Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ideale locatie stekker motorverwarming?
Ik wil binnenkort mijn Defa blok- en interieurverwarming gaan inbouwen. Zodat ik niet meer hoef te krabben 's ochtends na nachtvorst en met een warm motorblok kan vertrekken naar mijn werk. Nu zoek ik de meest geschikte plek om de Defa-stekker voor de 220V te plaatsen (diameter 25 mm). Ik had gehoopt zonder boor en zaagwerk deze aansluiting tussen mijn zwarte kunststofgrille te plaatsen in de bovenhoek, maar dit gaat net niet lukken zonder zaagwerk (er moet dan een hoekje linksboven opengezaagd worden van de eerste rij verticale spaken van de grille)
Misschien valt daar niet aan te ontkomen, maar ik zou de grille graag onbeschadigd/origineel houden.
Heeft iemand foto's van Volvo's met een (Defa)stekkeraansluiting voor motorverwarming, zodat ik de kunst kan afkijken?
Ook tips voor andere aansluitingsplaatsen zijn welkom. Is het bijv. mogelijk achter de kentekenplaat door de voorbumper een opening te boren of zit hier massief staal achter? Ik wil geen gaten in het plaatwerk boren.
Foto's en tips zijn welkom!
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Achter je bumper zit een aluminium balk, maar een gat hierin boren zou ik niet doen. Komt de sterkte van die balk niet ten goede, waardoor eventuele schade bij een aanrijdinkje veel groter uitpakt. Is een Defa stekker zo'n 'campingstekker'?
Antwoord
plaats je um toch gewoon onder de motorkap, je moet toch handelingen verrichten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Tegen de radiatorbalk aan met de opening naar onderen. Of in de ruimte voor de plastic wielkuip, waar aan de linkerkant een dikke koolfilter hangt. Rechts is die ruimte leeg.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Tegen de radiatorbalk aan met de opening naar onderen. Of in de ruimte voor de plastic wielkuip, waar aan de linkerkant een dikke koolfilter hangt. Rechts is die ruimte leeg.

@Marc: Ik zoek een plek waar ik de stekker eenvoudig en vlot in kan steken zonder dat ik eerst op mijn knieen op zoek moet naar de stekker. Die wielkuipplaats zal ik morgen eens verkennen.
@Jambon: onder de motorkap vind ik ook niet praktisch, dan moet je altijd eerst de kap openen om de stekker erin te kunnen steken. (en 's ochtends weer de kap openen om de stekker+snoer weet te verwijderen). Plug and play, dus.
@Volvo 142 B23:Het is ongeveer de helft kleiner dan een campingstekker (diameter 2,5 cm) en heeft 3 polen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Als je weet waar het stopcontact zit steek je je arm voor het wiel en achter de bumper door en duwt de stekker er blindelings in.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
In een van de drie openingen van de vorspoiler mischien? zit genoeg materiaal om een dergelijke stekker makkelijk te monteren, in plastic. Wel wat minder comfortabel maar daar zie je de stekker bijna niet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ha, wat grappig, ik zat met exact dezelfde vraag.
net blokverwarming geinstalleeerd, nu alleen nog ergens een plekkie vinden waarde stekker naar buiten kan.
zat zelf te denken aan links naast de nummerplaat.
Misschien in de voorspoiler, maar dás zo'n wiebelelig stukkie plastic, en dan moet je alsnog door de knieen.
Of anders in het stuk wat Marc oppert, alleen dan moet je weer een gat boren in je carrosserie, da's ook weer zonde.
Ik wacht met spanning de meest ideale locatie af
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
alleen als je nog moet lassen... brandstofklep ad linkerkant maken met de CD ipv brandstofslang..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik zou wel in overweging nemen dat een plaats in bijv. de wielkast extra kans geeft op;

-ijsvorming/pegels aan je contactdoos
-zout-vervuiling waardoor; extra lekstroom>>aanspreken aardlek van huis-installatie en/of kans op onprettige tintelingen bij aan/afkoppelen snoer.

Voorbeeld; ik heb normaal nooit last van het voelen van spanningen rond de 24V van trucks en opleggers, echter toen vorige winter een oplegger vol wegenzout op de put stond en ik volop met m'n tengels in de zout-vochtige installatie zat te frutten kreeg ik enkele onaangename tintelingen...

Beste plek blijkt in scandinavië toch wel in de grille.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Locatie deurspeaker 140/240. Jambon 2 1.359 16 May 2022, 14:48
Laatste bericht: Jambon
  lpg vul locatie Laurens Zondag 9 5.926 7 June 2015, 21:55
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Locatie draad doorvoer axhterdeuren 244. Madman 1 2.110 11 November 2013, 20:33
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)