Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
noobaddieizpurvekd schreef:Het olieverbruik van wat oudere motoren is lang niet altijd het gevolg van slechte zuigerveren.
Als jouw Volvo op LPG loopt is de oorzaak zeer waarschijnlijk de klepseals. Als je deze vervangt, dan wordt je olieverbruik drastisch minder.
Deze klepseals worden door de hogere verbrandingstemperatuur namelijk hard. Ze gaan dan scheuren en de olie loopt langs de klep zo de cilinder in. Hier verbrand de olie.
Klepseals kosten €1,25 tot €1,75, afhankelijk van waar je ze koopt.
Een paar uur prutsen en voor de prijs van een paar liter olie is het gefikst.
Is dat zonder special gereedschap te doen, en moet de kop er dan af?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Is best een aardig klusje. Kop kan misschien blijven zitten maar de nokkenas, nokvolgers en klepveren (k-klus zonder goed gereedschap) moeten er af om bij de seals te kunnen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bougie kapotmaken, 8 bar erop, klepveer indrukken en hoedje vervangen. niet mijn ding, beun de haas manier. gewoon kopje demonteren, in de standaard en met de kleppentang aan de gang. kun je meteen de kleppen slijpen en eventueel vervangen. dag werk
Berichten: 17
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2011
Ik had 10W40 halfsynthetisch, ik heb net ververst met 5W40 ultra Havoline.
Wat is eigenlijk het beste voor de auto?
(245 DL uit 1987)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
242-turbo schreef:... 8 bar erop, klepveer indrukken en hoedje vervangen. niet mijn ding, beun de haas manier ...
Creatief idee. Wel eng als druk onverwacht wegvalt. Mijn idee ook: lekker sleutelen en kop eraf.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Is dat wel een beun-de-haas manier?
Ik bedoel als er officieel gereedschap van Midlock voor in de handel is zou je verwachten dat het
wel een professionele manier is...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
En als et gaat dan gaat et. Als ie er in valt kan je altijd de kop er nog af trekken.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
jos245 schreef:Is dat wel een beun-de-haas manier?
Ik bedoel als er officieel gereedschap van Midlock voor in de handel is zou je verwachten dat het
wel een professionele manier is...
oh echt waar? nooit geweten joh! heb je daar een nummertje van of een foto? gewoon een plug met slangetje en nippel zeker?
die klepveer indrukken heb je wel een sportschooltype derde hand nodig of heb je daar ook een speciale tang voor dan? moet je dan op 16v/24v/8v kunnen toepassen natuurlijk. als er pro gereedschap voor beschikbaar is is het zelfs sneller en hoeft de kop/spruitstukken er niet af. heeft ook weer zijn voordelen
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Susan schreef:ik heb net ververst met 5W40 ultra Havoline.(245 DL uit 1987)
oef, jij gaat keerringen vervangen dadelijk. nooit dunnere olie erin gooien bij die oude blokken. ze zijn ws gewend aan de dikkere en op 10w40 lopen ze perfect!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
m'n buurman gooide 0W weinig in z'n Mustang... omdat de Escort het r ook op deed.. :-0 heb ik um toch maar afgeraden..