Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
drop of dronder
Mijn uitlaat loopt over de achteras, bij de 2 serie zijn er ook die onder de achteras lopen zie ik, vandaar de "bult" in de stabi achter, ok, bekend verhaal...

Nu heb ik m'n Simons "riolering" iets verbouwd maar ook weer er overheen, echter (en ook omdat er een nw buis in moet..)denk ik, dan net zo makkelijk onder de as door als bij de jongere broertjes...

Maar hoe zit dat met maximaal uitveren..?! Komt de as dan op de uitlaat te hangen..?? Een 1 serie is wezenlijk hetzelfde als een 2 (7-9..), als dat daar goed gaat, dan bij een 1 serie ook.. Mogelijk is ie alleen zo uitgevoerd bij de Turbo of GLT?? ivm de iets kortere veren?? Iemand een dergelijke uitlaatversie al eens per ongeluk "op de grond" gehad omdat ie zo laag zit..?

[Afbeelding: 2869659580102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Onder mijn 245 zat ook een uitlaat die onder de achteras doorging maar met uitveren kwam de achteras tegen de uitlaat, wat resulteerde in een breuk van de uitlaat. Nu waren mijn schokbrekers ook niet meer wat het was maar ik heb een volledige nieuwe uitlaat van voor naar achter gemonteerd die over de achteras loopt, tevens nieuwe schokbrekers en probleem opgelost.

Het is wel zo dat de turbo versie's wel de uitlaat onder de achteras hadden lopen, maar die zullen ook wel strakker geveerd zijn.
Antwoord
ik heb net even in een oud uitlaten boek gesnuffeld, kom 4 verschillende modellen tegen met de uitlaat er onderdoor, waaronder de Diesels.. iig ook de B21ET, en dat is een 62mm buis, de rest 52mm, en dan denk je een dikke Simons onder je 140 te hebben.. Wink

Ik ga vandaag eens meten hoe ver de as kan zakken om te bepalen wat het gaat worden.. overigens kun je op het plaatje zien dat de buis ter hoogte van de as een deuk heeft, niet voor niets dus voor de "normale" versies...

de Turbo's staan wat lager en hebben "meer" ruimte, hoeveel staan die standaard lager..??
Antwoord
Ik denk dat uitveren niet eens het grootste probleem is. Het komt zelden voor dat je de auto "los" hebt van de grond. Het opkrikken van de auto zal wel de maximale demperlengte maken (die bepaalt de max. uitslag) Je zal dus meer info halen uit de gebruikte dempers op de verschillende auto's. Zijn die niet verschillend, dan is er m.i. ook geen verschil in de maximale uitslag.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
idd, Simons gaat alleen overlangs, mijn verlaging is iig 30 dus betekent 15 meer dan waar het zeker moet kunnen, demping is Bilstein, ook geen probleem. Waarom dan zo'n goedoe om een stukkie buis..!!? Omdat eea niet standaard meer is moet er eentje gebogen worden, maar dan wel in 1x goed.. tja en als 3x 45 graden er ook nog uit kan, nog minder tegendruk..

ff meten maar, is inmiddels al 6 graden buiten dus het tijdstip om onder de auto te kruipen zeg maar..
Antwoord
...t'is toch drop geworden...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)