Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bout los / Turbocompressor
Yo mensen. Ik had dus ff een vraag of het kwaad kan dat er hier een bout mist van de turbo zoals te zien is in de rode cirkel (No. 5 en 1 op de onderste tekening). Je voelt wat uitlaat lucht lekken door die naad in de rooie cirkel op de tekening. De tap is afgebroken, heb ik ff gevoeld met een schroevendraaiertje. De andere bouten heb ik nagetrokken of ze eventueel loszaten, dit was niet het geval.
Ik ben sowiezo van plan om ergens voor de zomer dr een nieuwe tap in te zetten maar voorlopig kom ik daar nog niet aan toe. Hij trekt nog steeds als de neten en er is ook geen olie lekkage dus ik neem aan dat er weinig aan de hand is, en ik er nog wel even zonder problemen mee rond kan rijden.

Aju

[Afbeelding: missingbolt3ew.jpg]

[Afbeelding: turbo49jp.jpg]
Antwoord
lijkt me geen probleem...ik had hetzelfde met twee bouten van de versnellingsbak! Hoewel...die waren niet afgebroken maar er gewoon uitgetrild...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Hmm. ze kunnen er natuurlijk beter afgetrild zijn dan afgebroken.. Sad
Maar kan ik dat zo loshalen zonder dat me die hele turbohandel op de grond donderd? Kheb niet echt veel ervaring met turbo's uitmekaar slopen nl. Iemand een onderdeelnummer voor die tap?
Antwoord
lj_dekker schreef:Hmm. ze kunnen er natuurlijk beter afgetrild zijn dan afgebroken.. Sad
Maar kan ik dat zo loshalen zonder dat me die hele turbohandel op de grond donderd? Kheb niet echt veel ervaring met turbo's uitmekaar slopen nl. Iemand een onderdeelnummer voor die tap?

Misschien hoef je geen draad te tappen. Als je het spul van elkaar haalt zal er waarschijnlijk nog een klein stukje draadeind uitsteken.
Als je daar links en rechts een plat kantje aan vijlt kun je met een steeksleutel (of nog beter een baco) het afgebroken draadeind eruit draaien.
Als het net niet lang genoeg meer is kun je er met een CO2 apparaat een mopje oplassen en het daarna met een tang eruit draaien.
Antwoord
Dat hoopte ik dus ook al, maar de tap is net afgebroken onder het aanliggende vlak, zodat dr dus niks op te krijgen is. Ik vrees dat het tappen wordt.
Antwoord
en chemisch anker met tapeind??is dat wellicht een oplossing?
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Chemisch anker? Nooit van gehoord. Wasda?
Antwoord
yep die bedoel ik.
je hebt ze ook van"vloeibaar"metaal, lijkt op aluminium, zal er eens achteraan gaan.
chemische ankers zijn trouwens multifunctioneel :lol: heb er m'n boekenplanken mee vastgezet, die "zg. zwevende"
mochten per plank 20kg hebben, en bij mij staat er een kleine 45 kg per plank op, + m'n 3 jarige zoon klimt er nog wel eens in, en staan als een huis Big Grin
mochten we ooit gaan verbouwen/verhuizen is dit niet zo'n goed idee, maar dat zien we dan wel 8) :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
ik heb wel eens zo'n turbo uitelkaar gehaald...dat ging echt niet gemakkelijk! De meeste bouten braken af! Nadat ik (mijn zwager eigenlijk :-)) de boel roodgloeiend had gestookt, kregen ik de afgebroken draadeinden er wel uit... dus ik zou zeggen:
Lekker laten zitten! Als je er wel wat aan wilt doen, kan je net zo goed de gehele turbo laten reviseren!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Die bende gaat meestal idd helemaal vast rotten. En als ik ergens niet op zit te wachten dan zijn het wel afbrekende turbo bouten.. Sad

Misschien wel verstandig om er maar mee te wachten. M'n pa is het daar ook wel mee eens. Zolang ik geen powerloss heb of olie lekkage of andere gekke dingen tegenkom zal het allemaal wel meevallen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)