2 December 2011, 14:34
Binnenkort komen er nieuwe velgjes onder mijn 142. Ze zijn al binnen, maar met alle winterbanden-heisa heeft de bandenboer pas komende week tijd voor me.
In ieder geval, ik bedacht me zojuist dat er uit de remschijf een schroef (of zijn het er zelfs twee?) uitsteekt. De originele velgen hebben een gaatje waar de schroef in valt, maar mijn nieuwe velgen hebben dat niet. De velgen scheef monteren lijkt me geen optie, dus er moet een andere oplossing komen.
De makkelijkste oplossing is natuurlijk de schroefjes er uit te draaien. De remschijf zit dan nog gewoon vast aan de naaf door de wielmoeren. Is dit een slecht idee?
En anders? Spacers waar wel een gaatje in zit? Gaatje boren in de velg?
In ieder geval, ik bedacht me zojuist dat er uit de remschijf een schroef (of zijn het er zelfs twee?) uitsteekt. De originele velgen hebben een gaatje waar de schroef in valt, maar mijn nieuwe velgen hebben dat niet. De velgen scheef monteren lijkt me geen optie, dus er moet een andere oplossing komen.
De makkelijkste oplossing is natuurlijk de schroefjes er uit te draaien. De remschijf zit dan nog gewoon vast aan de naaf door de wielmoeren. Is dit een slecht idee?
En anders? Spacers waar wel een gaatje in zit? Gaatje boren in de velg?

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)