Berichten: 287
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
Even naar de garage bellen. De VIN code staat op een metalen plaatje onder de motorkap en bestaat uit 17 karakters begint zeer waarschijnlijk met YV1.........
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik rij ook een b23A met 3-traps automaat, ik rij 100km per dag naar mijn werk en ook met de volvo naar zuid-frankrijk geweest.
Hij maakt idd meer toeren en het verbruik is wat hoger. Als ik niet let op hoe ik rij (lees zware rechtervoet) is het verbruik 1 op 6,5.
Als ik relaxed rij, op de snelweg niet harder dan 100 en rustig optrek kom ik aan de 1 op 7,5.
Ik heb ook bij 2 ton een gasinstallatie in laten bouwen, wordt natuurlijk heel veel gedaan bij die km-stand.
Het is belangrijk dat je elke 10000km de kleppen stelt anders slaan je kleppen gauw in, met koprevisie als gevolg.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Nieuw bij te koop
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,9...w.html#new
Een diesel (net gereviseerd), scheelt weer met gasinbouw en hij is goedkoper, moet alleen nog ingevoerd worden.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 75
Topics: 18
Lid sinds: Dec 2005
De auto is inderdaad goedkoper, maar diesel niet ;-)
Ben van plan er lang in te gaan rijden, de kosten van de lpg-inbouw haal ik er wel weer uit.
240 GL (Automaat), 1985. Geel
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
diesel 1,30 1 op 13, lpg 0,65 1 op 7, scheelt haast niks. Wel elke 10kkm kleppen stellen. Gastank 850 euro, prijsverschil aanschaf1150.
Totaal prijsverschil 2000 euro, min kosten invoeren +/- 200 euro.
Ik wil je niks opdringen, maar ff tot nadenken zetten.
En als je er een goed gevoel bij hebt, altijd doen, kan je achteraf geen spijt krijgen en mij vervloeken
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Een B23A heeft natuurlijk wel meer pit dan een D24.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
pit ???
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Je bent in je rekensommetje de motorrijtuigenbelasting vergeten, de diesel is van 1991.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Arjan. schreef:Je bent in je rekensommetje de motorrijtuigenbelasting vergeten, de diesel is van 1991.
Oeps :-[, dan is het prijsverschil zo verdampt
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
Volgens mij kan je beter gelijk een automaat met overdrive kopen, ze komen af en toe wel langs op marktplaats e.d.
Die overdrive scheelt echt heel veel, zo'n 1000 toeren..
Ik heb een B21A met een achteraf ingebouwde AW71 (met overdrive) en kom tot de 110 heel goed mee, daarna gaat het wat langzamer (de overdrive is erg lang) maar ik rijd regelmatig 130.
Waarschijnlijk is de overbrenging van m'n achteras ook iets te zwaar (was een handbak met 4 versnellingen) waardoor bij mij de overdrive eigenlijk te lang/zwaar is.
Als ik veel wind tegen heb merk ik wel dat alles boven de 120 in de overdrive nog langer duurt.
Helaas geen Volvo meer..