Berichten: 3
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2010
Hallo,
Mijn naam is Niels Mulder en ben nieuw op dit forum, ik heb al eerder volvo gereden, maar nu rij ik in een ford c-max, rijdt goed, maar het is het natuurlijk net niet.
Nu zit ik te twijfelen, zal ik een 240 estate of een 940 estate nemen?
Mijn budget is ongeveer 3 to 4000 euro.
Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Niels Mulder
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Tsja, beiden zijn ontegenzeggelijk goeie auto's maar persoonlijk vind ik de 240 een wat meer klassieke uitstraling hebben
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 1.518
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Tjah. De eerste vraag die je je moet stellen is:
ga je voor comfort, of voor uitstraling?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik vind de 240 geweldig comfortabel, komende uit een 144. Je kan er uren achter elkaar 140 mee rijden, en fris uitstappen.
Ik heb wel eens in een 740 gezeten (niet gereden), ik vond dat toch een wat overdreven recht-toe recht-aan ervaring. Misschien is "rationeel" een beter woord.
Voor 3-4000 kan je van beide hele goeie vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Geef mij maar een 240. Das nog echt volvo-rijden.
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Niels, ik heb beide modellen al is mijn 200 een sedan.
Persoonlijk vind ik de 200 serie met de hoge taillelijn (modern) en dikke deuren meer robuust en stoer om te zien.
Mijn 945 (lpt) rijdt wel veel soepeler dan mijn 244.
Niet dat de 244 slecht rijdt maar de 945 is gewoon subliem, daar kan een moderne V70 nog niet eens tegen op.
De 244 is ook spartaanser alhoewel een late 245 met injectie en alle luxe erop wel verfijnder zal rijden dan de mijne uit 1982.
Simpelweg is de 900 serie gewoon een modernisering op de 200 serie.
Voor sommigen ook een verbetering voor anderen weer niet.
Het beste is zelf uitproberen
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Voorheen reed ik een 240 sedan uit1991. Tegenwoordig een 940 station ook uit 1991.
Rationeel:
* een 940 rijd comfortabeler
* een 940 heeft wel fatsoenlijke ruimte voor passagiers op de achterbank
* een 940 is zwaarder en is dus duurder in de belasting
* een 240 van uiterlijk 1986 is/wordt belastingvrij
* onderdelenvoorziening van een 240 is goed tot uitstekend, van een 940 uitstekend
* een 940 is maximaal 20 en minimaal 12 jaar oud
* een 240 is maximaal 36 en minimaal 17 jaar oud
* latere 940's worden al redelijk complexe wagens (multilink achteras, diverse computers voor oa airco)
Ga je voor diesel, benzine of LPG?
* een 940 is beschikbaar als LPG G3
* een 940 is er wel met een turbodiesel
* een 940 heeft meerdere opties met een turbo benzine motor
emotie
* een 940 oogt saaier
* een 940 valt veel minder op
* een 240 is cult
* een 240 springt er uit, bereid je voor op wildvreemden die je aanspreken "mijn vader/opa/buurman had er ook zo een en ....blablabla..."
* een 240 rijdt lekker goedmoedig
Voor ebide wagens geldt:
Ze zijn niet stuk te krijgen.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Belg schreef:Geef mij maar een 240. Das nog echt volvo-rijden.
Graag de definitie van 'echt Volvo rijden' want deze bewering slaat helemaal nergens op. In hoeveel Volvo's heb jij dan gereden?
Groeten van Frans
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Ik denk dat dat eenieders persoonlijke beleving is ................................
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Belg heeft gelijk.
Na de 900 serie is het karakter van Volvo veranderd.
Kijk alleen maar naar de vorm, trendy, hip en rond tov authentiek, statig en meestal hoekig.
De post 900 modellen zijn zeker goede voertuigen maar er zijn teveel alternatieven.
Voor de 100, 200, 700 en 900 is maar ÃÃn alternatief, een andere 100, 200, 700, 900.
Dit is mijn bescheiden mening en ik snap dat anderen er totaal anders over denken.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998