23 January 2006, 18:14
Turbovelgen!
|
23 January 2006, 18:25
Ik geloof echt dat het te koud is voor spuitwerk, buiten... denk toch dat ik maar wacht tot het voorjaar (met het risico dat het er nooit meer van komt...) Nou ja, we zien wel. De tips staan er alvast. Kende ik maar iemand in de buurt met een verwarmde schuur ofzo...
23 January 2006, 18:30
geestschrijver schreef:Ik zou ze eens overspuiten... ![]() Je kunt ook gewoon proberen ergens wat goedkope stalen velgen op de kop te tikken (in jouw geval misschien makkelijker m?t banden aangezien je er niet echt gereedschap voor hebt (?)). Dan kun je gewoon rond rijden met die stalen velgen en op je dooie gemak die lm velgen spuiten, want dat gehaast zal het spuitwerk ook niet ten goede komen..
23 January 2006, 18:39
Dat is ook helemaal het probleem niet: op de auto die ik ga kopen zitten natuurlijk al wielen. Alleen zitten nu de nieuwe banden nog niet op de Virgo's en ik wil ze klaar hebben als de de auto er is. Een verstandig mens zou zeggen: ik wacht nog even met die nieuwe banden, dan ga ik in het voorjaar op mijn gemak de Virgo's netjes maken en dan rij ik zolang met de Scorpiussen die er standaard op zitten. Maar een verstandig mens koopt natuurlijk ook geen ouwe Volvo... (hoewel daar waarschijnlijk weer urenlang over gediscussieerd kan worden.)
23 January 2006, 18:42
Ik zie trouwens dat er bij jou van die plakloodjes op zitten. Zaten er bij mij ook op, maar ik heb ze er allemaal afgehaald. Is dat nou echt nodig? Ik bedoel: kan dat niet alleen aan de binnenkant van de velg? Want erg mooi staat het niet.
23 January 2006, 19:07
geestschrijver schreef:Ik zie trouwens dat er bij jou van die plakloodjes op zitten. Zaten er bij mij ook op, maar ik heb ze er allemaal afgehaald. Is dat nou echt nodig? Ik bedoel: kan dat niet alleen aan de binnenkant van de velg? Want erg mooi staat het niet. Kan zeer zeker wel. Maar wordt niet altijd gedaan. Misschien duurder? En als de velg toch al beschadigd is wordt het doorgaans weer "gewoon" aan de buitenkant tegenaan geslagen.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
23 January 2006, 19:40
geestschrijver schreef:Ik zie trouwens dat er bij jou van die plakloodjes op zitten. Zaten er bij mij ook op, maar ik heb ze er allemaal afgehaald. Is dat nou echt nodig? Ik bedoel: kan dat niet alleen aan de binnenkant van de velg? Want erg mooi staat het niet. Het is jammer genoeg wel aan beide kanten nodig (tenzij je brede velgen hebt waardoor het lood wat 'normaal' aan de buitenkant zit, aan de 'achterkant' gezet kan worden), omdat op deze manier een eventuele onbalans zo opgeheven wordt. Je kan ook mazzel hebben dat de onbalans aan de buitenkant 0 is, zodat er geen lood op hoeft. Ik heb mijn wielen zelf gebalanceerd, want ik had wat wat onbalans (trillingen in t stuur) bij bepaalde snelheden wat meestal duid op onbalans in de wielen. Kheb alleen een klein foutje gemaakt bij dit wiel, want ik heb per ongeluk het oude lood aan de buitenkant er ook op laten zitten. Niet erg, maar t staat alleen een beetje slordig. En het ligt er maar net aan bij wat voor bedrijf je ze laat balanceren. De loodjes welke er op geslagen worden zijn officieel wel voor licht metalen velgen en je hebt dan het plaklood. Het ligt denk iik ook aan de monteur die het werk doet. Als het een beetje een net iemand is zal ie niet zo snel met een hamer 40g lood er op gaan lopen rammen maar er gewoon plaklood op doen.
23 January 2006, 19:52
Robbert242DL schreef:En als de velg toch al beschadigd is wordt het doorgaans weer "gewoon" aan de buitenkant tegenaan geslagen. Misschien vind ik dat wel minder lelijk (want minder opvallend?) dan de plakdingen... |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Turbovelgen! (deel II) | geestschrijver | 35 | 20.350 |
8 February 2006, 16:14 Laatste bericht: geestschrijver |
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)