Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
post hier je grootste sleutelblunder.
Niet echt een sleutelblunder, meer een gevalletje goedkoop, duurkoop ''Had ik toch maar voor de dure Bilsteins gekozen!''

Heb twee weken geleden in de US KYB, KaYaBa schokbrekers besteld voor de Amazon Combi. Originele waren al een tijd op en werd langzamerhand knettergek van het schommelen. Doet me denken aan een Polyvalk met windkracht 5.
KYB schokdempers zijn gasgevuld, dus leek me een leuke, betaalbare, upgrade tov origineel.

Gemonteerd, VEELS te slap en door de gasdempers drukt ie de auto zeker 5cm omhoog.

Video van gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=pDqi2o0gpnY

Oordeel zelf, in mijn ogen zijn ze niet het juiste type voor de Amazon Combi. Als ik in de catalogus kijk, komt het zelfde model voor bij auto's als Honda Civic, Hyundai Pony? oftewel: Kleine autos! Denk dat ze dus een fout gemaakt hebben in de catalogus bij KYB.. Nu maar hopen dat ik ze terug kan sturen.. Anders toch zonde van die 150euro..

Groeten, Boele
Antwoord
KYB => Keep Your Bilsteins Big Grin

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
wordt er nog een beetje geblunderd?
Ik zie berichten over flinke backfires/klappen, maar nix in dit topic Rolleyes

Ik heb al een tijdje niet geklust, maar bij het vervangen van de bussen in de voorster draagarmen van een 142 weer wat stoms gedaan: in de haynes staat "precies" aangegeven onder welke hoek je de bussen in de arm moet persen. Dat persen is een behoorlijke rotklus. Uiteindelijk gelukt... ware het niet dat een van de bussen precies ondersteboven erin geperst was. Best lastig 2 van die armen die precies in spiegelbeeld zijn en ook nog eens ondersteboven op de werkbank kunnen liggen... (foutje bedankt).
Antwoord
Wat denk je van wielmoeren van een 240 op een 940 plaatsen :frown:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Wat denk je van wielmoeren van een 240 op een 940 plaatsen :frown:
dan is een echte draadsnijder toch handiger..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
jup..
Antwoord
alle 20..?!
Antwoord
Jambon schreef:alle 20..?!
eh...met een luchtratel merk je er geen ruk van kan ik je vertellen. En het zit allemaal vast. Maar binnenkort eens kijken wat de schade is.
Antwoord
t*ring...:mad: met een beetje mazzel heeft ie draad getapt, kun je ze hopelijk er af draaien.. suc7!!
Antwoord
Jaren geleden had ik een Citroen Hy bus, zo'n bestelwagen van golfplaat. Enthausiast de remmen aangepakt; revisiesetjes voor de remcilinders en hoofdremcilinder, hier en daar een leiding, alle slangen. Afijn alles piekfijn in orde en gemonteerd. Achterremmen stellen; busje opgekrikt, stellen, maar niet goed. Opnieuw, weer niet goed... De remdrukverdeler bleek goed te werken, ik krikte het busje op, de achteras zakte een eind onder de bus uit en er kwam geen vloeistof meer door de leiding...
Afijn weer wijzer geworden kwam uiteindelijk het fijn afstellen van de remschoenen; net wel/niet vrijlopen van de remtrommel... Wielen eraf, stellen, voor, achter, testen, niet goed, wiel eraf, stellen, etc.
Ik weet niet meer hoe vaak ik die wielen er af en er opgebout heb, vááák...
Uiteindelijk was alles dik in orde'en kon ik ritje maken van Utrecht naar Arnhem en 's avonds in de schemering retour. Met een dikke voldane grijns reed ik rond Arnhem over de autoweg, toen ik plotseling een raar geluid en klonkende bewegingen en geluiden ontstonden.... Stress! Foute boel, maar wat..
Ik was net de brug over en maakte een flinke bocht naar links; HONKEBONKEBONKERAMMELDERAMMELKLINKKLANGBOING! Hervig geschrokken stop ik. Geen vluchtstrook, niets om veilig te staan, geen alarmlichten. Geen licht en gereedschap thuis laten liggen...
Balend toch maar de ANWB gebeld. Uurtje gewacht, motortje laten lopen zodat de lichten aan konden blijven en het lekker warm bleef. De ANWB-man zette de weg af met prachtige lichtgevende pionnen en ging een koekeloeren en vroeg mij of ik misschien kort geleden gesleuteld had??
Ja, ik doe alles zelf... Maar ik hád al zo'n idee dat ik dat maar eventjes beter niet kon zeggen...
Meneer.. Degene die aan uw auto gewerkt heeft.. Is álle wielmoeren vergeten vast te zetten......
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vloeken in de kerk, post je auto die GEEN Volvo is. SanderGLT 96 96.808 3 August 2020, 20:59
Laatste bericht: Arjan.
  Gaat iemand hier naar toe? A_A 1 3.892 24 June 2014, 08:55
Laatste bericht: A_A
  Ik ben nieuw hier dus ik stel mezelf even voor CaptainIglo 2 3.728 19 July 2013, 10:08
Laatste bericht: frox
  Uitstapje naar s'werelds grootste autoshow jos245 2 3.108 18 September 2011, 11:00
Laatste bericht: Jambon
  Iemand zocht hier toch een 240 Koets ? pwassink 1 2.437 30 November 2008, 17:01
Laatste bericht: Jelmar
  Wegens groot succes ook hier het ONZIN topic Postma 245 GL 450 171.579 22 March 2008, 14:37
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Wat klopt hier niet? LJ 21 12.933 29 October 2006, 10:00
Laatste bericht: MP
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.235 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)