Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Vandaag heb ik mijn 'windowlicker' verwijderd. Dat is het rubbertje onder de zijruit. Dit rubbertje was aardig verdroogd en gescheurd. Bij mijn auto is alles zwart uitgevoerd, raamlijsten, bumperstrips enz. Maar veel van deze delen zijn door poetsen dun in de lak. Daardoor schijnt de metaalkleur eronder door. Weet iemand wat de kleurnummers van deze strips zijn? Dan kan ik ze (laten) overspuiten en nieuwe rubbertjes erin zetten.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De raamlijsten zijn matzwart en zwart=zwart, m.a.w. je hebt eigenlijk geen kleurnummer nodig.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Hammerite, 2 laagjes, lekker stevig..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Spuiten of rollen Jambon? Het lijkt ook meer zijdeglans te zijn. Zal vanavond eens even een bezoekje aan de Formido doen.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
spuiten, en niet te dik, 1e laag (gen) zien er transparant uit, geen zorgen om maken, komt bij de volgende wat bij, wel de strip wat mat schuren..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Zonder primer die hammerite?
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zit er door, is "zelfetsend" zoals dat heet. De huidige lak zal zijdemat zijn, als je voor mat kiest en je gaat er laten met je poetsdoek overheen wordt het vanzelf zijdemat..
trouwens, er is meen ik wel een bijpassende primer voor de Hammeriteproducten, speciaal voor nw ijzer / staal, en dat is het als eea blank is..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Heb zelf ook goede ervaring met Hard-Hat spuitbussen, is sterk spul voor op de bouwplaats.
Of met de compressor en een simpel spuitpistool iets van 2K lak of Brantho Korrux Nitrofest of iets industrieels urethaan/etc kan ook en is vaak niet veel duurder dan een spuitbus. Uiteindelijk is een busje motip oid van de automaterialenhandel vaak de effectiefste oplossing..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni