Topics: 33
Is er iemand op dit forum die Megasquirt 'heeft ingebouwd op een turbo? Of iemand die kan vertellen wat het uithaald met je vermogen en verbruik...mijn K-tronic is niet helemaal meer je van het, en het lijkt me wel een uitdaging om zoiets te bouwen...iemand een idee of het in Nederland ergens te koop is.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Topics: 22
Ik heb het niet ingebouwd, maar ik ken wel iemand die er mee bezig is. Alleen gaat die niet voor brandstofverbruik, want die volvo moet ongeveer 600 pk krijgen 8)
Van de mensen op turbobricks die de swap van K-jet naar MS gedaan hebben heeft iedereen een lager verbruik gekregen.
K-jet is een mooi systeem, maar zoals je zelf zegt, het is al oud (eventueel versleten), en vervangen van alles is net zo duur als megasquirt, en dat kan veel verder getuned worden zonder veel moeite (grotere injectoren erin en klaar, bij k-jet moet je dan een andere brandstofverdeler kopen enzo).
Vermogen is meestal ook vooruit gegaan, maar dat is omdat mensen die op ms overgaan dat meestal doen omdat ze k-jet niet goed kunnen afstellen en omdat het versleten is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
enne, deze site beschrijft de hele inbouw van MS en turbo op een B21, veel info, helemaal lezen
http://www.sonic.net/~kyle/242/work/
Erg mooie link...Ik lees inderdaad erg vaak over megasquirt dat het een kwestie is van (goed) installeren volgens de handleiding en dat ie dan direct start...had eerst het idee dat je echt heel erg veel instellingen en afstellingen zou moeten doen om ook maar een beetje resultaat te krijgen...ik ben er wel over te spreken, ben nu alleen opzoek naar iemand waar ik een heel klein beetje op terug kan vallen die meer ervaring met MS heeft.
En natuurlijk de centen :lol:
Citaat:Ik heb het niet ingebouwd, maar ik ken wel iemand die er mee bezig is. Alleen gaat die niet voor brandstofverbruik, want die volvo moet ongeveer 600 pk krijgen
zou het mogelijk zijn om een keer een kijkje te mogen nemen...
Lukas Lagerweij schreef:Citaat:Ik heb het niet ingebouwd, maar ik ken wel iemand die er mee bezig is. Alleen gaat die niet voor brandstofverbruik, want die volvo moet ongeveer 600 pk krijgen
zou het mogelijk zijn om een keer een kijkje te mogen nemen... 
zeker!
btw, ik ben bezig om voor kaasie ook wat meer info over ms te zoeken en nog eens met de gene van het 600 pk project te spreken. Ook iemand bij mij in Eindhoven op de Tu weet er misschien meer van, want je haalt geen 350 pk uit een golf motor op standaard injectie 8)
Jan-Willem schreef:Hay Jw240
Over de K-jetronic
Een andere verdeler lost niks op.
De Turbo verdeler is te groot en past niet op het bestaande huis.
Je zult met een grotere verdeler op een NON-turbo dan echt een
turbo moeten gaan toepassen om voldoende lucht in het blok te krijgen.
We hebben het op een vermogenbank geprobeerd, hij krijgt dan zoveel benzine dat er niet genoeg lucht voor te krijgen is.
Hij krijgt dan sowieso een tehoog CO omdat er teveel onverbrande brandstof de uitlaat verlaat.
En hij wordt er niet sneller van zoals je zult verwachten....
Een lekkende injector of een slechte kan het beroerde lopen ook doen veroorzaken.
wij hadden dit ook op de dag van de technische keuring v.d. rally.
Je gaat dan zweten op plekken waar het normaal niet zweet....
Je blijft zoeken, electronisch tot mechanisch, en dan vindt je het.
Vervangen en alles weer koek en ei.
Gisteren de injectoren te reinigen aangeboden, 1tje echt defect die dus dat beroerde lopen veroorzaakte en 3 bijna slecht.
Oftewel ik kan 4 nieuwe bestellen kost wat heb je ook wat.
Het is het behoud van je motor....
Wie weet er een goed(koop) adres voor nieuwe...
Ik houd het bij K-jet, ook omdat het een cup is.
Prive rijd ik er ook mee werkt perfect,
wat betrefd het zuipen, kan ook aan je rechtervoet liggen.
Of aan je linker voet dat kan ook nog in sommige gevallen.
Lukas Lagerweij, als je besluit het K-jet te verlaten weet ik een adres die het wel over wil nemen.
Houd dat even in je achterhoofd.
ik had het over de turbo motoren. Een grotere verdeler was een gok, ik wist het zo snel niet uit mn hoofd.
Normaal worden bepaalde onderdelen van een mercedes V8 gebruikt. Daar d8 ik aan.
Is Megasquirt alleen maar te bestellen in Amerika via Ebay...of zit er in Nederland ook een dealer van?
Topics: 36
Lukas Lagerweij schreef:Is Megasquirt alleen maar te bestellen in Amerika via Ebay...of zit er in Nederland ook een dealer van?
Ja, daar ben ik onderhand ook nieuwsgierig naar 8)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
De dichstbij zijnde dealer voor zover ik weet zit in Engeland...hij is me wat info aan het sturen over prijzen...Maar in Nederland kan ik er echt helemaal niets over vinden, zelfs niet bij Billsport. Als ik wat nieuws heb post ik het wel, ik heb trouwens nog wel wat reviews gelezen over Megasquirt op een volvo 142, als ik de link nog een keer tegenkom post ik um wel ff. stond wel ergens op
http://www.megasquirt.info