Topics: 18
Ik ben de laatste tijd toch al zo druk op het forum, ik dacht: "daar kan nog wel een topic bij". Bij deze dus! Ik ben van plan mijn 240 all-risk te gaan verzekeren en heb begrepen dat ik de auto daarvoor moet laten taxeren. Ik ben volkomen onbekend op dit gebied en daarom heb ik een paar vraagjes:
- ik heb gehoord dat het handig is om lid te worden van een club om voordeliger te laten taxeren. Hoe werkt dat?
- heeft iemand een adresje waar ik kan laten taxeren?
- verdere tips zijn zeer welkom!
groeten!
240 GL (Automaat), 1985. Geel
Topics: 9
Heb wel een paar adressen.
Via de 240-260 register ⬠60,-- binnenkort in Waalwijk.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Topics: 60
volvorider2 schreef:Heb wel een paar adressen.
Via de 240-260 register ⬠60,-- binnenkort in Waalwijk.
Zou ik als niet-lid ook een taxatie kunnen laten doen daar? Ik woon praktisch in Waalwijk, da's 5 minuutjes van hier.
Topics: 7
Even een crosspostje van me dat ik al eerder op dit forum had neergezet. Clubtaxaties zijn inderdaad goedkoop, maar worden vaak in twijfel getrokken door verzekeraars. Er zijn zelfs gevallen bekend dat men de waarde die eruit komt in twijfel trekt. Daarom is het belangrijk om de auto door een gerechtelijk beëdigd taxateur te laten taxeren.
Clubtaxaties vallen vaak wel hoger uit, omdat die zo'n achterhaald puntensysteem hebben en kijken naar de originaliteit. Belangrijkste is de type/soort auto en hanteren ze zelfs maximale bedragen voor bijvoorbeeld een DL of GL. Maar dat werkt niet: een brakke GL met stuurbekrachtiging maar met redelijke rubbers (dat zijn belangrijke punten voor een clubtaxatie :-\ ) kan daardoor hoger uitvallen qua taxatiebedrag dan bijvoorbeeld een schittende DL die in topstaat is maar geen opties heeft (geen stuurbekrachtiging bijvoorbeeld). Beetje een omgekeerde wereld dus. Vandaar dat verzekeraars clubtaxaties ook veel vaker in twijfel trekken omdat er vaak absurde bedragen uit komen voor op het oog krokante gebakjes die wel origineel zijn. :
Het beste is om een gerechtelijk beëdigd taxateur te zoeken, want die taxaties gaan eigenlijk altijd wel goed en worden door alle verzekeraars geaccepteerd. Als je een goede autotaxateur zoekt dan is Peter Struijk een aanrader (en
http://www.autoconoom.nl is zijn website). Hij heeft veel ervaring met Volvo en is een van de bekendste voor verzekeraars waar het taxatiebedrag zonder morren wordt overgenomen (zo was mijn verzekeraar zeer te spreken over hem toen ik vertelde over het taxatierapport welke nog opgestuurd moest worden op dat moment). Een clubtaxatie is aanzienlijk goedkoper, maar met iemand zoals autoconoom.nl weet je zeker dat het goed zit.
Beter iets meer uitgeven aan een taxatie die zeker klopt, dan een goedkope taxatie waarvan de verzekeraar moeilijk over gaat doen in geval van schade.
Aanstaande donderdag komt meneer Struijk ook dus even hier langs
Aanstaande donderdag komt meneer Struijk ook dus even hier langs
Mhh, alle clubtaxaties die ik heb meegemaakt, zijn ALTIJD door een gerechtelijk beëdigd taxateur uitgevoerd. De prijs is laag omdat men vaak maar naar een adres hoeven te gaan. Ik herken niet het feit dat bij clubtaxaties het minder serieus zou gaan dan bij een individuele taxatie. En er is altijd wat natte vingerwerk.
Tja, wel goedkoop laten taxeren en geen-lid, dan weet u zelf het antwoord wel. Echter het lidmaatschap + de taxatie kosten zijn altijd nog lager dan individueel laten taxeren.
Ik heb een paar individule taxaties meegemaakt, het maakt qua beoordeling niets uit, alleen wat duurder dus.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Mhh, alle clubtaxaties die ik heb meegemaakt, zijn ALTIJD door een gerechtelijk beëdigd taxateur uitgevoerd. De prijs is laag omdat men vaak maar naar een adres hoeven te gaan. Ik herken niet het feit dat bij clubtaxaties het minder serieus zou gaan dan bij een individuele taxatie. En er is altijd wat natte vingerwerk.
Tja, wel goedkoop laten taxeren en geen-lid, dan weet u zelf het antwoord wel. Echter het lidmaatschap + de taxatie kosten zijn altijd nog lager dan individueel laten taxeren.
Ik heb een paar individule taxaties meegemaakt, het maakt qua beoordeling niets uit, alleen wat duurder dus.
Topics: 17
Yellow240 schreef:Aanstaande donderdag komt meneer Struijk ook dus even hier langs 
Hoe laat?!
Topics: 17
Yellow240 schreef:Aanstaande donderdag komt meneer Struijk ook dus even hier langs 
Hoe laat?!