Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Ja, zo ging dat bij mij ook. (Je hebt flink zitten spitten in dit topic is het niet? Wink )
Waren dat ook nare verassingen? Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Ik klikte verkeerd en begon op de eerste pagina, wel leuk om terug te lezen. Toen stuitte ik op je verhaal van het belastingvrij worden.

Bij mij is het namelijk verkeerd gegaan en de dames aan de telefoon beginnen zich opeens heel erg in te dekken. De auto is belasting vrij in maart, dus toen uit de schorsing gehaald... Krijg ik in aug de hele rits aanslagen van jan t/m oktober (volgens de BD is de auto dan pas vrijgesteld). :mad:
/Vandaar ff de vraag aan een ervaringsdeskundige :rologen:
Antwoord
De datum van 1e ingebruiksname op deel I is bepalend voor wanneer de auto 25 jaar wordt.

Was je auto toevallig nog geen 3 maanden geleden geschorst toen je hem weer uit de schorsing haalde? Anders is het Kassa voor de belastingdienst.
Antwoord
Nee dat klopt sowie so, daar had ik ook rekening mee gehouden. Totaan dat de auto 25 jaar wordt moet ik gewoon betalen.
Althans dat klopt niet, de schorsingsperiode (die korter dan 3 maanden was) hoefde ik niet te betalen (terwijl dat normaal gezien wel moet).

Maar de grootste bak €€€ zit 'm in de periode maart t/m oktober, terwijl de auto dan al lang belastingvrij zou moeten zijn. (ik had speciaal geverifieerd of het klopt dat de auto bij exact 25 jaar belastingvrij wordt, en 'm met die datum uit de schorsing gehaald.)
Eigenlijk 2 fouten dus, een kleintje in mijn voordeel een grote in mijn nadeel.

Bij de belastingtelefoon dekt de een zich behoorlijk in, de ander zegt dat het "waarschijnlijk" een fout is en automatisch gecorrigeerd wordt. Morgen nog maar eens achteraanbellen want de betaaltermijn verloopt binnenkort ook. Als er automatisch nog niets gewijzigd is gelijk een brief de deur uit doen.
Antwoord
Dus hij is gebouwd in maart 1986 en voor het eerst tenaamgesteld in oktober 1986?

In dat geval kun je vrijstelling per maart 2011 krijgen op de manier die hier besproken werd. Het werkt weliswaar niet om auto's die voor het eerst in 1987 tenaamgesteld zijn blijvend belastingvrij te krijgen, maar wel voor de paar maanden tussen bouwdatum en eerste tenaamstelling.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Dus je hebt de auto uit de schorsing gehaald toen ie 25 jaar geworden was maar hij was minder dan 3 maanden geschorst geweest?

Ik vrees dat ze je dan toch aanslaan voor de eerdere maanden.
Antwoord
Citaat:Dus hij is gebouwd in maart 1986 en voor het eerst tenaamgesteld in oktober 1986?
Volgens mij vergis je je in de term "eerste tenaamstelling" (of eerste afgifte in NL) en "eerste toelating".

ter info; Hij is "reported ok" op 11 maart 1986, voor het eerst toegelaten op 27 mrt '86. Dus die laatste datum staat op kenteken, en zou dus 27 mrt 2011 belasting vrij moeten zijn.
Hij is tenaamgesteld in jan 2011, tevens eerste afgifte in NL, maar die data hebben vrij weinig met belastingvrijstelling te maken.

Citaat:Dus je hebt de auto uit de schorsing gehaald toen ie 25 jaar geworden was maar hij was minder dan 3 maanden geschorst geweest?

Ik vrees dat ze je dan toch aanslaan voor de eerdere maanden.
Dat klopt, dat ze me daarvoor niet aangeslagen hebben is het foutje in mijn voordeel. Daar had erop gerekend dat ik dat sowieso moest betalen. Dat zullen ze ongetwijfeld corrigeren.
Het gaat meer om de periode mrt-okt, de volgens mij belastingvrije periode, waarover ik toch aangeslagen ben (ruim een half jaar telang).

sorry voor het kapen patrick...
Antwoord
Met eerste tenaamstelling bedoelde ik inderdaad de eerste toelating/tenaamstelling in Frankrijk. Als dat op 27 maart 1986 was moet je idd vrijstelling per 27 maart 2011 automatisch krijgen, anders even een brief sturen waarin je bezwaar maakt. (even nog een keer bellen in de hoop dat je iemand anders aan de lijn krijgt hielp bij mij ook trouwens).

(miss kun je dit verplaatsen naar je eigen topic)
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Arjan. schreef:(miss kun je dit verplaatsen naar je eigen topic)
Wel goed plan eigenlijk. Morgen weer ff bellen ja, kijken of eea al in gang gezet is...
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Veel trailers hebben een opel steek.

Steek was goed, maar de ET-waarde net te groot. Ze passen dus niet.
Iemand met een opel/VW hobby?
http://link.marktplaats.nl/483505848
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)