Topics: 163
Arjan. schreef:Met eerste tenaamstelling bedoelde ik inderdaad de eerste toelating/tenaamstelling in Frankrijk. Als dat op 27 maart 1986 was moet je idd vrijstelling per 27 maart 2011 automatisch krijgen, anders even een brief sturen waarin je bezwaar maakt. (even nog een keer bellen in de hoop dat je iemand anders aan de lijn krijgt hielp bij mij ook trouwens).
Naar aanleiding van een schriftelijk bezwaar gisteren een reactie ontvangen dat het inderdaad een fout is en hersteld wordt. Ik hoef nu inderdaad maar belasting te betalen tot 27 maart 2011. Bedrag gaat terug van tegen de 700 euro naar 70 euro. Das wel de moeite...
Vandaag ook nog teruggebeld door de BD met excuses. Ook nog toelichting gevraagd naar de oorzaak door een programmafout ontstaan er verkeerde data bij geschorste auto's en dat is zo overgenomen, niet gecontroleerd.
eind goed al goed...
Topics: 24
Heb ook een dergelijk geval bij de hand gehad met een aanslag voor een belastingvrije auto.
Ik kreeg zelfs een dwangbevel in naam der koningin, volledig onterecht. Gebeld met belastingdienst en werd keurig teruggebeld met de uitleg dat alles goed zou komen. Twee maanden later was het nog niet geregeld.......de brave ambtenaar had de fout gemaakt dat hij met zijn 06 mij had gebeld en niet zijn nummer had afgeschermd.
De beste man 's avonds om een uur of 10 gebeld met het vriendelijke toch dringende verzoek het op te lossen :-)
2 dagen later een keurige excuus brief en het was geregeld.
Topics: 288
handig zo'n mobiel nr...:wink:
Topics: 56
Mooi dat het geregeld is, heb je toch weer een setje velgen voor of andere lekkere spulletjes voor de 740 ;P
Deze tekst staat op de
rekenhulp motorrijtijgenbelasting:
Citaat:Voor een personenauto van 25 jaar en ouder betaalt u geen motorrijtuigenbelasting. Als uw auto 25 jaar wordt, dan krijgt u (automatisch) bericht dat u geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Hebt u geen bericht ontvangen en is uw auto 25 jaar of ouder? Stuur dan een brief naar: Belastingdienst/Centrale administratie Postbus 9047 7300 GJ Apeldoorn
Dus zij regelen alles en jij moet ze kontroleren:yawn:
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Voor de volledigheid; volgens de brief van de belastingdienst staan de regeltjes in:
Wet op de motorrijtuigenbeasting 1994,
Artikel 72, lid 1, onderdeel B en
artikel 12 van het bijbehorende uitvoeringsbesluit.
@Black Moose; haha zo kun je jezelf wel leuke cadeaus toerekenen. Ik ben juist velgen aan het opruimen; staan 1,5 stapels tot aan het plafond en dan bij Frox ook nog een set.
Topics: 56
vrouwen sparen schoenen......
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Is een B230FK uit '94 (met M90) leuk speelgoed (zag dat ze standaard maar 135PK hebben)?
Zijn dat die zogenaamde LPT's? Die je als het ware weer kan ombouwen naar FT? (meerboost, actuator, ecu,boostcomputer etc?)
Topics: 52
Topics: 52
Linkje wacht op goedkeuring dop. Daar staat eea over de verschillen en tuning ervan.
24 September 2011, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 September 2011, 11:49 door Dopski.)
Thanx:
Citaat:The engine are exactly the same except for the wastegate setting is different and the ECU map is different. Mechanically they are identical.
Wel helder geschreven verhaal.
Op de site van de 700-vereniging heb ik net ook de ervaringen van JanV gelezen. ook nuttig.