in Zweden geweest die er een kleinserie van heeft gebouwd. Ik weet niet of dat met toestemming was van VOLVO maar dat lijkt mij wel want ze dragen de logos.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#16
maar als ik dan weer lees lees

http://auto-recalls.justia.com/content/7...-1973.html

en dit?

http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?s=2&qid=142946
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#17
kijk ze zijn er! en dus niet! gesjopt. ik ben er niet kapot van maar toch leuk. ik vraag me iid net als wolfman af hoe het motorisch is gesteld.

owen.
uperr
Antwoord
#18
Standaard zit in de 164 de B30 motor met of zonder injectie. (145 of 175 pk.) En in de eerder aangehaalde kleinserie zit volgens mijn info die met injectie dus 175 pk.

Maar dat is wat ik gehoord heb. Ik krijg ook mijn vraagtekens als is de tweede link van Sponge lees. Maar idd ze zijn er dus.
Ik blijf het een gave kar vinden, ook al is het niet officieel (hoewel ik nu van mijn originaliteits geloof dreig te vallen :roll: :roll: 8) )

Die eerste link van Sponge verwijst (als ik de gegevens goed gelezen heb) naar een 165 pk motor uit de marine motorserie van Volvo.
De auto is absoluut niet officieel door VOLVO zelf gebouwd (er wordt zelfs niet gerept van een prototype) en dus nooit teruggeroepen.

Dit lijkt mij hetzelfde verhaal als we al eerder op het andere forum hebben gehad met betrekking tot de Pick-up op basis van de 240, kleinserie en hobbyisten.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#19
Dus toch niet origineel - zo'n kleinserie bij een carr.bouwer noem ik nl niet origineel.

Maar een mooie met leer en DUNNE bumpers, opgelegde handgrepen en 175pk is wel ok! hoewel ik het wel een beetje een raar gezicht blijf vinden.
Antwoord
#20
ja, ik vind het ook een vreemd gezicht. Een soort zeemeermin effect....de bovenkant (voorkant in dit geval) is lekker...maar de rest...wat moet je er mee
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)