29 November 2011, 11:24
Wat doe je eigenlijk voor de kost als ik zo vrij mag zijn! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
SwedeDemon's
|
29 November 2011, 11:24
Wat doe je eigenlijk voor de kost als ik zo vrij mag zijn! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 November 2011, 12:06
Een handige bankrover of miljonair gok ik zo ;P
Mooie projecten!
29 November 2011, 12:23
Johann schreef:Velgen zijn OZ Superturismo 18x8 ET40. :cheer2::cheer2::cheer2::hail::hail::cheer2::cheer2::cheer2:
Volvo 142S - 1973
Felix
29 November 2011, 12:28
frox schreef::cheer2::cheer2::cheer2::hail::hail::cheer2::cheer2::cheer2:...leuk.. aan je binnenspiegeltje..?
30 December 2011, 21:26
Project SD9 ofwel project ijskast...
5 cylinder er wel in, er niet in.. "Heb al langer met een schuin ook naar o.a. de 200 serie en de 780 gekeken"... SD-Jr... Het had z'n redenen.. In Oktober heb ik niet een maar twee auto's van iemand overgenomen die geen tijd meer had voor zijn project. Een '77 Volvo 242DL in onderdelen plus een '78 244GL als donor auto. De 244 heb ik zoals gepost aan mij zoon "gegeven", de 242 voor mezelf gehouden. De 242 was al het nodige laswerk aan gedaan. Laswerk was wel goed gedaan maar niet mooi en het plaatwerk aan de achterkant was aardig gaan werken. Na een eigen poging strak maken toch maar besloten dat ik talent te kort kom. Tevens was het de bedoeling dat deze auto een genummerde SwedeDemon moet worden en dus een ander kleurtje nodig bleek. Op naar de spuiter dus. Na een paar maanden plamuren en spuiten krijg je dan zoiets, ![]() ![]() ![]() En we noemen 'm SD10
30 December 2011, 21:36
En wat zijn de motorische plannen voor de mooiste van het stel, de SD10?
30 December 2011, 21:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 22:13 door Johann.)
Eh.. B21A met 4 bakje? :crutch:
![]()
30 December 2011, 22:17
Gemiste T5-kans
![]()
30 December 2011, 22:32
Hahaha, leuk topic.
Als er wat gepost wordt is het gelijk serieuze business; geen "kijk ik heb mijn winterbanden eronder gelegd", maar "kijk ik heb 'ff' een 242 (laten) plaatwerken en ook gelijk even gespoten." Mooie basis!
30 December 2011, 22:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2011, 22:40 door Johann.)
Nog even over de verdere plannen..
Heb de auto nu een week geleden van de spuiter op mogen halen en het ziet er nu een stuk mooier uit dan het was.. Zo zag de auto er uit toen ik 'm ophaalde, ![]() Versnellingsbak, benzine tank, verlichting en nog wat zaken lagen in de 244 die met een eerder ritje heb meegenomen. In de bus op de foto lagen nog blok, motorkap, ruiten, spatborden en een paar zakken met onderdelen. Kortom, een hele grote legpuzzel. Ik ben wat 200 serie betreft een heel groen blaadje en wil voor ik verdere grote stappen met deze auto ga maken eerst weten waar ik aan toe ben. In de tijd dat de auto bij de spuiter stond ben ik maar eens aan het sorteren gegaan met de onderdelen en heb ik de motor iets beter van dichtbij bekeken. ![]() Alles zag er wel redelijk uit maar een beetje smerig dus eerst maar eens het blok een beetje stof en vetvrij gemaakt en een beetje Gamma metaal lak rood er op gedaan, zie eerdere foto. Inlaat spruitstuk in de straalkast gehad en een poging gedaan de smerige geel/groene coating her en der van het blok te poetsen. Vervolgens even naar de bak gekeken welke aan de buitenkant redelijk schoon is. In het koppelinghuis was het een beetje vettig en onder het vet zat nog een mooi glimmende schakelvork. Koppeling ziet er niet al te joviaal uit maar denk dat die er eerst gewoon weer in gaat. Daar het een carb motor is wil ik eerst even kijken of deze weer aan de praat te maken is. Met een paar uurtjes moet de boel er weer in te hangen zijn en kan het in principe weer draaien. Wielophanging was door de vorige eigenaar al onderhanden genomen, ![]() ![]() Zit allemaal netjes in de coating. Maar eerst de legpuzzel in orde maken.. achterkant zit weer iets op, ![]() Koplamp frames in de straalkast gehad en gespoten, ![]() En weer meer stukjes van de puzzel op de plek, ![]() Voorruit zit ik te denken aan een type 91-93 daar ik geen chroom om de ruiten wil op deze auto. Als de buitenkant weer een beetje compleet is moeten er brede banden onder, 225 voor en 245 achter, en moet ie zakken. Volgende punt is de Marktplaats kooi in deze auto zetten plus een tot twee Sparco stoeltjes. Denk dat de auto tegen die tijd wel aan APK toe is, misschien ook wel eerder zonder verlaging en dikke wielen. Daarna gaat het 5 cilinder tijd worden.... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|