Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Klassieker Beurs 2011
Sommige Volvo's zijn bij Carlo Schmidt stijf aan de prijs, maar zijn ze spotless mag het best wat kosten.
Koop je zakelijk een nieuwe V70 van € 45.000,-- ben je in het eerste jaar al € 15.000,-- aan afschrijving kwijt (en afhankelijk van je i.b. tarief € 480,-- netto p/mnd)
Zijn kracht ligt in young timers die 35% van de handelswaarde als bijtelling hebben, en nogmaals, dan mag een mooie harde Volvo best wat kosten.
Bijtelling van een een > 15 jr oude Volvo met een aankoopprijs van € 15.000,-- is zomaar iets van €1.000,-- / € 1.500,--bruto per jaar, dat is met een bijtellinkje van +/- € 25,-- netto in de maand niet iets dat echt pijn doet.
Zie dat alles eens vanuit dat perspectief
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
242-turbo schreef:VOMD heeft een goede beurs gehad en veel aanloop.

Gelieve het te hebben over Carlo Schmidt of Carlo van VOMD, schept verwarring door twee carlo's in Volvoland...

Carlo Schmidt heeft een Tik en oogkleppen op. Die kerel zit de hele dag achter zijn computer mooie exclusieve auto's zoeken. Vergeet niet dat elk verhaal twee kanten heeft. Helaas komt er niemand voor Schmidt op... Het verhaal van Ton Lagerwij ken ik ook van de andere kant.

Enfin, het was een mooie beurs maar VEEEEEEEEEEEEEEL te commercieel. Bij een Volvobeurs zie ik voor me een paar Volvo bedrijfsjes (niet die universele schroefboertjes en olieboertjes) en veeeeeeeel kofferbakverkoop en particulieren die hun garage leegtrekken. Paar keer rondgelopen maar en lag werkelijk vanaf vrijdagochtend niets boeiends tussen. Kaartenbakken voor de 240 voor 90 euro p/s, kom op zeg!!! Haynes boeken voor 40 euro, of ze allemaal gek geworden zijn!
wellicht is dan een kofferbakverkoop toch nog iets...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
PB240 schreef:Wil jij date met die boys dan?

;d ;d
Antwoord
oga244 schreef:Sommige Volvo's zijn bij Carlo Schmidt stijf aan de prijs, maar zijn ze spotless mag het best wat kosten.
Koop je zakelijk een nieuwe V70 van € 45.000,-- ben je in het eerste jaar al € 15.000,-- aan afschrijving kwijt (en afhankelijk van je i.b. tarief € 480,-- netto p/mnd)
Zijn kracht ligt in young timers die 35% van de handelswaarde als bijtelling hebben, en nogmaals, dan mag een mooie harde Volvo best wat kosten.
Bijtelling van een een > 15 jr oude Volvo met een aankoopprijs van € 15.000,-- is zomaar iets van €1.000,-- / € 1.500,--bruto per jaar, dat is met een bijtellinkje van +/- € 25,-- netto in de maand niet iets dat echt pijn doet.
Zie dat alles eens vanuit dat perspectief

Bijtelling bij youngtimers wordt berekend over de waarde in het economische verkeer en niet over de aankoopprijs. Als je uitgaat van een dagwaarde van 15000 kom je ook zeker niet uit op 25 netto per maand.
Antwoord
de economische waarde is niet de dagwaarde, een knappe 240 van 1993 kent een economische waarde van een mille of 2-3, een dagwaarde kan veel hoger zijn, verzekeraars bepalen hun premie daar ook op, betaal je 3 keer zo veel premie ga je ook 3 keer zoveel uitkering ontvangen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
......................>Carlo Schmidt heeft een Tik en oogkleppen op. Die kerel zit de hele dag achter zijn computer mooie exclusieve auto's zoeken.<..........

Wil geen zedenpreker zijn maar ik vind dit soort teksten niet op dit forum thuishoren. Iedereen kan/mag er het zijne over denken maar zoveel mensen zoveel meningen.
Ook in een gesprek kun je dit soort meningen ventileren maar zo zwart op wit kan echt niet. Tenzij men ons wil waarschuwen oplichters maar in die categorie hoort hij toch echt niet thuis.
Ben al jaren tot volle tevredenheid klant en val soms van de ene in de andere verbazing wat voor een exemplaren hij weer heeft kunnen scoren. Heb helaas het geld niet om bij hem een dergelijke 'low milage' Volvo te kopen maar laat er graag het onderhoud aan mijn 262c uitvoeren.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
Al dat gezeik hierover,
Volgens mij is de beste man vrij om te vragen wat hij wil!
Als je het er niet mee eens bent kijk je er niet naar of koop je er gewoon geen auto.
Dat geld ook voor de mensen die daar met een kraampje staan.

