Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M46 schuinplaatsen in een 142 uit 72?
#1
Aanstaande maandag gaan we de gare M40 onder de auto weg halen en toch maar kijken of we de M46 er onder kunnen hangen.
Nu kan ik nergens iets duidelijks vinden over het scheef monteren van de M46 behalve dat het schijnt te gaan.
Het is een M46 met teller aandrijving en een koker ipv stangen
voor de pook.
Die pook moet ik dus weer rechtop krijgen.
Wat moet ik waar doorslijpen en weer vastlassen?
De 142 heeft een korte pook dus dat zou moeten passen.
Maar past het ook schuin?
Iemand ervaring?

Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#2
Volgens mij heeft Marc het ook zo gedaan...

Kan het zo snel even niet vinden...
Antwoord
#3
waarom schuin als het "plug&play" rechtop kan..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Plug & play rechtop kan natuurlijk ook als ik eerst een aangepast koppelingshuis ga halen.
Maar waarom extra geld uitgeven als schuin plaatsen ook kan?
Vandaar de vragen of iemand weet of schuin kan in de tunnel van een 142 uit 72 met korte pook.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
op TinusTechniek staan een aantal "bak en braad" foto's van verlengde en aangepaste schakelstangen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Ja die heb ik net bekeken en het lijkt best simpel.
Maandag maar eens even kijken of het echt zo is Wink.
Als het schuin niet past dan kan ik altijd nog een aangepast belhouse halen.
En meteen de startmotor maar vervangen voor 1 uit een 940 als hij toch los gaat.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
http://volvolvo.nl/forum/topic,4638.0/ over mijn avonturen met de M46. In mijn oude stijl tunnel was geen plek genoeg (dus het ging niet door), maar in de nieuwere moet het zo passen.

Olie vullen gaat anders, de achteruitbeveiliging is er niet meer en er zijn vast nog veel meer kleinigheidjes, maar daar kom je wel achter.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Marc1970 schreef:In mijn oude stijl tunnel was geen plek genoeg (dus het ging niet door), maar in de nieuwere moet het zo passen.

Van welke tunnelbak spreek je hier? 140 oud model?

Pook is creatief aangepast. Maar ziet er min of meer voor recht gemonteerd versn. bak uit of vergis ik me?

Jerry, Aan een origineel recht koppelingshuis B20/M46 is nog wel te komen hoor Wink

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
Ja, die oude 140 met lange pook tunnel bedoelde ik. De verdraaiing van de pook is maar 15-20 graden, valt niet meer op door alle stangen en buizen. Hier zie je het beter:

[Afbeelding: aandrijvingkl002.jpg]

[Afbeelding: klbak017.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Mijn 142 is uit 72 en heeft een korte pook.
Betekent dit dat ik de ruimere tunnelbak heb?
Dat dacht ik in ieder geval wel vanwege de korte pook.
Ik heb nog wel het oud model dashbord.

En aan een oud model B20 M46 valt nog wel aan te komen?
Vertel :Smile.
Er staat een aangepaste op marktplaats voor 100euro maar ver weg en ik vind het wat duur voor een misschien lekkend tweedehands koppelingshuis.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)