Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ISO stekkers autoradio
In mijn radiovak ligt een gigantische kroonsteen te wachten op een autoradio.
Maar dat vind ik niets, ik wil graag een nette aansluiting maken. Daarom bij de Halfords ed op zoek gegaan naar een universele aansluiting: een ISO-connector.
Helaas bij de halfords hebben ze alleen versloopstekkers van ISO naar diverse merken...

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar dit:
[Afbeelding: 320471_BB_01_FB.EPS.jpg]
Dus 2x (power en speakers) een mannetje+vrouwtje ISO connectors.

Waar koop je zoiets voor redelijke prijzen:?

voorbeeld van redelijke prijzen:
http://www.hmk.nl/view_product.php?datab...054&groep=
http://www.hmk.nl/view_product.php?datab...053&groep=
Antwoord
je zult de boel uiteindelijk toch weer aan de auto moeten "knopen", ipv de kroonsteen bv kabelschoentjes (mannetje/vrouwtje) (middelste rij, 3e en 4e v L) gebruiken.

En doe je zelf een lol, laat deze boven de prullenbak los en doe je deze cadeau..

Kroonsteen kan wel maar dan moet je aderhulsjes om de draadkern krimpen.. , als je dan beide te koppelen draden in een kroonsteen prikt die net groot genoeg is en beide "gehulsde draden" onder beide schroefjes op elkaar vastdraaid, vormen ze bijna 1 geheel, en d'as prima ntl..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik wilde de eindjes die nu in de kroonsteen steken netjes aan de ISO-stekker solderen + krimpkousje of een ISO stekker kopen waarvan je de eindjes zelf eraan kunt krimpen (zo'n amptang heb ik, een tang om iso-pinnetjes te krimpen dan weer niet, maar ok).

ps. wat betekend ntl?
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Ik wilde de eindjes die nu in de kroonsteen steken netjes aan de ISO-stekker solderen + krimpkousje of een ISO stekker kopen waarvan je de eindjes zelf eraan kunt krimpen (zo'n amptang heb ik, een tang om iso-pinnetjes te krimpen dan weer niet, maar ok).

ps. wat betekend ntl?

...natuurlijk ntl..
Antwoord
A-h. ntl...

Als niemand wat weet ga ik wel een keer met een kniptang bij een sloper(ij) langs.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Ik wilde de eindjes die nu in de kroonsteen steken netjes aan de ISO-stekker solderen + krimpkousje of een ISO stekker kopen waarvan je de eindjes zelf eraan kunt krimpen (zo'n amptang heb ik, een tang om iso-pinnetjes te krimpen dan weer niet, maar ok).

de hulstang heb ik overgehouden van een vorige werkgever, de juiste schoentjestang op MP gekocht voor weinig, doet het prima, voordeel en eigenlijk het nut boven die platte dingetjes is dat ie de schacht middels een profieltje dichtkrimpt, proffesioneel dus. Draden aan stekkers solderen kan op termijn resulteren in breuk net na de pin. In zo'n geval strip ik (weer een nuttige tang)de beide draden 1.5 cm, stukje krimpkous er over, steek de aders als het ware in elkaar, beetje draaien, daar netjes het tin in laten vloeien, en als eea is afgekoeld (anders krimpt je kousje al voordat ie r helemaal overheen geschoven is en kun je opnieuw beginnen..) euh, kousje er over ende klaar. Zodoende ontstaat er geen broze overgang tussen draad en pin maar slechts een massieve overgang ergens in de draad..
Antwoord
Als ik het goed begrijp zoek je dus eig alleen de connectors en en de stekkertjes die daar in horen?

Ik heb ze hier vandaan gehaald, volgende dag in huis: Klik
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Arjan. schreef:Als ik het goed begrijp zoek je dus eig alleen de connectors en en de stekkertjes die daar in horen?

Ik heb ze hier vandaan gehaald, volgende dag in huis: Klik

da's waar ja, goed verhaal..!
Antwoord
Thanx voor de tip Arjen, staan veel leuke spulletjes daar.

Maar op de sloop hadden ze het ook liggen. 5eu.
Ook daar weer veel leuke spulletjes gezien.

Jambon schreef:...In zo'n geval strip ik (weer een nuttige tang)de beide draden 1.5 cm, stukje krimpkous er over, steek de aders als het ware in elkaar, beetje draaien, daar netjes het tin in laten vloeien, en als eea is afgekoeld (anders krimpt je kousje al voordat ie r helemaal overheen geschoven is en kun je opnieuw beginnen..) euh, kousje er over ende klaar. Zodoende ontstaat er geen broze overgang tussen draad en pin maar slechts een massieve overgang ergens in de draad..
Dat leek mij ook de meest mooie manier ja. De radiokant is al op deze manier gedaan. Nog ff langs bij iemand met 220 op de p-plaats of toch meteen een excuus voor een mobiel soldeerapparaatje: http://www.d-d-s.nl/aanbieding-aug.htm
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verschillende stekkers kabelboom LH2.4? Eggie 7 8.923 12 January 2017, 21:48
Laatste bericht: Eggie
  CR-2170 autoradio aansluiten Dinges 0 6.668 18 April 2014, 15:40
Laatste bericht: Dinges
  Welke autoradio? roger2401990 5 4.098 4 January 2012, 20:15
Laatste bericht: markfranken

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)