Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquamist waterinjectie
#11
ik ben wel een 740 turbo blokkie op het spoor...maarja wat mag zo'n ding kosten? zit geen bak bij en ook geen IC (maar die heb ik al) ding had zo'n beetje 200000 gelopen....verder lijkt me die waterinjectie ook wel wat hebben.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#12
afhankelijk van het jaar, tussen de 140 en 400 euro, maar dan wel goed compleet.
Voor de nokkenas hoef je geen FT turbo blok te kopen, die is best langzaam. Een A, B, K, H, VX oid zit in niet turbo volvo's en werkt ook erg goed.
Het uitlaatspruitstuk is alleen een verbeterde versie als het van 1990 of later is.
Het inlaatspruitstuk is hetzelfde voor de nieuwere 240 en 740 motoren, dat is ook een verbetering..

of ben je van plan om het hele onderblok te vervangen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#13
een A zit standaard in de b230et

een B is net ff groter dan een A , dus net iets beter.

een K of H is eigenlijk te scherp voor turboos.

een VX3 (met 3 graden terug gesteld) schijnt volgens de zweedse tuners de beste te zijn.

dit wil ik nog proberen.

een a , b , t en vx op vermogenbank in 1 en de zelfde motor.

-

het is wel veel werk hoor , zo'n onderblok reviseren

en dit moet je wel willen doen.

[Afbeelding: motorslopen38cq.th.jpg]

cartertje open

[Afbeelding: motorslopen416ek.th.jpg]

zuigers der uit

[Afbeelding: vafbeelding3190sn.th.jpg]

motor wezen honen en vlakken

[Afbeelding: motorrevi212nh.th.jpg]

[Afbeelding: motorrevi226hp.th.jpg]

dit word een 2.3 16v

deze 16v hebben balans-assen

allemaal poppekast waar je nix aan hebt

daarom een gewone b200 laten boren naar 2.3

en dan de originele zuigers van de 2.3 16v daarvoor gebruiken.

zoals je ziet de originele zuigers schoon gekrabt en wel.
Antwoord
#14
Wat zijn de voornaamste dingen die ik kan doen...zit er veel potentie in mijn blok? (standaard 2100 turbo blok uit 1981) Kheb gister heel wat gelezen over het ombouwen naar een 16V kop, schijnt wel wat werk te zijn toch? Verder wil ik dus een nokenasje overzetten (VX3 als daar aan te komen en mee te rijden is?) en het in- en uitlaatspruitstuk. Ik neem aan dat ik die moet hebben van een 740 turbo van na 1990? ik wil een beetje gaan inventariseren wat ik allemaal moet hebben en vooral van welke type motoren.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#15
enne Kaasie...ga je dat blokje voor dagelijks vervoer gebruiken of echt voor de racerij...wordt het trouwens wel een turbo blokje?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#16
met de spullen van de 940 turbo van na 1992 kan je rond de 200pk halen
dat wil zeggen inlaatspruitstuk , uitlaatspruitstuk 940t
en ic gebruiken met buizen + slangen van een 740t
dan een vx3 erin dat weet ik nog niet maar dan moet er ook meer vermogen te voorschijn komen denk ik
een vx3 zit in een b230fb
succes met zoeken

een 16v op een 2.1 turbo bouwen kan maar is niet eenvoudig.
omdat je inkepingen in je zuigers moet hebben waar de kleppen zitten.
dit omdat de kleppen schuin in de kop staan.

dit worden jammer genoeg geen turbo motors
deze 2 motortjes worden gebruikt in de racerij.
b230 8v
b230 16v

van de zomer 2 turboos maken
volgende winter 1 turbo maken is me toegezegd.
Antwoord
#17
Errug interressant!!!!!

Ik heb ergens gelezen dat je met de aanpassingen die je noemde +/- 240 en 400nm moest kunnen halen. Kan misschien wat overdreven zijn of je moet het allemaal zo perfect voor elkaar hebben.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#18
als je 240 en 400nm op deze site heb gelezen kan dat kloppen

maar das wel met een b230et

zelfde opbouw met een b21et geeft 207 en 350 nm

allebei gemeten op de zelfde rollen bank
Antwoord
#19
ook netjes!!!! maar dan begint het toch wel een beetje te kriebelen (om tegen die tijd) ook te gaan experimenteren met waterinjectie en megasquirt...iemand hier trouwens ervaring mee???
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#20
er staat ook ergens op het volvolvo een foto van deze 2 motoren.

de b21et en b230et in het geel

ff op zoeken en dan kan je ze bekijken
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)