Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
#11
@ dop en frox. Leuk dat t enigszins een bekende wagen is.(wel minder dat jullie als kenners m hebben laten staan) maar voor t geld kon ik t niet laten. Hij heeft ook een nieuwe 2 jarige apk, nu is dat uiteraard niet heilig maar als t goed is zijn de kokerbalken ed dan wel redelijk.
De wielranden zijn idd niet echt mooi. Zal straks wel wat fotos maken van de werkelijke staat.

@ dop. Ik ga er denk ik geen lpg inbouwen. Heb met oudere Ford blokken niet zon goede ervaring op lpg. Deze Volvo blokken zijn als ik t zo lees op benzine behoorlijk bullitproof en dat wil ik graag zo houden.

Ik ben wel nog aan t twijfelen of ik em met mistlampen ed een beetje ga aankleden als jaren 80 tuning of juist wat klassieker laat.

T is iig echt een heerlijke cruiser en ideale studentenbak.

Groeten paul
Antwoord
#12

@ dop. Ik ga er denk ik geen lpg inbouwen. Heb met oudere Ford blokken niet zon goede ervaring op lpg. Deze Volvo blokken zijn als ik t zo lees op benzine behoorlijk bullitproof en dat wil ik graag zo houden

Deze volvo blokken zijn uitermate geschikt om LPG op te rijden. Uitgaande van 900 euro investering rijdt je na een km of 9000 al een stuk voordeliger......... Big Grin

Is toch het afwegen waard maar dat is aan jou natuurlijk.

Denk dat je idd een goede deal gemaakt hebt!

Heel veel plezier met je baksteen.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#13
Als de vlag er zo bij hangt moet je denk maar blij zijn met die 2 jaar APK en hopen dat je voor die tijd niet door de bodem valt.
APK stelt teleurstellend weinig voor op plaatwerkgebied, goed weggewerkt beunwerk wordt zo goedgekeurd. Ik heb al heel wat krantenpapier, PUR, popnagels, lasdraad en plamuur uit dorpels, wielkasten en chassisbalken zien vallen. Ik zie al een onheilspellende schaduw hangen onder de linkerdeur.

Goed nakijken (met een schroevedraaier) voor je evt. gaat investeren in een gastoestel. Op zich kan je zelfs met een halfgare Volvo nog redelijk veilig door Delft rijden, de voorkant (besturing en remmen dus) is meest roestvrij.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
net even een heel snel rondje om de baksteen heen gelopen op zoek naar roest,
viel mij (zo op het eerste zicht) heel erg mee. Kan nog niet onder de auto kijken dus er kan nog meer dan genoeg mis mee zijn.

een sfeerimpressie:
de achterkant;
het zichtbare roestplekje:
[img width=800 height=479]http://img513.imageshack.us/img513/9867/imag0018j.jpg[/img]
toen even het rubber aan de kant gehaald en de hele rand is nog volledig gaaf!
alles dat op roest lijkt is een beetje rotzooi of vocht:
[img width=359 height=600]http://img526.imageshack.us/img526/5157/imag0019u.jpg[/img]
wielkast rechts achter (ergste van de 2)
[img width=359 height=600]http://img830.imageshack.us/img830/8012/imag0020o.jpg[/img]
binnendorpel rechts
[img width=800 height=479]http://img253.imageshack.us/img253/7656/imag0021h.jpg[/img]
binnenkant deur rechts onderin dus wel wat rotte boel
[img width=800 height=479]http://img829.imageshack.us/img829/4463/imag0022s.jpg[/img]
onder de auto aan de rechterkant (richting wielkast dus wel roest)
[img width=800 height=479]http://img259.imageshack.us/img259/5978/imag0038l.jpg[/img]
voorkant van de baksteen, wel verweerd maar nergens zichtbare roest (ook niet onder de kap op in de parafaan)
[img width=800 height=479]http://img218.imageshack.us/img218/3720/imag0026lb.jpg[/img]
bestuurdersdeur is van binnen en buiten helemaal gaaf, ook de binnendorpel ziet er (op wat instapkrassen) erg goed uit, bovenop de rechter deur nog dit (de chrome strip bij mijn voorsteramen zit los en ik krijg deze niet goed meer terug) lijkt me wel belangrijk omdat hier ook het raamrubber aanzit.
[img width=800 height=479]http://img529.imageshack.us/img529/5729/imag0034kw.jpg[/img]
wielkast links met flits
[img width=359 height=600]http://img213.imageshack.us/img213/539/imag0029vj.jpg[/img]
dan even de ooit opgelapte stukken in de kofferbak:
knip en plakwerk bij de wielkast links:
[img width=359 height=600]http://img809.imageshack.us/img809/6380/imag0031t.jpg[/img]
bij het achterlicht rechts
[img width=800 height=479]http://img220.imageshack.us/img220/1263/imag0032q.jpg[/img]
in de bak rechts (redelijk lelijk gerepareerd, lijkt nu door de kleur roestig maar is meer een soort bitumen ofzo)
[img width=359 height=600]http://img219.imageshack.us/img219/156/imag0033zd.jpg[/img]
Het rare toeterschakelaartje is hier op de foto te zien:
[img width=359 height=600]http://img844.imageshack.us/img844/2575/imag0023h.jpg[/img]

wel weer even genoeg foto's anders wordt het ook weer zo'n rommelig topic.
Heb nog wel wat foto's van het interieur gemaakt maar die dragen hier even niet zo veel aan bij.

