6 March 2011, 16:25
Ik heb me vandaag weer zitten verbazen over de doordachte eenvoud van de 140. Om alle 4 de deuren op te hangen zijn er maar twee verschillende scharnieren. En om die te maken, heb je slechts 4 onderdelen nodig!
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/scharnier1.jpg[/img]
Het deel wat tegen de deurstijl gaat is voor alle 8 scharnieren hetzelfde. Van het deel wat tegen de deur gaat, zijn twee versies, ÃÃn gemerkt R en de andere L. En de scharnierpen uiteraard.
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/scharnier0.jpg[/img]
Het 'vaste' deel is wel een keer opnieuw ontworpen, was zeker niet stevig genoeg. Van geperste plaat naar gietijzer.
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/scharnier1.jpg[/img]
Het deel wat tegen de deurstijl gaat is voor alle 8 scharnieren hetzelfde. Van het deel wat tegen de deur gaat, zijn twee versies, ÃÃn gemerkt R en de andere L. En de scharnierpen uiteraard.
[img width=800 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/scharnier0.jpg[/img]
Het 'vaste' deel is wel een keer opnieuw ontworpen, was zeker niet stevig genoeg. Van geperste plaat naar gietijzer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969