Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
maxicosi achterin...???
Hallo allemaal...

Ongetwijfeld ben ik niet de enige volvorijdster met 'n minimensje dat in de maxicosi vervoerd moet worden. Ik hoop dat jullie dà tip voor me hebben!
De maxicosi past alleen maar op de voorstoel, omdat de riemen achterin te kort zijn. Riemverlengers waren vroeger te koop, maar nu dus niet meer. Niet veilig genoeg. Tja, dan ga ik er verder ook niet naar zoeken, niet veilig=niet veilig!

Straks is mijn 240 de enige fatsoenlijke auto die we hebben. (Een Toyota Aygo telt NIET mee. Als je je riem vergeet af te doen bij het uitstappen loop je met die auto op je rug door de buurtsuper.) En, het is niet zo gezellig als manlief (of ik) verplicht achterin moet zitten. Daarbij...ik kijk teveel naar die kleine daar op de stoel naast me als ik rijd. Straks lig ik nog eens in de vaart...

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Is een riem makkelijk te vervangen voor een langer exemplaar? Of, is er nog een ander ludiek idee???

:Smile
Antwoord
Zet de maxicosi met de heupgordel midden op de achterbank vast. Perfect veilig, staat (stond?) ook als 'optie' op die bakkies.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
http://link.marktplaats.nl/442837149
Antwoord
Hm...
Ik lees toch op meerdere plekken dat een maxicosi alleen met een heupgordel niet veilig genoeg is. Kost best moeite, zo'n kind bouwen, toch zonde als hij door het voorruit vliegt... Staat trouwens ook op de sticker op de zijkant van 't zitje. Sad

Is een gordel achterin makkelijk te vervangen voor een langer exemplaar???
Antwoord
Vroegah waren de maxicosi zitjes ook al beter. Waarschijnlijk heeft de fabriek bedacht dat er mensen zijn die heupgordels niet strak genoeg (kunnen) zetten, en hebben ze daarom gebruik van de automatische 3 puntsgordel voorgeschreven.

Het zou zomaar kunnen dat de estate gordel langer is dan de sedan gordel. Die komt tenslotte van verder naar achter.

Als ik een gordel zou verlengen zou ik liever een (Volvo) gordel van de sloop halen en 40 cm aan de onderkant laten naaien bij de schoenmaker.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Als ik een gordel zou verlengen zou ik liever een (Volvo) gordel van de sloop halen en 40 cm aan de onderkant laten naaien bij de schoenmaker.

Ik vermoed dat aan een gordel zelf veranderingen aanbrengen niet mag voor de APK, maar een APK keurmeester zal er niet op bedacht zijn en het dus waarschijnlijk over het hoofd zien Wink
Antwoord
Hm...
Ook nog een optie...

Of, een easy base...maar allememaggies wat zijn DIE krengen duur.

Smile
Antwoord
Hiero ook hetzelfde probleem.
Wel een "officiele" volvo-gordel-verlenger gekocht (zo 1 met een stuk staal ipv band)
Wordt/werd hoofdzakelijk in de V70 gebruikt
In de 245 ging de cosi altijd op de voorstoel (geen airbag) en wel zo makkelijk met voeden/spelen/speen kwijt etc
Achterstevoren op de achterbank zie je hem/haar niet echt goed, of helemaal niet, en in geval van alarm (lees speen) is dat niet handig.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Helemaal waar...
Maar best zielig voor manlief die dan in de zomervakantie op weg naar Frankrijk met de sleurhut de hele weg achterin moet zitten!
Niet dat hij een speen nodig heeft...
Maar toch...

;D
Antwoord
Die verlenger heb je niet meer per ongeluk?!? :-\
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)