Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import 245 Transfer
Dag allemaal,

Als avontuurtje ben ik van plan deze volvo transfer
(http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_24...?ca=11&w=1)
uit zweden te importeren. Het gaat mij om de reis en de ervaring van de import. Wil dat gewoon heel graag eens zelf doen. Vervolgens zet ik hem op Nederlands kenteken en verkoop hem aan een liefhebber. Naar mijn idee is dit een vrij zeldzame auto in Nederland en zou ik zo de kosten van de reis en import met de verkoop terug kunnen verdienen. Wat denken jullie van dit plan? Is het haalbaar? En is er misschien iemand bekend met dit model. Ik heb zelf een 142 dus dat is heeeel wat anders.

Jonathan
Antwoord
Daar passen wel twee schoonmoeders op. Lijkt me als handelsobejct niet de moeite waard, de kleur alleen al. Heftige prijs ook nog.
Denk aan gangbaar, bruikbaar, gemiddeld, dan verkoop je het snelst. Deze verkoop je ook wel maar daar gaat een hele poos overheen.

En origineel idd. Mensen zat die ook nog van gepimpte knalgroene auto's houden, maar dan willen ze het wel zelf zo gemaakt hebben.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wellicht kan je daar eens zoeken naar een goeie originele 242 Turbo, ben ik wellicht wel in geinteresseerd Smile
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
oehoeboeroe schreef:Wellicht kan je daar eens zoeken naar een goeie originele 242 Turbo, ben ik wellicht wel in geinteresseerd Smile

mail deze ens... bernd@classicswede.se
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb je al contact met de verkoper? Dat is vaak al een probleem.

Deze lijkt soort van gerestaureerd maar die kleur inderdaad... en of hij nog gebreken heeft?

Ik heb een vriend in Stockholm die misschien voor je wil gaan kijken.

Ik wil je wel met hem in contact brengen, mail maar even.

henqui@djiemeel.kom (op z'n Engels dan :-))
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Zoiets, kost niks, Halland is dichtbij ivm benzine (100 liter ben je zo kwijt), met Zweedse apk: http://www.blocket.se/halland/Volvo_245_...?ca=14&w=3

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Avontuur klinkt leuk, (weet er alles van.....)
(zal binnenkort wel even een verhaaltje tikken over mijn teleurstelling; illusie en (heel) veel geld armer, maar een avontuur rijker, dat dan wel weer.
(en dat was niet de eerste keer.....)

Anyway, hoe ga je het doen?
Heb je dat al tot op de mm uitgezocht?
Vliegen vanaf eindhoven? dan de trein naar Sollentuna? (met Ryanair kom je altijd laat in de dag aan, dus pas midden in de nacht op de eindbestemming)
Plus, je hebt ook nog maar een paar uur daglicht, dus de auto goed bekijken in het zonnetje is er niet meteen bij.
Overnachting dan maar? knaken extra.
Hoe ga je terug? zelf rijden? hoe ga je verzekeren; duitse platen? kost je zwaar knaken. dan maar misschien op de platen en verzekering van de verkopert als die dat wil.....
Hoe ga je terug? sowieso de tolbrug over de Oresund, en via denemarken terug weer een tol, anders van Rodbyhavn naar Puttgarden (24/7 pont) maar die is niet gratis....
En verbruik? pak 'm beet 1500km (waarvan de eerste honderden in de vette sneeuw) met 1 op 7? 8? 9? voor €1,25~€1,30/L
Dan eenmaal thuis nog naar de RDW/Douane/APK, kost ook weer ~€150, platen laten maken €, verzekering regelen €
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Heb je al een 20~30 tal detailfoto's van de auto in kwestie?
Wat voor de ene een roestbak is is voor de ander een plaatje... en geloof me, ik ben er al meerdere keren ingestonken..........
En, goed contact met de verkoper? houdt die hem vast voor je tot je er bent? (ook al een keer meegemaakt, was er bijna, krijg je telefoontje dat ie toch weg is :-X
Niet om je bang te maken, maar reken eerst alles goed door, en denk er nog eens goed over na.
Avontuur klinkt leuk, maar reken je niet rijk.
Kan je zo een spreadsheet geven met alle gegevens erop (alle kosten waar je rekening mee moet houden, sites voor trein/bustijden, veerponten, tolwegen , webcams voor zweden om te zien of er veel sneeuw ligt, etc, etc, de hele flikkerse mik.
Been there, done that, maar de tijd van de zweedse speld in de hooiberg voor een habbekrats is voorbij.
Als je een een avontuur wilt, prima, maar reken grofweg €1000 er bij voordat de auto verkoopklaar bij jou voor de deur staat)
En die stomme Zweedse Kroon wordt steeds maar duurder.

