Topics: 10
heeft er iemand stalen remleidingen op zijn 740 ?
omdat ik mijn 740 aan het restaureren ben zat ik er aan te denken om
mijn remmen ook aan te pakken
dus wil ik geperforeerde schijven er op te zetten
maar aangezien dat niet mag van de belgische keuring zat ik er aan te denken om dan stalen remleidingen te gaan gebruiken
dus vandaar de vraag
Topics: 21
Niet doen! Is niet merkbaar voor dagelijks gebruik! tenzij je een 500 pk 740 hebt. anders totaal geen meerwaarde.
Topics: 9
Wel doen. Als de originele remslangen aan vervanging toe zijn, paar euro erbij en je hebt staalomvlochten remleidingen.
Ohja: en ATE Super Blue bestellen bij skandix.de. Aanzienlijk goedkoper daar, of via Ebay.
Topics: 39
stalen remleidingen nooit doen gewoon koperen.
stalen remslangen voor normaal gebruik ook niet doen hartstikke gevaarlijk is namelijk rubber met daaromheen staal je kan nooit zien in welke staat het rubber is totdat je er doorheen trapt.
beiden geen remprestatieverhogend, kijk eens naar sportieve blokken zoals greenstuff, ferodo oid
boedr schreef:stalen remleidingen nooit doen gewoon koperen.
stalen remslangen voor normaal gebruik ook niet doen hartstikke gevaarlijk is namelijk rubber met daaromheen staal je kan nooit zien in welke staat het rubber is totdat je er doorheen trapt.
beiden geen remprestatieverhogend, kijk eens naar sportieve blokken zoals greenstuff, ferodo oid
Heb je dat ook maar van horen zeggen, of daadwerkelijke ervaringen met staalomvlochten leidingen? Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit gehoord bij motoren (waar ze HEEL vaak gemonteerd worden) van falende remmen door slijtage zoals jij beschrijft. En ik heb heel wat uurtjes gesleten op motor-forum bij het "circuit-gedeelte".
Topics: 69
Volgens mij gaan er twee discussies door elkaar.
Stalen remleidingen (of Cunifer of koper)
![[Afbeelding: W2269.JPG]](http://www.adamscc.nl/catalog/images/W2269.JPG)
Versus
Staal (eigenlijk
RVS) omvlochten remslangen
Welke bedoel je precies Chrisbelgie?
Topics: 52
Binnenkant van een staalomvlochten slang is ook geen rubber in tegenstelling tot een conventionele remslang. Wellicht dat dat er voor zorgt dat de slang niet verduurt zoals bij een rubber slang. Daarnaast heb ik genoeg gezeur gehad met rubber slangen die van binnen totaal vergaan waren en waar de buitenkant er prima uit zag.
in een racerij worden die dingen ook om de zoveel tijd vervangen en niet zoals iedere personenauto waarbij slechte remslangen pas bij de apk worden opgemerkt doordat er droogtescheuren in zitten ik zeg niet dat dat zo snel gebeurd maar remslangen drogen uit en dat zie je bij die staalomvlochten niet, ik zeg ook voor dagelijks gebruik en niet in rally etc want dan kan je die beter wel hebben inderdaad.
Volvo 142 B23 schreef:Binnenkant van een staalomvlochten slang is ook geen rubber in tegenstelling tot een conventionele remslang. Wellicht dat dat er voor zorgt dat de slang niet verduurt zoals bij een rubber slang. Daarnaast heb ik genoeg gezeur gehad met rubber slangen die van binnen totaal vergaan waren en waar de buitenkant er prima uit zag.
Inderdaad, binnenkant is teflon in tegenstelling tot gewoon rubber bij de conventionele slangen.
Geperforeerde schijven verbeteren de remwerking helemaal niet bij straatgebruik. Integenstelling, ze verminderen de prestatie want minder oppervlakte, en ze zijn ook nog eens veel gevoeliger voor breuk door de warmte/koude verschillen bij de perforaties. Kijk maar eens bij een Porsche of zo door de wielen. Vaak haarscheurtjes bij de perforaties van de schijven.
Omvlochten remslangen vervormen veel minder dan rubberen, dus betere remdruk en controle van rempedaal. Prima voor straatgebruik wat mij betreft.