Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dop remvloeistofreservoir tbv easybleed
De dop die ik heb bij mijn easybleed past te ruim. Zodra ik de luchtslang aansluit "plopt" de dop er af..
Heeft iemand een Volvo dop over ?
Antwoord
Hoeveel doppen heb je erbij gekregen? Er zitten er, meen ik, 3 bij, waarvan er 2 sterk op elkaar lijken, maar waarvan er 1 net te ruim is. (maar dat weet je nu ook... Tongue) De andere zou moeten passen.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Altijdal afgevraagd hoe zo'n easybleed nu werkt.

je vult het reservoir met remvloeistof,dan breng je die op druk (pompen denk ik?, of compressor erop?)
dan slangetje van easybleed naar remvloeistofreservoir, en vervolgens ga je rondom ontluchten cq verversen.

Zoiets denk ik?

pomp je dan geen lucht in het systeem? je wilt er toch alleen vloeistof in hebben denk ik, of moet dan het E.B.-reservoir helemaal vol zitten met remvloeistof?

Zou ik niet gewoon een oppompbare plantenspuit bij de Action (€1,59) kunnen halen,daar een slangetje aanzetten, + een remvloeistofreservoirdop van de sloop halen, gaatje erin/nippel erop oid.
Lijkt mij dan nagenoeg hetzelfde
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Altijdal afgevraagd hoe zo'n easybleed nu werkt.

je vult het reservoir met remvloeistof,dan breng je die op druk (pompen denk ik?, of compressor erop?)
dan slangetje van easybleed naar remvloeistofreservoir, en vervolgens ga je rondom ontluchten cq verversen.

Zoiets denk ik?

pomp je dan geen lucht in het systeem? je wilt er toch alleen vloeistof in hebben denk ik, of moet dan het E.B.-reservoir helemaal vol zitten met remvloeistof?

Zou ik niet gewoon een oppompbare plantenspuit bij de Action (€1,59) kunnen halen,daar een slangetje aanzetten, + een remvloeistofreservoirdop van de sloop halen, gaatje erin/nippel erop oid.
zou toch een passende dop bij moeten zitten. Met een geleende easybleed (gemakkelijke bloeder red.) ging het wel, pseende dop zat er bij, aangesloten op de voorband, wel houden aan de voorgeschreven max druk, en de tip van wie ook weer om een tie-rip om het reservoir te trekken zodat ie niet van de hrc af springt.. Compressor met een drukventiel kan wel ntl..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Rob schreef:Altijdal afgevraagd hoe zo'n easybleed nu werkt.

Zoiets denk ik?

dacht achteraf ook aan een dergelijke spuit, betwijfel alleen of die rubbertjes er tegen kunnen.. Lucht komt er niet in, wel op het niveau in de voorraad letten, de olie gaat immers voor het lucht uit..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Het hart van de EezyBleed is een fles die je vult met remvloeistof. Deze zet je onder druk (ik gebruik mijn reservewiel. Voorband af laten lopen tot 1,2 bar en er daarna mee naar de benzinepomp om het ding weer te vullen vind ik niet zo'n sterk idee) Aan die fles zit een slang welke tot op de bodem van de fles komt en de andere kant van die slang heeft de gevraagde dop. Als je op de fles druk zet, duw je dus geen lucht maar remvloeistof in het reservoir. Je remreservoir wordt dus altijd gevuld vanuit de fles van de EezyBleed. (totdat die ook leeg is....)
Het mooie van dit systeem is dat je de zaak onder druk zet en er verder niets meer mee hoeft te doen. Zodra je een ontluchtnippel open draait op een remklauw, loopt de vloeistof vanzelf door. De plantenspuit heeft ook een ventiel welke je in moet drukken om de druk op je remsysteem te krijgen. Je hebt dus alsnog meer handen nodig om het ontluchten voor elkaar te krijgen. Dan kun je net zo goed de buurman vragen om op je pedaal te trappen.
Even zoeken en je koop een EezyBleed onder de €30,- (incl. thuis afleveren?). Daar kon ik echt niet voor gaan "klooien".
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ik heb er 3 dopjes bij: 2 stuks zijn zÃker te klein en 1 welke er afplopt...
Heeft iemand een dop van een reservoirtje over ? Dan plaats ik deze op de easybleed !!
Antwoord
Gewoon op de sloop halen.....

Antwoord
Tjechische oplossing: schroefdraad van dop afzagen. pijpje van gelijke buitendiameter plaatsen met gaatje voor slangetje aan de zijkant. Plaatje Met een lijmtang op het pijpje klem je de "dop" op het remvloeistofreservoir. Werkt super, totdat je lijmtang er af schiet, ff opletten dus.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)