Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pegasus op 240 =D
na lang zoeken geraak ik er echt niet uit. wil pegasus velgen erop zetten. denk dat 17 inch moet volstaan. 18 inch is beetje overdreven nee ?

240 heeft steek van 5x108
pegasus velgen 5x118.

kan ik door middel van wheel adapters deze plaatsen ? en hoe breed mogen die zijn ? 20 mm ? 40 mm ?
want dat ik niet tegen wielkassen ga komen hà ???

Thanks Wottel

Antwoord
Pegasus is toch gewoon 5X108, aangezien V70 en S60 etc gewoon 5X108 hebben?
245L VAN
Antwoord
da's een lees / schrijffout geweest, allen 5x108...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:da's een lees / schrijffout geweest, allen 5x108...

ja sorry foutje.

dus die velgen kunnen er ook zonder enig probleem op ? zou wel 20 mm spoorverbreders opzetten on verlagen.
Of is dit geen goede setup ?

thanks
Antwoord
Wottel schreef:ja sorry foutje.

dus die velgen kunnen er ook zonder enig probleem op ? zou wel 20 mm spoorverbreders opzetten on verlagen.
Of is dit geen goede setup ?

thanks

Je zult de ET waardes moeten vergelijken om te bepalen of je spacers/adapters nodig hebt. Tevens; hier wordt gepraat over de steek van 5x108, maar vergeet niet het naafgat mee te nemen in de meting. Dus het middelste gat van de velg dat over de naaf heen valt.

Vergelijk een en ander en je zult het weten. Vaak staat het gewoon op de velg geschreven.

Als het origineel Volvo 17" Pegasussen zijn is het hoogstwaarschijnlijk steek 5x108 met ET49. Ik heb ergens gelezen dat er achter een verbreding nodig is bij een 240, de spoorbreedte is daar natuurlijk smaller dan aan de voorkant. Informeer even links en rechts.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
naafgat van de latere modellen is een fractie kleiner dan bv op de 140/160, betekent bij staal dat een siernaafdopje niet helemaal wilde passen, eea ging wel probleemloos op de naaf, dan heb ik het dus over staal van een V70 en S80. LM past in sommige gevallen wat strakker, of dat bij Volvo ook het geval is, of bij bepaalde velgen..
Antwoord
heb me geinformeerd hierover.
240= steek 5x108 et=25 naaf=65.1
pegasus velgen= steek 5x108 et=43? naaf=65.1

waar ik de velgen zou kopen worden de pegasus velgen met naaf+- 70 gedraaid. maar door middel van centreerringen
kan ik deze correct plaatsen. ook zal ik spoorverbreders van 20 mm nodig hebben =D

kan een setje nieuwe replicas velgen zonder banden kopen voor 519 eurotjes ( mooie prijs nee ? )
het gaat om de titan velgen welliswaar ( gaat mooi passe op men witte 240^^ )

Antwoord
Ik zou dan toch voor 25mm spacers gaan, dan staat ie iets dikke op de wielen. Op 20mm vallen ze nog best ver naar binnen, ondanks dat het bredere velgen zijn als origineel.
Antwoord
als de totale breedte toeneemt, laat dan ook de sporing eens afstellen, kan trouwens nooit kwaad, de weerstand neemt wat toe en willen de wielen iets naar buiten duwen, resultaat kan zijn dat de besturing wat vager wordt. Als ie op gegeven moment weer op de basiswaarden staat kun je er voor kiezen om hem nog een half graadje extra toespoor te geven, stuurt ie nog wat directer..
Antwoord
waarom de velgen laten uitboren tot 70 mm? gewoon een set 25 mm spacers die het 65,1 mm naafgat hebben moet toch gewoon voldoende zijn?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)