Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Mijn 240 komt uit Hastveda, een klein dorpje in het zuiden van Zweden. De auto is vanaf dag 1 tot 2001 gedocumenteerd onderhouden bij een Volvo dealer in Osby. Tot en met 90150 kilometer heb ik dus onderhoudshistorie. Van de tweede eigenaar weet ik vrijwel niks. Wel dat die ook uit Zweden kwam. Heb nog wel een paar dingen van onbetaalde rekening van de beste man
Genoeg over de mijne, waar komt de rest vandaan?
Het huis waar mijn 240 vroegah stond
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
ik heb me nooit in de details verdiept, maar weet dat de auto in Haaksbergen op kenteken is gezet. Die eigenaar heeft er tot zo'n 8 jaar terug mee gereden (Boekje met servicebeurten van de dealer zit er nog in, t/m 190.000 km). Daarna is de auto verhuisd naar Vlaardingen en heeft daar 2 jaar rondgereden. Een vriend van mij heeft de auto daarna overgenomen en er 2 maanden in gereden. Die reed er koerierswerk mee (apotheek- en juristenwerk) maar met 600 km/nacht op tempo en 5 nachten per week was het toch niet de meest ideale auto. Ik heb hem dus 5 jaar geleden van hem overgenomen.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Mijn 245 rolde als 265 de auto-transporter af in Berlijn.
Daar zijn 8 eigenaren zo gelukkig geweest er in te mogen rijden!
Oorspronkelijk zat er natuurlijk een V6 (automaat) in maar ÃÃn van de eigenaren liet er een viercilinder bezine inbouwen en omkeuren bij de TUV.
Toen ik hem kocht (met duitse brief,waarin die rijke historie staat vermeld incl. stempels) heb ik hem voorzien van een diesel en wederom (aan huis) TUV laten keuren.
Daarna in nederland op kenteken laten zetten alwaar men geen raad wist met een 265-diesel zodat de RDW hem maar 245 is gaan noemen.
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
De witte heb ik van de eerste eigenaar gekocht. Een schrijnwerker hier in de buurt die er elk jaar met de caravan mee naar spanje reed. Dus een origineel Belgische 240 uit de Gentse fabriek.

Altijd netjes dealeronderhouden geweest.
De Blauwe heb ik van de kinderen van de eerste eigenaar gekocht. Vader ging naar het rusthuis en geen van de kinderen wilde de auto. Super prijs. Prachtige auto en altijd dealeronderhouden geweest bij Volvo Celis in Sint-Truiden.
De 760 weet ik niet zo veel van. Gekocht van de 3de eigenaar denk ik. Heeft een jaar of 2 stil gestaan. Wat ik wel weet is dat hij origineel uit Duitsland komt. Er zitten boekjes bij van de Webasto met een adres in Duitsland. En ook de duitse inschrijving zit er nog bij. Degene die hem aan mij verkocht heeft er al spijt van. En ik vind het een super auto.
De turbo weet ik ook niet zo heel veel van. Hij komt uit Breda en daarvoor reed hij rond in Zwitserland. Nu dus in België. Hij heeft al bijna half europa gezien.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Yellow240 schreef:Het huis waar mijn 240 vroegâgh stond
meteen verhuizen, plekkie past beter bij de oto dan NL..
geboren ende getogen in
België, van 2007 tot 2009 in Zwolle geslapen, sinds juni 2009 van mij, nu bijna 68000 geklokt (op een niet werkende teller helaas, optellen en noteren..)
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Mijn Volvo werd in 1979 geboren in Gent, België. Ik beschik over de volledige onderhoudshistorie, tot heden. De geschiedenis van deze Volvo is dus makkelijk te verhalen;
De Volvo werd door de eerste eigenaar gekocht bij Garage J. Wielandt,te Beveren-Waas en werd op 07/03/1979 op kenteken gezet. Hierna bleef de Volvo nog enkele jaren bij dit garagebedrijf in onderhoud. Laatst gedocumenteerde (grote) onderhoudsbeurt bij J. Wielandt dateert van 01/04/1981 en betrof een 20.000 km. inspectie.
