Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ipd stangetjes, pu busjes, bilstein schokkers en je bent het mannetje.
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
ja en een meter omlaag met die handel, het is een aardige boot nu
Maar niet verkeerd eens een keer een 244 zonder roest. Ja wouter, volvo 142 B23 uit heinkenszand heet ook wouter. Dus binnenkort maar een bakkie doen met z'n allen, dan nodigen we arjen ook uit dan hebben we arjen en arjen en wouter en wouter de volvo gekken
Berichten: 7
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2011
aRjen.T schreef:ja en een meter omlaag met die handel, het is een aardige boot nu Maar niet verkeerd eens een keer een 244 zonder roest. Ja wouter, volvo 142 B23 uit heinkenszand heet ook wouter. Dus binnenkort maar een bakkie doen met z'n allen, dan nodigen we arjen ook uit dan hebben we arjen en arjen en wouter en wouter de volvo gekken
Ja, moeten we doen. Dan wordt het een heerlijk verwarrend gesprek :p
En Wouter, een 244 maakt veeeeeel minder herrie dan m'n 145 hoor, valt alles mee (tot de 100 dan.....)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja dat lijkt mee erg grappig ja.
En de 140 maakt nog meer herrie ja. Maar van 850 naar 240 is geen vooruitgang wat dat betreft :-).
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2013
Dat word gezellig heren! Als ik van de 240 niet zon stuiterbak maak word het best comfortabel denk ik
Arjen, is het nou eigelijk een 4+overdive of een 5 bak? Dat ben ik vergeten.
Voor wat extra paardjes komt er tzt een turbootje op, voor het makkelijke heb ik begrepen dat een originele turbo van zon turbo hok en een intercooler het makkelijkste is. Zijn de turbouitlaatspruitstukken en een 2de hands turbootje een beetje makkelijk te verkrijgen? (bv op de sloop of 2de hands) en wat moet zoiets ongeveer kosten?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Zit al een lh systeem in toch? Misschien nog makkelijker een compleet blok van een 740/940 te gebruiken met hetzelfde lh systeem. Blok met aanverwante zaken overhangen en computers wisselen. Volgens mij ben je dan een eind.
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Hangt een M47 onder, echte 5 bakkes dus
er staat in hoedekenskerke nog een 740 tic bij beck, daar heb ik ttt die ic en pijpen voor mn 244 af getrokken.
Ik vind eerlijk gezegd het vermogen nu helemaal niet verkeerd hoor
zeker niet vergelijken bij mn 2.0 10v op gasdampen
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2013
Het leek mij juist wel tof om de motor die er nu in zit te turbooeen, voor de ervaring.
Nouja goed, eerst maar eens gewoon rondrijden in dat ding.
Dan kom ik er snel genoeg achter of er een turbo op gaat.
Arjen, er is ooit iemand geweest die dacht: HEY! ik neem gewoon een 2 liter 10v, das lekker goeiiikooooopppppp. Denk dat die persoon na 1 ritje al spijt heeft gehad van zijn aanschaf
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
het is een topwagen echt! Ik heb nog nooit zoveel bekeuringen gehad als met dat ding... echt bizar hoe snel ie is
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
aRjen.T schreef:het is een topwagen echt! Ik heb nog nooit zoveel bekeuringen gehad als met dat ding... echt bizar hoe snel ie is
Dat is met die sticker op de achterruit man, je kunt niet geloven hoeveel vermogen je daardoor bijhebt
plsvolvoprojects.blogspot.com