Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Hallo,
Ben aan het proberen om mijn remklauw loste krijgen maar de 2 bouten zitten muurvast :-\
Iemand nog een idee?
Ik heb ze al laten schrikken door er met de hamer op te tikken
en natuurlijk veel WD40
Ik ben bang dat ik de bout kapot maak/ draai
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
luchtsleutel, of draai um vaster (?) weer een klap er op, en los draaien, zorg er voor dat de dop of sleutel goed past en helemaal aansluit, en ff boos worden wil ook wel eens helpen..
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Die zijn vaak genadeloos (te) hard aangedraaid, daar ga je met WD40 echt niks aan doen. Goeie evt. platte ringsleutel, lange pijp erop, duwen maar.
Met WD40 doe je toch niet veel, gebruik liever echte kruipolie. Bij de Volvo remschijven komen nieuwe bouten, da's misschien wel de moeite waard als ze zo hard vast hebben gezeten.
100 Nm is genoeg.
http://home.lyse.net/brox/FrontBrakes.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Idd. Fatsoenlijke RING-sleutel gebruiken en van te voren wat warm stoken. Desnoods kort pijpje op je sleutel. Moet lukken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 70
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2006
laatste red middel:
goede ringsleutel er op
verlengen met een pijp, die op de grond laten rusten.
zodat als je de auto met krik laat zakken het gewicht v/d auto op de ring sleutel leunt.
op deze manier heb ik de kauwen van mn V70 uiteindelijk los gekregen.
wel ff goed nadenken wat je doet (bv boomstam onder auto voor alsie naar beneden kukelt)
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Gebruik meestal gewoon een ratel met dop en daaraan een stalen buis......kan me niet voorstellen dat je hem daarmee niet los krijgt. Kan je zoveel kracht mee zetten.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
volvosvenska schreef:Gebruik meestal gewoon een ratel met dop en daaraan een stalen buis...
Zo heb ik al een keer een dure Hazet ratel gemold

Beter een stalen buis op een ringsleutel zetten.....
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
da's nu prcies waarom ik een Hazet ratel heb gekocht, met enig verstand kun je ze behoorlijk "misbruiken", en ze zijn reviseerbaar. Soortgelijk verhaal waren de bouten van de onderste draagarmen achter, dop 19 geloof ik, auto stond op steunen, kleiner krikje onder de buis van de ratel, steeds een beetje hoger, de klap die volgt betekende A, de dop is gebarsten, B, de ratel is overleden, C, de bout is daadwerkelijk los of gebroken.. gelukkig was ie "gewoon" los..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
ff heetstoken
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Het is gelukt

Met ringsleutel, moker en boos worden

Werd alleen ietsjes bozer toen de remleiding meedraaide met de nippel..... Knak :-\
Kreeg van de garage- volv liefhebber- een gebruikt stukje leiding.
Alleen met een andere nippel aan 1 kant. Daar heb ik niks aan denk?
![[Afbeelding: 16032011160.jpg]](http://img25.imageshack.us/img25/1902/16032011160.jpg)
![[Afbeelding: 16032011161.jpg]](http://img141.imageshack.us/img141/7562/16032011161.jpg)
Wat nu?
Ik lees net een stukje van jddv over remleidingen... voor het demonteren van de leidingen het pedaal intrappen om te voorkomen dat het reservoir leegloopt....
Bij mij is dat dushet geval...
Is dat erg? of alleen lastig voor het ontluchten?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998