Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 op 14 :-)
#21
240diesel schreef:Uit m'n hoofd '81 of '82 want mijn '78 265 heb ik op kenteken gekregen via TUV en een verklaring van Volvo dat er geen constructieve verschillen zijn tussen de carrosserie van '78 en '82.Typegoedkeuringen in NL voor de D24's lopen v.a. bouwjaar '81 '82.
Dat klopt niet: Volvo is begonnen met de D6 in 1979 (vanaf modeljaar 1980). De mijne is van oktober 1979 en was zonder enige problemen ingevoerd (auto is van oorsprong een Belg). Ik heb ook eens een '80'er (januari 1980) dat van oorsprong een Duitser was en ook zonder enig probleem. Smile

Ik rij met mijn diesel (met BW55 3-traps automaat) circa 1 op 12, op lange afstanden wordt het net geen 1 op 14. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#22
BartWillem schreef:Dat klopt niet: Volvo is begonnen met de D6 in 1979 (vanaf modeljaar 1980). De mijne is van oktober 1979 en was zonder enige problemen ingevoerd (auto is van oorsprong een Belg). Ik heb ook eens een '80'er (januari 1980) dat van oorsprong een Duitser was en ook zonder enig probleem. Smile

Ik rij met mijn diesel (met BW55 3-traps automaat) circa 1 op 12, op lange afstanden wordt het net geen 1 op 14. Tongue

Ik begreep dat daar ook een HP22 van ZF op past, een viertraps met lock-up. Dat zou het volgende project worden voor mij, die M47 voor zo'n automaat...
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#23
Jep, de 760 TD's hadden die automaat, en de 940 ook. Smile Van handbak naar automaat ombouwen is niet gemakkelijk, andersom weer wel. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#24
Wat is daar extra moeilijk aan ? Ik heb een ongeblazen 240 GL. Heb het blok er al eens uit en in gehad. dat was gewoon sleutelen :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#25
Waarschijnlijk een open deur intrappen voor iemand die "gewoon kan sleutelen" maar hoe denk je het te gaan doen met de inbouwhoek?

De ZF is namelijk gebaseerd op een D24(TIC) die 10graden rechter op staat dan gebruikelijk in de 200's.
Je bak komt dan scheef achter je blok te hangen met alle gevolgen van dien voor bediening en waarschijnlijk nog meer zaken.
Antwoord
#26
Juist, plus dat je ook nog een andere radiateur erin moet zetten (inclusief oliekoeler), wat electronica-geneuzel moet regelen (startvergrendeling en dat soort meuk), kickdown-gebeuren enz enz. Niet echt iets wat in een halve dag gebeurd is. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#27
Dank, heren ! Die inbouwhoek wist ik, maar ging er van uit dat de ongeblazen 24D en ander 'koppeling'-huis had. Helaas. Ach, no prob hoor. Ding is zo soepel dat ik nu al het meeste in zijn 3 kan doen :-) Als er bij mij ooit een TIC in komt, koop ik er gelijk een met de ZF er aan :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#28
DE MIJNE IS AL DE 30 GEPASSEERD BOUWJAAR 1980 IDEAAL OM DE 2 JAAR KEUREN.
lOOPT OOK MET GEMAK 1 OP 15 MOTOR IS WEL VAN 91 MAAR MIJN OUDE BLOK REED BIJNA NET ZO ZUINIG.(ALLEEN MOEST ER TOEN OP IEDERE 1000 KILOMETER EEN LITER OLIE BIJ HA HA )
hIJ IS WEL EEN KEER INGEVOERD GEWEEST VANUIT BELGIE MISCHIEN WAREN ZE DAAR EERDER?
Antwoord
#29
Zo te zien staat je capslock aan....
Antwoord
#30
eerstkoffie schreef:Als ik interesse in tuning zou hebben, zou ik een GSI kopen en hem volhangen met Halfords spul. No Fear sticker op de achterruit en mijn pet achterste voren op. Ik rijd mijn diesel niet om te racen. Dat zou je op een circuit moeten doen :-) Gewoon cruisen en genieten van het geluid. Goed warm 150 mee gereden en dan voelt ie nog steeds rustig. Even voor 10 min gedaan en toen vond ik het genoeg voor oma :-) Ben zo berlijn ingereden, nooit nagedacht over dat milieugeneuzel. Ik heb er trouwes 10W40 Kroon volsyntheet in, bevalt uitstekend. Olie blift lang schoon. En 15 inch staal met 196 65 15. Teller wijkt weinig af. Sorry voor de late reactie.

Ik vind het een beetje kort door de bocht koffiemans, ik heb het echt niet gedaan om de sjonnie uit te gaan hangen, daar heb ik mijn 850 voor Tongue
nee ik vind het gewoon prettig dat er wat meer vermogen thuis is als je er om vraagt. Zeker met een kar er achter etc.

2,4 liter 6 cilinder turbo diesel kan echt wel probleemloos meer vermogen leveren als de schamele pk's/nm's die er origineel uit komen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)