De volgende onderhoudsbeurten, tot ikzelf in 2009 de Volvo van de eerste eigenaar kocht, ging de auto naar garage DIAS en Zoon in Stekene. Dit garagebedrijf schakelde later over naar bedrijfsvoertuigen (ik meen zelfs politievoertuigen), maar de oude Volvo kon als wijze van uitzondering en dienstverlening aan een jarenlange trouwe klant nog steeds voor het onderhoud daar terecht. Eerste en laatste (grote) onderhoudsbeurt bij DIAS dateren resp. van 23/02/1984 (039.855) en 10/02/2005 (078.834). Tussendoor en later waren er wel diverse kleine onderhoudsbeurten en olieverversingen, volgens het onderhoudsboekje.
Op 10/01/2009 ging ik de Volvo bij de eigenaar in Beveren-Waas gaan bezichtigen, om 'm dan uiteindelijk op 28/01/2009 op te halen en naar Gent (Sint-Amandsberg) te rijden, waar ie momenteel nog steeds is.
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Leuk om te lezen dit
Mijn 142 komt oorspronkelijk uit Zweden.
De eerste eigenaar zou een medewerkers zijn van de (een) volvofabriek. Deze man had een buiten huisje in het koude hoge noorden van Zweden waar de 142 stond. Hij werd dus alleen gebruikt in de vakanties. Het merendeel van de tijd heeft hij dus stil in een garage gestaan.
De tweede eigenaar, een handelaar, heeft hem naar nederland gehaald. (Gerard Kramer uit Wolvega) Niet echt een eigenaar dus
De derde eigenaar heeft hem in 2002 gekocht met (volgens zegge +/- ) 36000 km. Vervolgens zijn deze mensen ermee geemigreerd naar Noorwegen. Sinds een paar jaar woonden ze weer in NL en hebben er t/m april 2010 mee rondgetuft, Zwolle e.o.
Daarna heb ik hem gekocht
- edit: Maar of het verhaal van kapitijn Ortega waar is.... ???
Berichten: 292
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2009
Mijn 244GLE komt van Göinge Bil in Hässleholm, haal daar soms wat onderdelen
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Mijn in NL geleverde 144 van 1970 komt uit Langezwaag (2007), daarvoor Veenhuizen (2006), daarvoor Chaam (2004), ws. een hele tijd te oordelen aan de dennenaalden in de dorpels.
In 2006 is-ie nog een keer op Oldtimer Trophy geweest. Toen is er ook voor 1500 euro aan nieuwe onderdelen tegenaan gegooid, terwijl krap 2 jaar later de vooras er half afgeroest bleek. Verder bedroevend weinig historie. Toch al ruim 500.000 km op de teller.
Van mijn andere twee weet ik nog minder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
De afkomst en het nest van mijn Volvo is bekend en gedocumenteerd.
Mijn 245 Polar werd op 14 juli 1993 afgeleverd door Volvo Nederland Personenauto B.V. te Beesd via hun dealer Volvo Den Haag (Wegastraat 16), aan dhr. De K.
Daarmee is het een v.d. laatst geproduceerde 240âs, aangezien de allerlaatste 240 in mei 1993 van de fabrieksband in Zweden is gerold.
Omdat het 240 model werd opgevolgd door de 850 waren er nog enkele exemplaren op stock die nog verkocht mochten worden. Dhr. De K. vertelde mij dat hij in 1993 geen keuze meer had in de kleur en dat deze auto in zilver grijs metallic nog voorradig was. Gedurende de komende 16 jaren zou deze auto ook in het bezit blijven van de familie De K. De auto werd door hen in onderhoud gedaan bij Volvo Van Vliet in Leidschendam, hiervan is diverse documentatie aanwezig. Daarnaast heeft de vorige eigenaar, tevens Volvo liefhebber, gezien zijn collectie moderne en klassieke Volvoâs, het onderhoud deels zelf bijgehouden en gedocumenteerd. In deze tijd (1993-2009) heeft de 240 zoân 218.000 km gereden. Van 2005 tot oktober 2009 heeft de auto onder een pergola in Portugal vertoefd bij de tweede woning van de vorige eigenaar. Gedurende deze periode heeft de auto zoân 4500 km afgelegd in de Algarve.
Op 24 oktober 2009 werd ik de tweede eigenaar van deze 245. Ik hou de onderhoudshistorie nauwgezet bij in een dikke map. Op dit moment staat de teller op ruim 230.000 km.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2