9 May 2005, 00:48
Robbert242DL schreef:Ja van de vorige eigenaar :evil:En van die daarvoor :evil: ; ik heb 'm wat groter gemaakt in de winter met wat bochtenwerk
...
|
APK en een barst in je ruit
|
|
9 May 2005, 00:48
Robbert242DL schreef:Ja van de vorige eigenaar :evil:En van die daarvoor :evil: ; ik heb 'm wat groter gemaakt in de winter met wat bochtenwerk ...
9 May 2005, 19:41
Divadi schreef:Robbert242DL schreef:Ja van de vorige eigenaar :evil:En van die daarvoor :evil: ; ik heb 'm wat groter gemaakt in de winter met wat bochtenwerk Hmmm oke, maar aan mij dus de oneervolle taak er een nieuwe ruit asap in te zetten...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
9 May 2005, 19:45
Jaha want zo kom je de APK niet door
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
9 May 2005, 19:46
volvo-forum.nl schreef:Jaha want zo kom je de APK niet door Is net 2 weken geleden gekeurd!! Met de barst 8)
9 May 2005, 19:56
Dan hebben ze niet zitten opletten, denk ik.
Ik hoorde het vorige week op TV vertellen bij De Grote Beurt. Ik ga het bij de experst navragen ;-)
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
9 May 2005, 19:57
volvo-forum.nl schreef:Dan hebben ze niet zitten opletten, denk ik. Of Dick heeft ze iets wijsgemaakt, in ieder geval who cares :lol:
9 May 2005, 21:46
volvo-forum.nl schreef:Ik ga het bij de experst navragen ;-) En die zggen dat het geen probleem bij de APK is zie HIER
9 May 2005, 21:47
Het is geen APK afkeur omdat 'ie niet in het zgn. 'gezichtsveld' zit; dit is een vlak voor de bestuurder gemeten adhv percentages vanuit de hoeken :roll: . Bij dat grote beurt gebakje liep de barst dwars over de ruit en dat is inderdaad afkeur.
9 May 2005, 21:57
nou dat raampie gaat weer een paar leuke duiten koste robbert
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
9 May 2005, 22:50
Je kunt het ook zelf doen: vlgs mij zit ie bij jou ook gekit:
alu lijst loshalen uit de lipjes lipjes uit de kit halen kit (waardeloze butylkit die zacht blijft) doorsnijden met snijdraad of evt. dun ijzerdraad kit verwijderen goed ontvetten met de ontvetter die bij de ruitenkit hoort alles primeren waar je beschadigingen hebt ruit voorpassen en met plakband voorbevestigen zodat je 'm goed kunt richten straks nieuwe kit op de sponning aanbrengen (handiger dan op de ruit) ruitje erin leggen ( 2 personen+stel zuignappen is handig), lipjes erin drukken tijdje wachten (afhankelijk van de kit tot 24 uur, maar misschien moet je JUIST ook wel meteen de strip bevestigen zodat je 'm kunt richten?) alu strip weer bevestigen Heb mijn ruit er afgelopen weekend uitgehaald en vlgs mij kost een nieuwe ruit tussen de 100 en 150 euro (moet dat nog checken, maar dat vraagt WundG ervoor in Duitsland). Ik zet 'm er trouwens in met een normale ruitenkit, Teroson 8596 oid - niet eentje met hoge modulus gebruiken (extra 'harde' kit), want dan is de kit niet flexibel en scheurt je ruit bij de eerste de beste hardgenomen bocht door 't torderen! En als het kan zet ik er ook de nieuwe rubberen strip overheen ipv de alustrip - het rubberen exemplaar zorgt vlgs mij voor veel minder windgeruis! Weet alleen niet of dat gaat, want zag dat 240's vanaf 1991 een ander soort voorruit zouden hebben en daar zit die rubberen strip juist op????? |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|