groeten paul

Antwoord
#15
Valt inderdaad zo op het oog best allemaal mee !. Nog een geluk bij een ongeluk dat de roest goed kleurt bij de bruine lak Wink
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
#16
Origineel NL roestreparaties, gaat nogal. Rechtsachter uitbundig aan gelast, ws. over de oorspronkelijke dorpel heen (Oud-Hollandsche traditie)

De kriksteun heeft iets geraakt, die vindt dat niet leuk. Dorpel maakt daar een vreemde bocht, hoort toch echt kaarsrecht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
kriksteun lijkt indd een beetje uit t lood te zijn.
dorpel is volgens mij wel nog 100% recht.
is nu niet zo goed te zien beeld vertekend iets door de flitser, de schaduw en de rotzooi die erop zit.
met paint een aantal lijntjes erlangs leggen dan zie je dat het wel allemaal recht is.

ik ga waarschijnlijk geen lpg inbouwen omdat de aanschaf van het lpg systeem meer is dan mijn volledige auto, daarnaast mag ik niet meer dan 7500dkm per jaar maken dus dan valt het benzine geld ook nog wel mee.

groeten paul
Antwoord
#18
Op de "binnendorpel rechts" foto lijkt-ie behoorlijk scheef, half van bovenaf gezien zeg maar.

Ik koop trouwens ook auto's van 500 euro, die zijn er net zo aan toe (meest erger). Geeft niks, het rijdt en je zit droog, wat wil je nog meer.
Alhoewel, mijn ene 144 lekte door een schuifdak en de andere door een antenne door het dak. En mijn voeten werden ook wel eens nat in het begin. Altijd de kachel hoog zetten, en de ramen open, dan droogt-ie weer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#19
Je moet het gewoon simpel en doelmatig bekijken.
Je hebt voor heel weinig geld een lekker rijdende auto waar je 2 jaar zonder zorgen mee kan rondtuffen.

Koop gewoon en lekkere pot vette bende en laat het overal inlopen (mike sanders fet of fluid-film). Na 2 jaar is het dan misschien niet erger geworden, en kom je weer opnieuw door de APK. Zo niet dan weer een oud-hollandssch plaatje lassen en opnieuw voorzien van vet en olie en weer 2 jaar rijden.
Volgens mij moet je hier geen 100% auto van willen maken, gewoon gaan met die banaan.Vooral niet aan die roestblazen en plamuur gaan zitten, maar met vet "stoppen". Als het kapot is merk je dat over 2 jaar bij de APK wel.


Trouwens ik ben geen expert, gewoon een hobbyist (zonder volvo notabene), die weleens verkeerde keuzes maakt.
Antwoord
#20
DopdeDouwer schreef:Je moet het gewoon simpel en doelmatig bekijken.
Je hebt voor heel weinig geld een lekker rijdende auto waar je 2 jaar zonder zorgen mee kan rondtuffen.

Koop gewoon en lekkere pot vette bende en laat het overal inlopen (mike sanders fet of fluid-film). Na 2 jaar is het dan misschien niet erger geworden, en kom je weer opnieuw door de APK. Zo niet dan weer een oud-hollandssch plaatje lassen en opnieuw voorzien van vet en olie en weer 2 jaar rijden.
Volgens mij moet je hier geen 100% auto van willen maken, gewoon gaan met die banaan.Vooral niet aan die roestblazen en plamuur gaan zitten, maar met vet "stoppen". Als het kapot is merk je dat over 2 jaar bij de APK wel.


Trouwens ik ben geen expert, gewoon een hobbyist (zonder volvo notabene), die weleens verkeerde keuzes maakt.

Ik ben het volledig met je eens! (ook geen expert maar wel met volvo;s Big Grin)
Voor dat bedrag vind ik het een hele nette auto.
Ik heb ook een dergelijke 244 gekocht 7 jaar geleden en rijd er nog steeds met zeer veel plezier in. De beste volvo die ik ooit gekocht heb. Je moet gewoon een beetje mazzel hebben. Lekker goedkoop in rijden en zorgen dat het roesten stopt.
Die 7500 km regel komt in de praktijk niet zo nauw............daar zou ik me niet zo druk over maken.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een baksteen op lucht - 81' 244 GL Yezzz 30 18.878 2 November 2021, 17:32
Laatste bericht: Yezzz
  even voorstellen! (volvo 242GL 1979) RutgerK 13 8.253 20 October 2014, 22:33
Laatste bericht: RutgerK
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.482 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)