Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kennis autotechniek en specifiek 240
Net eindelijk m'n eerste 240 gekocht. Als rijder vind ik het helemaal geweldig, maar ik zou ook wel technisch wat meer onderlegd willen zijn, zelf dingen kunnen doen. Ik ben nogal niet-technisch, dus zit te kijken hoe ik dit het best kan aanpakken. Wie heeft tips? Ik vond bijv. 2 basiscursussen autotechniek (http://www.studieplan.nl/cursus/autokenn...43545&link en http://www.nha.nl/cursus/Hobby-en-vrije-...hniek.aspx) Is dat een goede start? En hoe kan ik me vervolgens goed verdiepen in de 240 zelf?
Alvast bedankt voor de reacties.
Antwoord
Dat is voor een ander lastig te zeggen of zo'n schriftelijke cursus nuttig voor je is. Ik haal liever een stapel boeken bij de bibliotheek. Voor je 240 is een Haynes sleutelboek handig (gaat wel uit van basiskennis en inzicht) en tik een Vraagbaak van Olving op de kop, is wat simpeler.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Haynes, Bentley, Volvo werkplaatshandboeken etc, en waar ik ook ontzettend veel van heb geleerd, zijn basis autoboeken uit de jaren 60 en 70. Vooral Reader's Digest 'Het Beste Autohandboek' uit 1972.

Van deze heb ik er ook een paar, je lacht je een kriek: http://link.marktplaats.nl/475122316
Toen olifantsdraad en meidoorn nog gebruikelijk waren als weghelftscheiding.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
door doen leer je het meeste...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zelfs op Wikipedia is al heel veel te vinden over de basis van autotechniek! Viertaktprincipes en dergelijke staan er prima uitgelegd.
Misschien heb ik nog wel wat bundels auto/motor techniek liggen. Ik zal eens kijken. Mocht ik het nog hebben mag je het voor niks hebben.
En de 240 zelf? Dit forum staat er vol van.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Bedankt voor de tips. Ik ben ook al wel aan het neuzen op het web, maar zoek een verhaal met kop en staart wat ik 's rustig door kan lezen en aan de hand daarvan zelf wat kan gaan knutselen. Dat Haynes-boek had ik al eerder als tip gekregen, die ga ik dan maar 's aanschaffen.
Antwoord
Yellow240 schreef:Zelfs op Wikipedia is al heel veel te vinden over de basis van autotechniek! Viertaktprincipes en dergelijke staan er prima uitgelegd.
Misschien heb ik nog wel wat bundels auto/motor techniek liggen. Ik zal eens kijken. Mocht ik het nog hebben mag je het voor niks hebben.
En de 240 zelf? Dit forum staat er vol van.

Ik houd me aanbevolen. Stuur anders even een mailtje naar gems.info@solcon.nl, als je wil. Misschien wonen we bij elkaar in de buurt.
Antwoord
Ik weet niet waar je woont. Maar ik ga de zolder opruimen. Daar staat een doos met boeken van heb ik jou daar. Die mag je zo komen halen. Je zult erzeker wat aan hebben.
Antwoord
Ik woon in Waalwijk in het zuiden des lands. Ik zal eens voor je gaan zoeken.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
volvoturbo schreef:Ik weet niet waar je woont. Maar ik ga de zolder opruimen. Daar staat een doos met boeken van heb ik jou daar. Die mag je zo komen halen. Je zult erzeker wat aan hebben.
Mail me even op gems.info@solcon.nl (beetje laat, weet 't, maar hoop dat je het nog hebt staan).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)