Topics: 58
Ik heb reeds vanbij de aankoop last van ÃÃn stoel die piept tijdens het nemen van bochten.
Zelf heb ik ondertussen de stoel gedemonteerd en de mousse binnenin bijgevuld zodat deze weer zit zoals een nieuwe.
De mousse werd langs onderaan aangebracht in de zetel omdat ik de draaiknop om de leuning te verdraaien niet kon verwijderen (weet niet hoe het moet).
Weet er iemand een oplossing voor het probleem van de piepende stoel?
Topics: 289
da's hetzelfde als een rammeltje in de auto... ga maar zoeken... ik heb ze wel gezien bij de Volvo dealer in het dorp, 5 man in de auto, zelfs achterin, klep en ramen open en rijden over een landweggetje, allemaal luisteren..
daar wordt je gek van ja..
Topics: 24
korre schreef:Ik heb reeds vanbij de aankoop last van ÃÃn stoel die piept tijdens het nemen van bochten.
Zelf heb ik ondertussen de stoel gedemonteerd en de mousse binnenin bijgevuld zodat deze weer zit zoals een nieuwe.
De mousse werd langs onderaan aangebracht in de zetel omdat ik de draaiknop om de leuning te verdraaien niet kon verwijderen (weet niet hoe het moet).
Weet er iemand een oplossing voor het probleem van de piepende stoel?
Andere stoel erin

.
Misschien piept het wel op je rails, dan kan je de boel smeren. In het uiterste geval een goede andere stoel monteren en de bekleding overzetten.
Volvo 244 DL 1974
Topics: 60
Dat piepen is juist zo karakteristiek aan een oude auto
Yellow240 schreef:Dat piepen is juist zo karakteristiek aan een oude auto 
sure, weekje rijden met een rammelende achterdeur..?
maarruh, komt het uit de stoel of eerder van het frame, daar kun je iig makkelijk bij om alles na te trekken..
Topics: 84
Demontage voorstoelen:
http://cleanflametrap.com/tony/index.htm Seat Bottom en Seat Back.
Alle stoelen hebben ergens wel een scheurtje in het frame, losse veren onderin of iets anders wat kan rammelen en/of piepen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 58
Ik ben 100% zeker dat het van bovenaan de rugleuning komt.
dan denk ik aan een losgesprongen lasje oid..
Topics: 1
De beide voorstoelen van mijn 244 piepen niet maar kraken en het komt niet van het stoelframe maar uit het zittingmateriaal.
Heb het idee dat minder wordt als de luchtvochtigheid hoger is.
Roestige veertjes misschien?
Hoogst irritant, maar nog niet erg genoeg om de bekleding van de stoelen te trekken.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Volvo 244GL, 1979, B21A, Automatic, kleur 134, schuifdak, stuurbekrachtiging, koplampwissers, hoofdsteunen achter, Pioneer KP-9000, 129000 km en een klein beetje roest.
Topics: 107
Vägassistans schreef:De beide voorstoelen van mijn 244 piepen niet maar kraken en het komt niet van het stoelframe maar uit het zittingmateriaal.
Heb het idee dat minder wordt als de luchtvochtigheid hoger is.
Roestige veertjes misschien?
Hoogst irritant, maar nog niet erg genoeg om de bekleding van de stoelen te trekken.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Het zittingmateriaal is gemaakt van een soort schuim en kan dus eigenlijk niet kraken. Ik zou toch even de stoel demonteren en van onder bekijken.Misschien dat er een paar veren los zijn of iets dergelijks.