Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
265 bij Carlo Schmidt
#31
Mijn ervaring met taxatie is niet echt possistief.
Voor jaar na het avondtuur van Polen, heb ik onze auot laten taxeren.

Het bedrag dat er uit kwam was veel te laag. Na telefonisch contact, bleek (volgens hun) dat er zoveel 265 GLE americaanse uitvoeringen in Nederland rondreden, dat de waarde van onze auto niet hoog was. Lees hier, minder dan de aanschafwaarde, laat staan na het Poolse advontuur. Na een discussie te hebben gehad aan de telefoon en geprobeerd ze te overtuigen van alle extra's die de auto had (en die ze als standaard voor een volvo hadden aangenomen) en de goede staat van de auto, waren ze bereid om hun taxatie waarde met ?1000,- te verhogen.

Ik denk dat ze een paar fouten hebben gemaakt:
1: de taxateur was duidelijk geen volvo man.
2: ze hebben een 265 GLE voor een 245 aan gezien
3: ze wisten eigenlijk niet waarover ze spraken.

Laat komend jaar de auto opnieuw taxeren. Dit voor de all-risk oldtimer verzekering. De getaxeerde waarde van de auto is de waarde die je krijgt uitgekeerd bij een ongeluk, mits de verzekering het taxatie rapport accepteerd. (Kun je van te voren vragen)
Als de herstelwaarde na een ongeluk minder is dan de taxatie waarde wordt je auto hersteld.

Dat vind ik toch wel belangrijk.

Ben benieuwd Sander waarvoor jou auto starks voor getaxeerd wordt. Laat het mij (ons) weten eventueel in een PB

En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Antwoord
#32
ja, maar na een aanrijding moet je wel zelf kunnen beslissen WAAR en OF je de hele schade hersteld /laat herstellen.
zo had Car met de Giulia een aanrijding( ze stond stil bij een stoplicht een een MI 16 kwam achterop rijden)kleine 1900.- euro schade, ( Guilia getaxeerd op 4500.- euro), maar na beetje zoeken en wat zelf doen kostte het me uiteindelijk 1100.- euro :lol: Big Grin ,
ook nog leuke bijkomstigheid was de 1500.- euro extra wegens whiplash, maar te verwaarlozen Big Grin
hed 'm getaxeerd via de KNAC, kostte toendertijd 98,- gulden :oops:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#33
Ik heb ooit eens een 404 van '74 laten taxeren bij een Peugeotspecialist, het allermodaalste model (wijnrood, skai bekleding), uiterlijk mooi maar met een matige bodem: 3250 gulden. Netjes, ik had er minder voor betaald. Een paar jaar later kwam ik er met mijn volgende 404: 1964, zwart met een wit dashboard, veel minder voorkomende uitvoering (toen zeker) en in veel betere technische staat: 2350 gulden! Dat was niet bepaald wat ik verwachtte, want deze had me 7500 gulden gekost... (Ik vermoed dat de man de voorkeur gaf aan nieuw in Nederland geleverde auto's, wat de 74-er wel was maar die andere niet...)
Antwoord
#34
Carlos Knaap schreef:En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?

Er zijn best wel mensen die erbij gebaat zijn om een auto zo hoog mogelijk te laten taxeren.
Bijvoorbeeld om bij verkoop van de auto vertrouwen te wekken bij de koper en er een zo hoog (te hoog?) mogelijke prijs uit te slepen.Bij advertenties zie je verkopers vaak schermen met de tekst "onlangs nog door erkend bureau getaxeerd op XXXXXX Euro".

En vergeet daarnaast de mensen met oneerlijke bedoelingen niet: auto na hoge taxatie laten verdwijnen of total-loss rijden bijvoorbeeld.
Antwoord
#35
Julie verhalen klinken me allemeel bekend in de oren. Vandaar dat ik ook zeer benieuwd ben wat eruit komt.

Zo weet ik ook dat de meeste taxateurs gruwelen van auto's waar aan 'gelast' is. Iets waar wel meer mensen last van (b)lijken te hebben. Terwijl, als het goed is gebeurd uiteraard!!!. ik liever een gelaste heb dan een originele met roest en gaten.

Jullie horen nader!

Groeten.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#36
Een kundige Volvo-minnende taxateur: De Jong in Scharnegoutum/Sneek
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#37
Sander van Buiten schreef:Zo weet ik ook dat de meeste taxateurs gruwelen van auto's waar aan 'gelast' is.

Dat gold dan weer niet voor 'mijn' taxateur: aan de 74-er was ruim gelast - nadat hij daar op de brug was geweest moest er nog meer aan gelast - en aan de 64-er helemaal niet.
Antwoord
#38
Citaat:En Jan-Willem: als een beun mijn auto zeer hoog taxeerd en de verzekering accepteerd dit, wie heeft er dan voordeel bij?
Ik weet dat de premie die je betaald afhankelijk van de taxatie waarde, maar wat zijn die paar tientjes extra premie per jaar, als je auto na een onegluk "helemaal" hersteld wordt?

Carlos,
Op zich vind ik het niet zo heel erg om een auto voor een astronomisch bedrag te laten taxeren terwijl hij dat bij verkoop helemaal niet waard is. Het gaat mij toch uitsluitend om de waarde die ik bij een ongeluk uitgekeerd moet krijgen zodat ik hem weer kan opknappen. (wat mij betreft zou de verzekeringswaarde altijd de 'herstelwaarde" moeten zijn. (inderdaad betaal je toch ook veel meer premie voor een dure auto dus in die zin klopt alles wel voor alle partijen.)
Wat mij tegenstaat is dat de taxateur doet alsof hij onafhankelijke waardebepaling maakt. Als het rapport dan vol staat met fouten in de historie, honderdduuzend spelfouten heeft en op een bedrag uitkomt dat exact overeenkomt met de waarde van de laatste restauratie gaat bij mij het licht uit. (enfin genoeg gezeurd; ik heb wel precies wat ik nodig heb bij een ongeluk en volgens mij benadeel ik niemand)

p.s. Sander ik ben benieuwd naar vrijdag (net als jij waarschijnlijk)!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#39
Ik ben ook wel benieuwd Sander. De mijne is vorige week getaxeerd door ene Willemse (ook erkend door GIO) op 1750 euro. Ik ben er niet zelf bij geweest, maar het rapport dat hij schreef ziet er goed uit en geeft blijk van inzicht in een "klassieke" auto.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)