Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amazon redden?
Dit is de Volvo 121 2-deurs Amazon van onze oom, met B18A, LPG en remschijven voor, en een luchtige bodem. Eigenlijk rondom rot beneden de waterlijn, meerdere malen met kunst en vliegwerk door de APK gehaald door meerdere garages, en verder zit er ook niet veel bijzonders op of aan. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n berg schimmelige kaaskorsten bij elkaar gezien. Kan je zoiets met fatsoen naar de sloop brengen? Of moet ik er 100 uur aan gaan lassen?

Dorpels beiden gaar, RA is er al een stuk hoekijzer tegenaan gelast.
[Afbeelding: dorpelRA.jpg]

Dwarsbalkjes beiden rot, bodemplaat dito.
[Afbeelding: bodemRV.jpg]
[Afbeelding: bodemLV.jpg]

Linker A stijl ziet er slecht uit.
[img width=450 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/AstijlLV.jpg[/img]

Fraai staaltje laswerk aan binnenscherm LV, RV lijkt nog beter
[Afbeelding: binnenschermLV.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Tsja, het kan wel, maar of je het binnen 100uur laswerk redt???

Vaak valt het ene na het andere gat erin, zowel met lassen als met het prikken van een schroevendraaier!

Alhoewel het natuurlijk zonde is om zo'n bak te slopen!
Groeten, Boele
Antwoord
Dat laatste vroeg ik me dus af. Moet elke Amazon vanaf nu gered worden, terwijl er nog duizenden betere bestaan?

100 uur is misschien wat weinig ja. Vooral omdat ik liefst al het plaatwerk zelf maak uit platte plaat. Gezien deze oppervlakkige problemen verwacht ik ook nog wel wat doffere ellende binnenin de echt dragende delen. Alhoewel er bij een Amazon wat minder 'binnenin' is als in een 145.
Antwoord
Het zal in ieder geval veel werk worden. En vraag me af of dat ding ooit nog in eer te herstellen is.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Me too. Ook omdat het niet mijn auto is. Die man heeft nog twee Katteruggen ook om op te knappen, en een andere Amazon dacht ik ergens rondslingeren.

Prijzen op MP lijken een hersteloperatie enigszins te ondersteunen, er wordt aardig geld voor een willekeurige Amazon gevraagd.

Tijd zat om erover na te denken, van de zomer moet het gaan beginnen.
Antwoord
om maar een voorbeeld te noemen, 1 van de auto's op deveiling in Dongen (ff scrollen..), dan hou je van de 100 uur lastijd heel veel tijd over voor koffie e.d. ...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Daar wordt sinterklaas niet blij van Big Grin
Misschien gewoon op MP gooien en kijken wat de gek er voor geeft en dan het bedrag besteden aan de overige volvo's.
Soms moet je gewoon rationeel zijn :-\
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Restauratie Amazon Combi + upgrade naar 240 onderstel en B230F ArjanV 31 52.337 20 January 2013, 14:15
Laatste bericht: Arn02
  Nog te redden Gandalf 18 15.491 6 April 2010, 08:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)