Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aquamist waterinjectie
#1
Wie weet er het een ent ander over waterinjectie? Ik weet dat de volvo 240 rallywagens er vroeger ook mee reden. Ik heb wat info erover gezocht en het schijnt makkelijk in te bouwen te zijn en toch zeker niet schadelijk voor je motor. iemand hier ervaring mee.

In eerste instantie een beetje een vreemd idee, water injectie Idea

interresante link: http://www.volvospeed.com/Reviews/aquamist.htm
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#2
geen ervaring

wel met mensen van trekkertrek gesproken hier over.

je moet wel weten wat je doet.

als de vermenging van het water niet goed is

krijg je veel schade aan je motor.

water is namelijk niet samendrukbaar

das het enigste wat ik er van weet
Antwoord
#3
Funsdaf schreef:......
Wat een net zo goede oplossing is (vooral 's zomers en als je een flink stuk aan het blazen bent) is sproeiers op je intercooler.
Zeg maar gewone ruitensproeiers die dan gedeminiraliseerd water op je intercooler spuiten, de lucht die dan je motor ingaat is dan al een stuk meer gekoeld dan met de intercooler alleen.

Ik heb inderdaad diverse mensen die goede resultaten hebben geboekt met watersproeiers op de intercooler die de intercooler wat koeler houden. Maar waarom gedemineraliseerd water? het water gaat toch niet de motor in?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Het water gaat idd niet de motor in, maar verdampt op de radiator. Daarom gedemineraliseerd water, want gewoon water laat kalk achter als het verdampt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#5
Funsdaf schreef:
Peter Timmer schreef:Het water gaat idd niet de motor in, maar verdampt op de radiator. Daarom gedemineraliseerd water, want gewoon water laat kalk achter als het verdampt.

100 punten, u gaat door voor de koelkast Big Grin Big Grin

De spray op de intercooler moet het liefst zo vrij verneveld mogelijk zijn.

Op een Mits Evo zittens standaard 2 sproeiers in de voorbunper die breed op de intercooler sproeien, heel mooi systeempje en heel simpel.

ja dat snap ik, ik was ff niet verder aan het deniken dan mn eigen dorp, daar zit heel weinig kalk in het water, ff niet aan verkalken van de buitenkant ged8
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Citaat:Het wordt pas echt interessant als je alles aan je motor gedaan hebt:
Flink hoge turbodruk, goede intercooler enz, enz.

dat ben ik ook wel een beetje van plan...kga trouwens niet zo ver als die belgen hoor...
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#7
Heb je al een sponsor gevonden? Big Grin
Antwoord
#8
IBG zeker?
Antwoord
#9
:lol: :lol: :lol: :lol: krantewijk...vakkenvullen...ramenwassen...wietteelt...af en toe een gewapende overval
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#10
Ah ja, die ouwe vertrouwde gewapende overval.. Big Grin Big Grin 'T zijn waarschijnlijk allemaal turbo rijders! Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)