Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
crappy geluid uit speakerset 244
Dag gasten,

Sinds zaterdag rijd ik trots in een 244 bignose uit '85. Als purist zoek ik naar de essentie van het rijden, dus geen overdosis van 't een of ander. Dat brengt me bij de geluidsinstallatie. Als jazzfanaat wil ik een mooi donkerbruin geluid uit mijn speakers krijgen. Heeft iemand in de buurt van Deventer ervaring met het reviseren van de 2 standaardspeakers en het plaatsen van extra setje?

Graag kom ik eens luisteren naar het eindresultaat en laat ik me graag informeren over de mogelijkheden.

groet,

Bzz
Antwoord
speakers reviseren...? wat er nu ws in zit is karton en niet meer van deze tijd. Er is veel te koop, maar jouw muziekkeus en jouw oren bepalen wat goed is, zeker met acoustische instrumenten..! Hout is hout, koper is koper, en dat wil je horen.. trke daar vanaf de bijgeluiden uit de rijdende auto, in die prijsklasse ga je winkelen. Ga nooit af op wat een ander goed vindt, het is jouw geluidservaring..!

Ga eens luisteren bij een audiowinkel die begrijpt wat je zoekt, wellicht mag je iets lenen om in de auto te luisteren.. helaas kun je maar 10cm speakers kwijt en dat beperkt het midden en midden-laag..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Mooie pioneers 10 cm achter de standaard roosters vond ik al een verbetering. Nog twee grotere tweewegspeakers in een behuizing op de hoedenplank maakte het wel af voor mij. Geen topkwaliteit natuurlijk, maar goed genoeg. Op de snelweg hoor je toch niks meer ;-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zoemend geluid achterruitwisser(motor) 245 JeroenSuperPolar 7 4.315 28 November 2011, 20:22
Laatste bericht: aernout
  tikkend geluid alsof het knipperlicht aanstaat schande 3 3.566 24 May 2010, 12:50
Laatste bericht: Jambon
  Gierend geluid kachel Vincent244 16 11.900 13 December 2008, 20:13
Laatste bericht: Vincent244

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)