Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2010
@ Boeijke : Ik woon in de buurt van Eindhoven :-) . Ik moet nog veel leren maar wil het heel graag. Als ik eenmaal wat dingen weet gaat het vanzelf ;-) .
Je bedoelt dat ik lucht moet voelen aan de kant die het niet doet? Ik zal morgen eens kijken. En verder poelgeest hij lekker als ik hem aanzet dus mss moet ik hem eruit halen om te reviseren :-( .
En dat is een heel mooie foto met al die Volvo's :-) . De mijne is champagne metallic maar heeft wel wat roest op het plaatwerk en zit te bedenken hoe te beginnen. Zou graag wat tips daarvoor krijgen.
En waar in brabant kom jij vandaan? Volgens mij niet ver van mij vandaan. En heb je war reserve onderdelen in de aanbieding?
Gr Michel
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2010
5 November 2012, 20:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2012, 20:22 door dstngsh.)
Dag Willem,
Ik kom uit de buurt van Eindhoven. Ik heb vandaag onder het dashboard gevoelt maar ik voelde niets :-( . Het is net alsof er aan de linkerkant van de ventilator geen lucht uitkomt. Zou er in de ventilator iets niet goed zijn. Omdat hij alleen rechts blaast? En nog een hele andere vraag. Weet jij ergens een ruimte waar je kan sleutelen aan mijn oldtimer?
En heb je nog wat spulletjes over van jouw donor auto ;-)
En waar uit Brabant kom jij? Gr Michel
Berichten: 60
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2011
Woon in Oss. Dus dat is niet zo ver van Eindhoven.
Sleutelruimte weet ik zo ook niet. Heb zelf al ruimte te kort.
Wat had je nog nodig voor je 264? Heb wel wat dingetjes waarvan ik zeker weet dat ik ze niet nodig heb. (zitten overigens nog wel vast aan de donor)
Wat je lucht probleem betrefd.
Denk toch dat er ergens een klep ofzo blijft hangen of een slang dicht zit.
Willem
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2010
6 November 2012, 18:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 November 2012, 18:47 door dstngsh.)
Dag,
Dat is inderdaad niet zo ver weg ;-) . Ik heb net weer even onder het dashboard gelegen en voel nergens lucht ontsnappen. De vacuüm pompjes onder de ventilator werken perfect (ik zie ze bewegen). dus inderdaad mss een klepje in de ventilator. Als dat zo is moet hij er zeker uit denk ik. Want wordt de lucht in de ventilator gedeeld naar links en rechts?.
Verder ben ik wel geïnteresseerd in een veiligheidsgordel. Die van de bestuurderskant rolt niet meer op. En zou ook graag de afdekkap voor onder bij de ventilator aan de bestuurderskant willen. Ja en verder nog wat kleine dingetjes waar ik even niet zo snel weet ;-) .
En waar de radio hoort te zitten zag ik een soort rolletje zitten met volvo nr. 259687...heeft dat ding iets met de radio te maken?
En mijn dagteller blijft hangen na dat ik hem heb ingedrukt. Je hoort hem nu tikken als hij naar 1 wil lopen en springt dan terug naar nul de hele tijd.
Alvast heel erg bedankt en we gaan lekker verder :-)
Gr Michel
Berichten: 60
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2011
Zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen voor onderdelen.
Heb de donor niet thuis staan.
Probeer er deze week nog wel even langs te gaan.
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2010
Dag,
Ik heb trouwens gehoord als je een airco hebt dan je dan bij het uitbouwen van de ventilator het dashboard moet verwijderen. Klopt dat?
En wordt de weerstand van de ventilator in de behuizing gebouwd vanwege koeling? Nu zit hij buiten de behuizing.
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2010
19 November 2012, 20:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2012, 21:13 door dstngsh.)
Het probleem is gevonden :-) . De vin aan de linkerkant lag los in het huis. Heb het dashboard verwijderd en beide kappen en ga nu de kachelmotor vervangen.
Was wel wat werk maar mooi om te doen de 1e keer. Van het weekend gaan we verder.