Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
DopdeDouwer schreef:Thanx:

Wel helder geschreven verhaal.

Op de site van de 700-vereniging heb ik net ook de ervaringen van Janspeed gelezen. ook nuttig.

Kan niet zo goed zoeken. Maar heeft robbert misschien een linkie naar Janspeed? Vlgs mij heeft die Jan uit veldhoven hier ook wel eens deelgenomen aan een topic!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Je zult het niet geloven, maar hier kun je wellicht nog de meeste info vinden.
Geen superfancy links als hierboven, maar gewoon www.b230fk.de Tongue
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
skidje schreef:Kan niet zo goed zoeken. Maar heeft robbert misschien een linkie naar Janspeed? Vlgs mij heeft die Jan uit veldhoven hier ook wel eens deelgenomen aan een topic!
Uiteraard, via google kreeg ik het niet terug gevonden maar deze 2 stonden nog in mn geschiedenis:
http://www.volvo700vereniging.nl/node/12316 (JW240 wordt gequote Wink )
http://www.volvo700vereniging.nl/node/2530 (dit is de link met ervaringen die ik bedoelde, dus niet janspeed maar janV, foutje bedankt)

http://www.b230fk wordt ik niet echt wijs uit. Het enige linkje dat eropstaat werkt niet.
Antwoord
Ik had ook nog ergens een linkje waar precies de Stages op stonden, dus van Stage 1 t/m 5 volgens mij. Wat je allemaal aan een B230FK kon veranderen incl. welke onderdelen je er voor nodig had.
Het is allemaal misschien een beetje kort door de bocht, maar je krijgt wel een idee wat er allemaal mogelijk is en wat je er voor nodig zou moeten hebben.

http://www.stonis-world.net/
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
De verschillende stages kwam ik ook nog een link van tegen in m'n favorieten.

http://www.hcwsegers.nl/volvoturbo/b230ft_tuning/

Gaat over een ft maar die is dus vrijwel gelijk aan de fk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Dit weekend eindelijk de uitlaatspruistukpakkingkjes vervangen. :mad2: GRMRMEMMREMRRRRr wat een rotklus is dat; Erg hang een zware Gerrit aan en niet alle tapeindjes wilden eruit, dan loop je echt lang te hannesen om overal bij te komen.
Met name te olieretourleiding (lees: $%$%^-pijp), zit behoorlijk tegen te werken. Uiteindelijk met kracht los gekregen en op een na alle tapeindjes kunnen vervangen door nieuwe met frisse moertjes erop.

Eindstand: pakkingen vervangen, motor heerlijk stil (eerst tikte die bij accelereren). Ik ga alleen die pijp vervangen door een flexibele leiding, want dat is echt helemaal nix. En ik wil eigenlijk niet nog een keer dat getob dus hoop die olieretour er van onderaf af te krijgen. :pray2:
En als dat niet wil; halverwege doorzagen en een knelkoppeling op het pijpje.

Iemand bekend met dit japanse spul? (flexibelleidinkje)

En owja; waar is de MBC als je nodig hebt (kan je er een beetje fatoenlijk bij issie kwijt).
Antwoord
mooi! Dat met die olieretour ga ik ook zo doen (ooit :-))
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
DopdeDouwer schreef:...dus hoop die olieretour er van onderaf af te krijgen. :pray2:
En als dat niet wil; halverwege doorzagen en een knelkoppeling op het pijpje.

En owja; waar is de MBC als je nodig hebt (kan je er een beetje fatoenlijk bij issie kwijt).

Vandaag eens een poging gewaagd om van onderaf de pijp eraf te schroeven. Is nu wel gelukt, met de juiste combinatie van (verleng)doppen de bouten los gekregen. Vanonderaf is het dus wel te doen.

Nu ook het gat in het blok voor de retourpijp kunnen opmeten; 25.15mm gaf de digitale schuifmaat aan.
Iemand ervaring met de pasbussen?

MBC ook weer gevonden, lag downunder bij het reservewiel van de seat Confused
Antwoord
Bezorgd per tsnuami denk ik, vrijdag besteld nu al in huis:
[Afbeelding: Flexibeleleiding002.jpg]
Antwoord
Nice! Waar besteld?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)