Btw, heb hier nog SEK12.000 liggen van mijn laatste avontuur, overkopen? Wink

Anders, veel succes met je zweedse avontuur, lijkt me leuk!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Nu is het zeker niet het moment om een auto in Zweden te kopen. Het is kort daglicht en het is zeker geen feest om in de sneeuw in in de kou een auto te kopen. Een goede proefrit is niet mogelijk omdat de wegen gewoonweg nu te slecht zijn.
Ik zou zowiezo het kenteken willen hebben op de auto na te trekken bij Transportsyrelsen. Kans is erg klein dat men je dat via de telefoon geeft. Zeker als buitenlander.
Veel Zweedse particuliere verkopers zitten niet te wachten op geïnteresseerden uit het buitenland.
In veel advertenties staat 'Jag talar endast svenska' (Ik spreek alleen Zweeds) of geven aan dat contact via mail of SMS niet is gewenst en men er niet op zal reageren. Naar mijn gevoel komt dit mede door foute lieden die verkopers benaderen en vervolgens alleen maar op je persoonsgegevens uit zijn.
Ik heb zelf eens een auto op Blocket gezet en werd dus door zo'n figuur benaderd. Ik heb de mail conversatie nog en dan ik desgewenst hier wel plaatsen.
Zoals Rob al aangaf is de room er echt wel vanaf. Ik kijk dagelijks op Blocket en het is echt niet veel soeps wat er aan 240-ers op staat. Er staan zat prachtige exemplaren bij handelaren maar dan tegen prijzen waar je ze ook in NL voor koopt.
En durf je het aan met een auto die je niet kent 1500 km te gaan rijden? Ik heb zelf altijd een grote kist gereedschap achterin liggen voor het geval dat.
Denk er ook aan dat de wegen hier nu slecht zijn. Strooien wordt hier alleen gedaan als het echt niet anders kan. En geloof me, de E4 van Stockholm naar Malmö is erg lang (700 km) en geen pretje om deze afstand in slechts twee sporen in de bagger te rijden.
Ik woon in Uppsala en werk in Kista en wil best eens bij auto's langsgaan voor een eerste indruk maar niet nu, te koud en te donker en het moet wel een beetje in de buurt zijn. Zweden is nogal groot.

Succes
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Een gratis vakantie moet best lukken als je uit Zweden een harde originele belastingvrije 245 meebrengt,mits de aankoopprijs de 1000 euro niet overstijgt.
Die 245T lijkt me een slecht idee: niet origineel,lelijke gifgroene kleur,te duur en in het algemeen moeilijke handel.
Antwoord
Heel erg bedankt voor alle reacties. Bij nader inzien is het inderdaad niet zo'n goed idee voor deze volvo te gaan. Hoewel ik contact had met de verkoper en deze bereid was de auto aan mij te verkopen, zei hij ook een paar tegenstrijdige dingen over de reden van verkoop. Begon er steeds minder vertrouwen in te krijgen. Het is wellicht ook beter nog even te wachten tot de wegen weer wat beter zijn.
In november ben ik met een bevriende volvo-liefhebber met ryanair naar stockholm gevlogen. Waar iemand zo vriendelijk was een volvo 740 af te leveren, met deze volvo doorgereden naar Karlskrona waar we een 760 kochten (met we bedoel ik hij, ik was slechts chauffeur.) Vandaar door naar Malmo en daarna de pond by Rodby. Deze reis hebben we gemaakt op het zweedse kenteken maar op eigen verzekering. trouwens ook bijna in 1 keer gereden, alleen 3 uurtjes geslapen in karlskrona, dat doe ik in ieder geval nooit meer!
Weet iemand misschien hoe het zit met een exportkenteken? Toen we in Duitland kwamen waren de eerste uren alleen maar file, er verdween daat telkens 1 weghelft door werkzaamheden. Toen ik anderhalf jaar terug voor het eerst naar zweden ging (met mijn 142) was dit ook al zo! Toeval, of worden alle wegen rond Hamburg verbouwd?
Rob: Het zou te gek zijn als je zo'n spreadsheet met ons zou kunnen delen, lijkt me echt onwijs handig voor het overzicht en een goed uitgangspunt. Lijkt me ook interessant te horen hoe het avontuur bij jou is verlopen.
Kwekkel: Fijn om wat insider information te horen! Ik zat zo te denken, als ik wanneer het klimaat weer wat aangenamer wordt een mooie volvo zou vinden bij jou in de buurt, zou ik dan misschien eens voor een nacht of twee met een tentje in je tuin kunnen bivakkeren? (doe ik ook graag) Dat maakt de reis iets meer ontspannen. En als ik mij niet vergis, ben je vanuit Stockholm in no-time in Uppsala. Ik ben student en probeer dit dus echt met minimale middelen te doen, zou toch weer schelen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)