2 December 2005, 23:40
er zitten twee dif?s in een xc70/90 een voor de voorwielen en een voor de achterwielen vanaf de versnellingsbak zit er een haakse overbrenging voor de aandrijfas naar de achterwielen dit ivm een dwars geplaatste motor deze gaat zelde tot nooit defect tegen het achterdifferentieel
zit een viscokoppeling die vastgrijpt als er toeren verschil is tussen achteras en vooras zodat je achterwielen ook aangedreven worden
deze gaan weleens kapot vanaf ongeveer 2004 is de visco vervangen door een electronische haldex deze hebben wij nog nooit kapot gehad
bij een xc90 t6 zit er op de bak ipv een haakse overbrenging een kettinghuis dit ivm minder ruimte de xc90 v8 heeft een complete versterkte aandrijflijn vanaf motor naar de wielen
zit een viscokoppeling die vastgrijpt als er toeren verschil is tussen achteras en vooras zodat je achterwielen ook aangedreven worden
deze gaan weleens kapot vanaf ongeveer 2004 is de visco vervangen door een electronische haldex deze hebben wij nog nooit kapot gehad
bij een xc90 t6 zit er op de bak ipv een haakse overbrenging een kettinghuis dit ivm minder ruimte de xc90 v8 heeft een complete versterkte aandrijflijn vanaf motor naar de wielen
Volvo S70R B5234T4 M59