3 November 2011, 23:19
240diesel schreef:Dat klopt, al is wel voorzichtigheid geboden als het een (donor)auto met een CAN-netwerk betreft waarvan de standkachel softwarematig geïntegreerd is in het complete climaatsysteem van de auto.geen idee wat CAN is, maar vaak zit eea in wat oudere modellen, als je terug gaat naar de basis en gebruik maakt van een origineel klokje welke eea aanstuurd via een relais (of die plaats je zelf bij..)en daarachter de hoge stand van de ventilatie, moet het goed gaan. Als ik het goed heb regelt het ding dat zelf nadat het koelwater op temperatuur is. Klokje is instelbaar, dus ook als je om 5 uur bij je baas denkt te vertrekken.. (is ook een ab voor..)
Ik heb er een 11KW kachel van een touringcar in op 24V maar nog geen gesprongen ramen hoor.Ook wel gasten gezien die een ketel water aan de kook brengen en dat vrolijk uitgieten over het voorruit.Ik zou m'n salaris er om verwedden dat dat niet goed gaat maar met eigen ogen gezien dat die gast het gewoon de hele winter volhield (met hetzelfde raam)
Kachel schuiven zet je gewoon op "interieur", ontdooit de rest vanzelf, het hoeft immers niet veel warmer dan buiten te worden..
Overigens heb ik s'winters wel eens een tuingieter in de gang staan, gewoon koud water is warmer dan -1 en minder (waar dat kokend water in 1e instantie vandaan komt..) , auto starten, wissers los indien nodig, interval stand, gieter er over, klaar.. en gÃÃn krassen op je voorruit..!