15 June 2011, 16:15
mogelijk zit er troep in de nippel... rubber residu van verouderde slangen.. 1 voor 1 open, circuit voor circuit..
zuiger remklauw wil niet terug
|
15 June 2011, 16:15
mogelijk zit er troep in de nippel... rubber residu van verouderde slangen.. 1 voor 1 open, circuit voor circuit..
16 June 2011, 22:44
Lek is boven!
![]() setje nieuwe nippels gemonteerd, daar wou het dus niet mee, oude verroeste nippels weer teruggezet, fluitje van een cent. Met de nieuwe nippels perste ik de remvloeistof langs de nippel ipv door de nippel. Kudt-nippels > ![]() Waarschijnlijk imitatie-scantech-troep. ![]()
17 June 2011, 19:27
Stofkappen vol remvet betekent dat het zuigertje niet gaat roesten (en dus niet vast zitten).
Als het zuigertje niet roest zal hij ook de seal niet beschadigen als ie weer naar binnen gedrukt word voor de volgende set remblokken. Zoals ik het heb geleerd, volzetten die handel!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
9 July 2011, 23:54
henqui schreef:Klauw eraf en goed schoonmaken of een nieuwe erop, is echt de beste oplossing. Ook hier een vaste plunjer en ik ben het eens met Henqui dat je het beter goed kan aanpakken i.p.v. het een beetje heen en weer gepruts aan een plunjer. Nu was ik onzeker of remklauw revisie binnen mijn kunnen zou liggen en het ontbrak voor mij aan duidelijke voorbeelden hier op het forum om dit te kunnen bepalen. Toch de boel er van onder gehaald en aan de slag gegaan en ik moet zeggen dat de moeilijkheidsgraat mij enorm mee valt. Gezien het veelvuldig voorkomen van vaste plunjers bij onze Volvo's heb ik wat foto's gemaakt ter verduidelijking zodat mogelijke andere twijfelaars toch aan de slag gaan met een fatsoenlijke oplossing. ![]() ![]() Stukje folie voorkomt dat bij het losnemen van de remleiding het reservoir leeg loopt. ![]() Open ringsleuteltje om kans op ergenis te voorkomen. ![]() ATE klauw van de achter wielen op de werkbank, op de voorkant zit (bijna altijd) Girling gemonteerd. ![]() ![]() Met beleid gaat het er uit halen van de plunjers prima met de schroevendraaier methode. ![]() De aanslag op de plunjer veroorzaakt het vast zitten hiervan. ![]() Mooie drab, het is duidelijk niet voor zijn tijd. ![]() ![]() De boel na het schoonmaken en verwijderde kering. ![]() Nieuwe kering monteren. ![]() Begreep nooit wat hier bedoeld werd tot het moment dat ik de inkeping in de plunjer aanslag in de gaten kreeg. ![]() Onder de koffie even met de gradenboog een tooltje uitgetekend en uitgeknipt om vervolgens de plunjers in de juiste positie (20 graden) te zetten. ![]() Stofkapjes er op. ![]() Frisse schoenen er in. ![]() Montage setje er op. ![]() Na het gecontroleerd leeg laten lopen van het reservoir via de losse leiding bij de remklauw verse remvloestof er in. ![]() Ontluchten met het bekende slangetje in potje remvloeistof (oude welke je net uit het reservoir komt) ![]() ![]() En tot slot nog wat roestvertrager er op.
245DL 1980 USA
14 September 2011, 10:50
Ik had nog steeds problemen met fatsoenlijk ontluchten.
Ik deed het op de ouderwetse manier (slangetje, potje, pompen) , maar als ik de nippel ook maar een 1/100e millimeter opendraai, pers ik al vloeistof langs de nippel, ipv er doorheen. tig verschillende oude en nieuwe nippels geprobeerd. Nu heb ik nieuwe nippels gemonteerd en het schroefdraad omwikkeld met leidingtape (gastape) en voila, ik kan fatsoenlijk ontluchten. Waarom past er geen enkele nippel fatsoenlijk in mijn klauw(en) (nou ja, ze passen wel, maar zodra ik ga ontluchten, lekken ze via de rand) en is leidingtape wel geschikt voor remvloeistof? ![]()
14 September 2011, 11:02
leidingtape meteen verwijderen, als het vanwege de warmte smelt en de boel gaat lekken heb je een probleem.. er hoort niets tussen..! Heb je wel de juiste schroefdraad..!?
14 September 2011, 11:15
M&M schreef:Lang verhaal.... Mooie uitleg. Misschien iets voor een sticky in onderhoud?
14 September 2011, 11:24
Vond ik eigenlijk ook wel, zal hem binnenkort een mooi plekje geven.
14 September 2011, 13:03
Vedoeme, K#$%dt-zooi.
net heel verhaal getypt met allerlei links en pics, moet ik weer wachten op goedkeuring van plaatsing (die toch nooit komt). ![]()
14 September 2011, 13:28
eerst een stukje typen, opslaan, bericht wijzigen klikken en de rest invoegen...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Remklauw | Bromtol | 4 | 3.445 |
24 August 2020, 07:53 Laatste bericht: Mark244 |
|
Welke type achter remklauw | Rob | 3 | 4.243 |
16 November 2019, 16:41 Laatste bericht: Rob |
|
Remklauw rechtsachter geen olie? | Volvo 142 B23 | 10 | 9.753 |