240diesel schreef:We kennen de zomer- en winterbanden al, wat te denken van zomer- en wintergrille?
Koop gewoon een wat minder fraaie grile er bij voor weinig en verbouw die naar hartelust in combinatie met een contactdoos.
s'Zomers doe je dan de zomergrille er weer in.
of sla ik nu door :-)
@240 diesel: Inderdaad een gouden tip, bedankt!
Ik heb vandaag de zaag in mijn grill gezet en linksboven een passende opening gemaakt (komen mijn modelbouwskills van vroeger toch nog van pas) en mooi glad afgevijld, zodat het stopcontact daar enigzins verzonken geplaatst kan worden.
Ik heb toch voor de Skandinavische locatie gekozen. Het heeft m.i. de volgende voordelen: Je kunt de stekker er vlot insteken ook in het donker (je hoeft er niet voor op je knieen, op de tast o.i.d.), het zit zo hoog mogelijk boven de straat minder kans op vervuiling/pekel tot slot kun je de bekabeling compleet veilig in het motorcompartiment verwerken zodat deze niet aan weer en wind blootgesteld wordt. Ik vind het niet lelijk staan, het past wel bij het karakter van Volvo : winterhard.
Grill demonteren, twee spijlen doorzagen, Defa stopcontact met 2 schroeven bevestigd (fluid film erop), pantserkabel achter de lampen langs door de motorruimte vastgemaakt met ti-rips, massakabel vastschroeven aan chassis. Mini plug stekker door een bestaande (rubber)opening v.h. schutbord geprikt en onder het handschoenkastje aan de mini plugstekker van de Termini 1350 blower bevestigd. Stekker in de grill, verlengsnoer met tijdschakelaar eraan en.... een lekker warm interieur en ontdooide ruiten. 's Ochtends niet meer krabben, heerlijk.
Volgende week de Hot Frog tussen de koelslang plaatsen zodat er 's ochtends met een verwarmde motorblok gestart kan worden. Laat de winter nu maar komen.
Ik heb al een andere nette grill voor de zomermaanden achter de hand
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2