Ik dacht dat je een bedrijf niet persoonlijk mag aan pakken op een forum.

http://volvolvo.nl/showthread.php/1077-W...Ervaringen

Maar als het dan allemaal zo erg is, dan was dit een van de laatste VKB's denk ik.
Antwoord
Enfin, het was een mooie beurs maar VEEEEEEEEEEEEEEL te commercieel. Bij een Volvobeurs zie ik voor me een paar Volvo bedrijfsjes (niet die universele schroefboertjes en olieboertjes) en veeeeeeeel kofferbakverkoop en particulieren die hun garage leegtrekken. Paar keer rondgelopen maar en lag werkelijk vanaf vrijdagochtend niets boeiends tussen. Kaartenbakken voor de 240 voor 90 euro p/s, kom op zeg!!! Haynes boeken voor 40 euro, of ze allemaal gek geworden zijn!

Ik denk dat de Volvobeurs in de komende jaren NOG commercieler gaat worden.
De nieuwe locatie draagt daar ook aan bij: veel te chique naar mijn mening. Het valt inderdaad op dat kofferbakverkoop in een jaar tijd nagenoeg verdwenen is.

Belangrijkste factor echter is de -in mijn ogen- kapitale fout van de organisatie om de kraamtarieven van bedrijven te verlagen en van particulieren te verhogen.
Als ik het goed heb betaalt nu iedereen hetzelfde.

Twee jaar geleden stond in de kraam naast mij een man die zijn zolder had leeggetrokken en zijn spulletjes voor 1 tot 10 euro per stuk verkocht. Ik heb toen nog een carburateur van hem gekocht voor 5 euro. Die man klaagde toen al dat hij de kraamprijs van 45 euro wel erg duur vond.

Toendertijd stond tegenover mijn kraam de grote uitstalling van Nordicar. Ik verbaasde me erover wat een enorme omzet die genereerden. Soms stonden mensen zelfs in de rij om gekochte spullen af te rekenen.

Die man van twee jaar geleden heb ik naderhand niet meer op de beurs gezien, nu het kraamtarief voor zowel particulier als bedrijf 75 euro bedraagt.
Antwoord
Inderdaad Jos, ik vond het ook erg jammer dat dat soort kraampjes er niet veel waren. Zondags was het trouwens erg rustig, toen ik (voor vieren) naar huis ging, stonden er niet veel auto's meer op de P.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Dirk342 schreef:Dat hele gebeuren van Carlo Schmidt was een groot lachertje. Die CY voor 21500, moest compleet overgespoten worden (zaten 3 kleuren geel op en dat kwam niet door het overigens slechte licht), roestrand onder de handgreep achter voelbaar en her en der kierde de auto niet jofel.

Zowiezo zijn die prijzen van hem absurd, maar er lopen nog steeds te veel mensen met 'm weg, terwijl ik net zoals 8valve mensen genoeg ken die daar een auto hebben gekocht voor de hoofdprijs en gewoon genaaid zijn. En dat zonder te zoenen. Nu doen die mensen dat zelf wel, maar toch....

Ik ben helemaal klaar met die toko en hoef er ook niet te komen met sleuteldagen, etc. zoals de V700vereniging die vaak bij hem organiseert. Typisch gevalletje van lama...

Als ik op zijn site kijk sla ik helemaal achterover. ECU computers voor 250 euro!?!?!?! WHAT!

[Afbeelding: lil_jon_dave_chappelle_l_461c9a590dec5.jpg]

Maar goed, er is weer genoeg gezegd over die zaak. Back on track!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo trip - Tour de Monschau roadpursuit 0 2.272 6 July 2022, 09:08
Laatste bericht: roadpursuit
Exclamation 9 september 2017: 4e lustrum / 20-jarig jubileum Volvo 240-260 Register ZOAB 2 5.900 15 August 2017, 23:32
Laatste bericht: ZOAB
  Volvo am ring 2017 Volvo240 6 10.115 6 February 2017, 19:52
Laatste bericht: frox
  Volvo Klassieker beurs 2016 Dopski 39 45.412 7 November 2016, 00:23
Laatste bericht: Stinky
  Volvo 850 jubileum Joost Zuidam 1 4.735 3 October 2016, 07:20
Laatste bericht: Dirk342
  Volvo Onderdelenbeurs zondag 24 april Aarschot (België) ovlov2 1 6.107 12 April 2016, 18:35
Laatste bericht: ovlov2
  Volvo am ring 2016 Volvo240 0 4.504 9 January 2016, 17:30
Laatste bericht: Volvo240
  Volvo vÃ¥rfärd 2015.. Jambon 36 49.835 7 May 2015, 23:36
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Magazijnuitverkoop Nordicar Used Volvo Parts Arjan. 27 34.576 25 April 2015, 09:40
Laatste bericht: Jambon
  Volvo wintertrial 2015 Jambon 42 51.220 21 April 2015, 22:42
Laatste bericht: siemenbierings

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)